pondělí 28. května 2012

Náušnice - píchání uší

Mnoho dívek nemá píchlé uši od dětství a v teenagerovském věku zjišťuje, že by náušnicemi mohly podtrhnout svůj styl a přidat si na kráse. Ani já nemám dírky od dětství a píchání uší mě stálo mnoho zkušeností, díky čemuž vám můžu poradit, čemu se vyvarovat a čeho se naopak nebát.

Jsou dírky v uších škodlivé?

I když mezi rodiči a prarodiči putuje spoustu fám o škodlivosti piercingu v uchu, většinou se jedná o smyšlené historky a hlouposti. Dírky v uších nijak škodlivé nejsou, pokud k jejich píchání přistupuješ v hygienických podmínkách.

Kde si nechat dírky píchnout?

Existují 3 možnosti - tatoo a piercing centrum, praktická doktorka, kamarádka.

Nejhorší varianta je, světě div se, kamarádka. Sice tě to nic nestojí, ale s velkou pravděpodobností ti píchne dírku nakřivo. To si potom musíš nechat uši úplně zarůst nebo vytrpět nesouměrnost náušnic.

Nejlepší varianta je podle mě piercing salon. Možná tě odpudí šílené fotky potetovaných lidí zvenku. Jenže první dojem neodpovídá realitě. Salon musí dodržovat přísné hygienické podmínky. Pracovníci mají s pícháním velkou praxi a na 99% ti uši píchnou dobře (mají i různá měřítka, aby byly dirky souměrné). Já jsem šla do salonu a můžu to jen doporučit.

I tvá doktorka ti může dírky píchnout. ne každá to ale dělá a co jsem slyšela od kamarádek, lékařka jim dírky píchla nakřivo nebo tak bějak prostě ,,divně".

Bolí to?

Samozřejmě to bolí, ale to není důvod, proč si nechat náušnice ujít. Bolest si můžeš zkusit i doma. Sevři si lalůček mezi nehty. Tak bolí píchání uší. Jenže se jedná jen asi 3 sekundy.

Kolik to stojí?

Cena v salonech je okolo 1000kč. Je to opradu hodně, ale myslím, že to stojí za to.

Jaké náušnice tam dát?

Pořiďd si zlaté nebo ocelové (chirurgická ocel) náušnice, které ti prodají přímo v salonu. Doporučuji co nejmenší rozměr. Náušnice ti dají ihned po propíchnutí a ty je tam musíš mít 2 - 3 měsíce. Žádnou bižu! Zezačátku ti budou uši hnisat a s bižuterií by sis přivodila zánět.

POZOR! Kup si takové náušnice, které jsou tenké! (resp. tenkou část, kterou máš v dirce). Jestliže si pořídit tlustší, uši se ti NIKDY nezahojí! To byl i můj případ. 2 roky čekání, potom se náušnice rozbily a kamarádka mi půjčila jiné z chirurgické ocely, které ale byly tenké. Již za 2 měsíce byly dírky zahojené...

Péče o čerstvě píchlé dírky

Na dírky si musíš každý den dát dezinfekci. Náušnice nevytahuj dokud se dírky nezahojí! Snaž se si náušnice o nic nezatrhnout (proto doporučuji malý rozměr).

Dírky se zahojily!

Jestliže ti dírky nehnisají, nebolí, uběhly alespoň 2 měsíce od píchnutí, tvédírky se zahojily a ty můžeš nosit běžné náušnice (i bižuterii)! Zezačátku ale doporučuji si nepořizovat těžké náušnice. Můžese ti stát, že každé 2 dny budeš muset větščí náušnice vynechat, protože ti uši začnou opět hnisat. Dáš si tam na 1 den malé pecky nebo opět ty z ocely. Po 2 měsících už budeš moct nosit jakákoli druh!

Dej si pozor, abys bez náušnic nezůstala dlouho, dírky by mohly zarůst.. Většinou se jedná o několik dní.


3 komentáře:

  1. Když si chci píchat piercing do ucha a nechci jen jeden, myslíš že je vhodné si nechat píchnout obě dvě dírky zaráz, nebo postupně po zahojení? díky za odpověď :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, asi myslíš víc dírek do jednoho ucha. S tím já zkušenost nemám, lepší zeptat se přímo v nějakém studiu.

      Vymazat
    2. Já jsem měla víc piercingů a přidávala jsem je postupně. V začátcích jsem teda víc nových dírek neriskovala, časem by s tím neměl být problém.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...