středa 30. května 2012

Typy rtěnek

Chceš si koupit novou rtěnku, ale ono je tolik druhů.. Všechny prý ,,zaručeně" zvětšují rty, jenže která ti je doopravdy zvětší přesně tak, jak ty chceš? Jsem koumák a na tohle všechno jsem přišla a tady ti poradím, jak správně zvolit.

(vlastní obrázky nemám, třpytivá se mi špatně kreslí a rty mi nejdou fotit...)

Jak vybrat barvu

Řiď se podle barvy své pleti. Nanes rtěnku na hřbet ruky. Pokud je kombinace pleti a rtěnky absolutně nesourodá nebo prostě taková divá, rtěnku si nekupuj.

Vždy se po aplikaci podívej do zrcadla! Sedí tvá rtěnka v líčení, K oblečení? Jestliže tvůj obličej po aplikaci vypadá divně, zkus jiný odstín. Pozor, po setření kapesníkem rty na chvíli zčervenají. Počkej dokud se barv nevrátí do normálu.

 

Lesklá rtěnka

Většina rtěnek má odlesk. Čím větší prasátka hází, tím více tvé rty zvětší - nebo spíše zvýrazní.  Proto se rtěnky s leskem hodí nejvíce pro dívky s tenkými rtíky.




Třpytkovitá rtěnka

Občas člověk narazí na rtěnku, která má v sobě spoustu třpytek. Přesně to je typ, který rty zvětšuje úplně nejvíc. Hodí se pro normlání tloušťku rtů.




Matná rtěnka

Matné rtěnky hází jen minimální odlesky, nejlépe žádné. Rty krásně ucelí a zvýrazní tvar. Jedná se o ideální typ pro plné rty. Žel nejde téměř sehnat.





Lesk na rty

Lesk má tu výhodu, že není příliš pigmentovaný a tudíž působí jen jako doplněk. Opět existují různé formy - odlesk nebo třpytky.


 
Lůj na rty

I lůj může sloužit jako módní doplněk. Rty také zvýrazní, narozdíl od výše zmiňovaných se hodí ke všemu oblečení. Já doporučuji Kosmín . Zvýrazní přirozenou barvu rtů a vypadá jako lesk nebo rtěnka. Více infa o něm je zde na blogu v recenzích.


 

Konturka

Konturku nedoporučuji. Za prvé moc nechápu jejich účel, když rty orámuje i rtěnka. Dále člověk potkává na ulici dívky s hodně viditelnou konturkou, což vypadá opravdu špatně. Ale jestli máš na ně jiný názor, klidně napiš do komentářů.


6 komentářů:

  1. matná rtěnka se dá sehnat v Sephoře, při slevách se dá sehnat i za 190 Kč. Mám jich několik (ač mám normální spodní ret a horní užší), ráda je používám, protože po přiložení ubrousku zůstane krásná barva, dá se nanášet v různých vrstvách, a především drží! Nemám ráda rtěnky, se kterými se napiju a mám po ní.

    OdpovědětVymazat
  2. a inak konturka sa pouziva preto aby pery ohranicila a zabranila tak rozpijaniu po okrajoch co sa niekedy stava, a ked sa zvoli spravny odtien, ktory by mal byt velmi podobny farbe ruzu vyzera to dobre :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já konturku používám skoro pokaždé, protože mám typ rtů, který bez konturky vypadá jakoby rozmazaně, neupraveně nebo odbytě. Každá konturka mi nesedí, ale našla jsem si perfektní barvu, kterou používám skoro vždycky. Když je rtěnka světlejší, tak nakreslenou linku mírně rozmažu směrem dovnitř rtu. Ale vyzkoušela jsem si na holkách v práci, že opravdu každé to nesedí. Chce to vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za radu, já sama s tím zkušenosti nemám a proto jsem ráda, když někdo napíše své zkušenosti.

      Vymazat
  4. Já používám konturku, když mi dojde matná rtěnka. Nanáším konturku po celé ploše rtů, a aby nedošlo k vysychání rtů, navrch dodám ještě bezbarvý jelení lůj, je to báječné.

    OdpovědětVymazat
  5. Mně se třeba konturka jako taková docela líbí, ale nemusím takový ty holky co mají mrtvolnou rtěnku a viditelně tmavou konturku, navíc to dělají úplně špatně. Sama používám pod lesky lehce růžovou nebo nude, většinou ale volím podle rtěnky.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...