sobota 19. května 2012

Make-up: pro a proti + diskuze

(ilustrační foto)
Nečekejte článek na téma: Jaký typ make-upu mám použít. Budu se zabývat make-upem samotným, protože hodně slečnám přijde jako samozřejmost a zbytečně si ubírají na kráse a přirozenosti.

Proč make-up tolik dívek používá?

Make-up je skvělá maska. Zakryješ s ní všechny nedostatky na obličeji: pupínky, kruhy pod očima, žilky, jizvičky, mateřská znamínka, pihy. Pleť ti krásně sjednotí a ty pak vypadáš jak ze škatulky. Dívkám se líbí, že mají ideální obličej a všechny drobnosti, které považují za zbytečně, jsou ,,pryč".

Na co se ale zapomíná

Právě to, že ti make-up schová nedokonalosti, z tebe trochu dělá tuctovou dívku. Vždyť právě pihy, mateřská znamínka, kruhy pod očima, žilky, vrásky atd. z tvého obličeje dělají individuální výtvor a přispívají k tvému celkovému výrazu! Není na nich NIC ošklivého, naopak můžou mnoha lidem připadat roztomilé a pěkné.

Sem tam nějaký pupínek má každý, stačí ho schovat korektorem nebo se i na to vykašlat. Co, že máš tady červenou tečku. Toho si ani nikdo nevšmne a když ano, tak je to něco úplně přiozeného.

Každá má přirozenou barvu pleti. Jenže make-upy to vůbec nerespektují. Krom tmavosti je jim úplně jedno, jestli má tvá pleť nazelenalý nádech nebo je trochu do růžova. S make-upem je každá pleť stejná.

No a teď si vezmi tohle: nosíš silný make-up každý den. Jenže pak přijde chvíle, kdy se budeš muset ukázat bez něj. Nebudeš se bát, stydět? Všichni tě znají s ideální tváří a ty jim ukážeš všchny své nedostatky? Popravdě řečeno, bude to pro ně mnohem větší ,,šok", než kdyby tě znali bez make-upu, protože tam zapůsobí kontrast. Nebudeš se takhle stydět i před svým novým klukem?

Proč jsou celebrity bez make-upu tak ošklivé?

Vůbec nejsou. Novináři se jen snaží, aby byly. Grafik každou fotku upravuje, žehlí modelkám žebra, zběluje oči a zuby, maže vrásky... Takže každá vypadá krásně bez jakékoli vady. Jenže pak seženou fotku bez make-upu a tu už takhle neupraví. Cíl: aby hvězda vypadala co nejpříšerněji v kontrastu s ideálem.

Závěr

Já osobně make-upu příliš nefandím. Přijde mi normální, když si holka vezme make-up na párty, kde chce vypadat šik nebo na místo, kde se fotí. Jestli dívku trápí silné akné a chce ho zakrýt, možná to pro ní bude příjemnější. Ale nosit make-up každý den? Nedokázat bez něj vyjít na ulici? Pudrovat se tak, že mám po tváří a hlavně na nose bílý sníh? Přijde mi škoda, že tolik pěkných mladých dívek se zbytečně hyzdí, místo aby daly přednost své přirozenosti, která je mnohem zajímavější a osobitější.

A co si myslíte vy? Klidně se mnou v komentářích polemizujte.

9 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Boze, konecne normalny nazor ! Nedavno som si kupila bb, ale jednoducho zvyknuta na svoju plet a pouzivam ho len prilezitostne.

    OdpovědětVymazat
  3. já sice ven s make-upem vyjdu, ale lepší je to s ním. Mám modré kruhy pod očima, červené fleky po obličeji a docela světlý obličej a když se moje plet sjednotí, tak najednou krásně vylezou moje oči, rty a (nevýrazné) obočí. Pudr je nezbytnost, protože se lesknu. K tomu se ale potom musí použít tvářenka nebo bronzer, jinak člověk vypadá jak mrtvola!

    OdpovědětVymazat
  4. Já teda nosím make-up opravdu každý den, jen třeba v létě, to omezuju...Dřív jsem měla opravdu strašné akné, v poslední době už mám sice pleť relativně normální, ale bez make-up se prostě neobejdu, zvykla jsem si na něj...Snažím se si ho aspoň dávat míň, méně vrstev (používám léčebný, pak jeden na ztmavení, pudr, tvářenku) ale je to takové návýkové, když už si na to jednou zvyknete, těžko se s tím přestává...:/
    A mimochodem, máš super blog:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! A souhlasím s tebou, že když si člověk zvykne na bezchybnou tvář, špatně se mu chodí bez ní:-)

      Vymazat
  5. Zajímavé téma. Nedávno jsem jela autobusem, bylo to v sobotu večer - nastupovaly středoškolačky (tipuji), co jely za zábavou. Na jedné zastávce tři za sebou, pocit jsem měla, že nastoupily tři smrtky. Světlé masky mejkapu, v nich černé oči, žádné rysy. Já se nějak s mejkapem nemůžu srovnat, ale už mi není 20, navíc pleť má do bezvadné daleko, červené skrvny, fialové kruhy pod očima, pigmentové skrvny. Tak vymýšlím, jak pleť barevně sjednotit a přitom vypadat pořád co nejpřirozeněji (nezakrýt mateřská znaménka). Zatím jsem řešení nenašla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, taky někdy vidím zajímavé kreace... :-) Ale make-up se dá nosit i tak, že to není maska. Buď se ho dá prostě málo nebo se před aplikací obličej namaže krémem (jakýmkoli) a make-up se pak lépe roztírá a není ho tolik. Může jít i o špatný tón - moc světlý nebo moc tmavý.
      Podle mě je nejlepší používat pudr. Pleť zůstane přirozená a zároveň se sjednotí. Ne každý pudr ale kryje. Mě nejvíc vyhovují tyto:
      http://www.omlazeni.cz/recenze_images/4774_d_0_1353058621.jpg
      http://1.bp.blogspot.com/-G8UgaFOPlQE/Uj9grj3kcDI/AAAAAAAAbEo/5sR4K4-L1gY/s640/00P1280164.jpg
      http://www.rimmel.cz/files/produkty/moznost-206-Silky-Beige-005.png
      Na nepěkné zbarvení tváře (pig. skvrny, tmavé fleky) můžeš použít korektor. Nejlepší je si pořídit takový, který má v paletce zelenou barvu - ta láme červenou. Na to místo se pak dá samozřejmě tělová barva, aby zelená nebyla vidět. Takhle se skryje cokoli.
      Hodně holek místo make-upu používá BB krémy, což je ale v podstatě to samé... Jen říkají, že to neudělá masku na obličeji. Mě osobně přijde, že výsledek je stejný, jako když si před aplikací makeupu naneseme krém...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...