pondělí 4. června 2012

Obleč se podle 30. let!

30. léta patří mezi nejoblíbenější obdodí co se týče desigenu, architektury a také módy. I mnoho akcí se pořádá v tomto duchu. Navíc mi vadí, že mnoho lidí zaměňmuje 20. a 30. léta, která se oblečením poměrně liší. Pojď se podívat, jak se stylizovat do 30. let!

(30. léty nyní míním dobu 1931-1938)

Šaty

Ideální jsou šaty, které se ovšem dnes velmi těžko shání. Mohla by ti tedy stačit i sukně a blůzka, popřípadně dobře stylizované tričko.

Šaty musí mít normální pas a úzkou sukni do půlky lýtek, která se na konci rozšiřuje do zvonu. Můžou mít úzké i nabírané rukávy. Vycpávky v ramenech jsou plus! Výstřih by měl být menší, užší, aby zbýraznil ramena. Do pasu se hodí tenký pásek.

V 30. letech vládly jemné vzory jako je květina, kárování atd. Jakákoli asymetrie je vítaná stejně jako stužky, mašle a vlnící se látka.

Boty


Pořiď si boty s oválnou špičkou se středně vysokým podpadkem. Pokud budou mít šněrování, nebude to na škodu.

Doplňky

Pořiď si korále ke krku a malou kabelku ,,psaníčko".

Vlasy


Ve 30. letech se nenosil jiný účes, než pokládaná vlna na krátkých vlasech. Tento styl ti může vytvořit kadeřnice, ne všude to ale umí. Můžeš se o ně pokusit i sama, najdi si nějaké návody. Já osobně pokládanou vlnu umím, ale nebudu sem návod dávat, protože je mým tajemstvím :). Pokud nemáš možnost si tento účes vyrobit, zkus si vlasy alespoň nějak zvlnit. Nech si viditelné uši a delší vlasy stáhni do drdolu.

Líčení

Nanes si rudou rtěnku a jemné černé linky na kraj horního víčka. Obočí se nosilo velmi úzké, pro dosažení tohoto vzhledu si ho zakryj makeupem. Už jsem uveřejnila návod na líčení z 30. let.



Líbí se ti 30. léta? Nebo máš raději jinou dobu? Já osobně třeba 30. léta moc ráda nemám.. Desetiletí předtím se mi líbí mnohem víc:)

35 komentářů:

  1. Pekný článok :) Ja by som to vôbec nevedela takto podrobne popísať :P :))

    OdpovědětVymazat
  2. díky:D Já se o historickou módu zajímám už víc jak 4 roky, takže toho hodně vim:)

    OdpovědětVymazat
  3. ja by som neskutocne chcela vyskusat takyto uces, ale neviem ako by som spodne vlasy zapla, kedze ich mam uz strasne dlhe, skoro po pas ked sa narovnaju :/ no, necham to asi na normalny drdol, aj s tym mam dost problem

    OdpovědětVymazat
  4. Lehká inspirace stojí za to, třeba jen výrazné rty plus linka na oku. :-) Bylo to docela ženské období takových femme fatale a myslím, že v našich krajích moc žen nemá módní sebevědomí, aby to uneslo.

    OdpovědětVymazat
  5. Ten účes by som aj ja rada vyskúšala :) Ale v tomto som dosť nešikovná..:D
    A mne sa celkom páči aj to ako sa obliekali predtým, o 30. rokoch som doteraz nič nevedela..ale strašne sa mi páčilo také to oblečenie, ked mali šaty taký 'korzet' alebo ako sa volá to čím sa viazali :D Neviem síce ktoré su to roky, ale to sa mi vždy páčilo :D

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuju za komentáře! Cherry Saphire: No korzet, to je tak od roku 1500 do roku 1914:D Ale předpokládám, že myslíš 19. století:) Mohla bych napsat něco o historii módy 19. století. Díky za typ na článek!

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj, četla jsem tvůj komentář u nás na blogu.Bohužel nám a některým dalším bloggerkám teď nefungují pravidelní čtenáři.Nikdo netuší proč, ale jakmile se to dá dopořádku dám ti vědět. :)
    PS: Zajímavý článek :)

    OdpovědětVymazat
  8. napis mi to tajemství prosím na email jak delat pokládanou vlnu sweet.dewil@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Do you have a spam issue on this blog; I also am a blogger, and
    I was wanting to know your situation; we have created some nice
    practices and we are looking to swap solutions with others, be sure to shoot me an email if interested.



    Here is my web blog; http://www.meireview.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, zrovna tenhle českej blog je to, co potřebujete. Všemu tady rozumíte, i když je to v češtině. V tom případě se těším na naší českou konverzaci v tom e-mailu.
      :D:D Některé spamy mě prostě baví.

      Vymazat
  10. Ahoj!
    Tento blog je nejúžasnější co jsem kdy o módě viděla! Klobouk dolů! Musíš se tomu asi hodně věnovat, co? Vážně krásné! Jo a mně osobně se nejvíc líbí právě 30.léta. I když 20. a 40. taky nejsou k zahození! A období Pomády a filmu Rebelové je též pěkné, ale na klasickou historickou módu to prostě nemá... :D
    Děkuju za vysvětlení a nalezení odpovědí na tvém blogu. :-)
    S pozdravem a přáním pěkného dne, Klér.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsi mě potěšila! Opravdu moc:-) A máš pravdu, že doba po polovině století je pěkná, ale není to ono:-) Tak přei radost ze čtení!

      Vymazat
    2. Nemáš zač... :-) A mám na tebe pár otázek, můžu?:
      1.Kde sbíráš informace o módě, kterou zde reprezentuješ?
      2.Věnuješ se tomu nějak více nebo je to jen pouhý koníček?
      3.Kolik ti je?

      To je asi tak všechno... :-)
      A přihlásím se na odběr novinek, jo? Tak něco přidávej :D

      Vymazat
    3. Jen se ptej:-)
      1) Informace sbírám především z dobových ilustrací, fotorgafií, reklam atd. (vše se dá sehnat na internetu, pokud je to starší jak rok 1960). Z 80. a 90. lét mám hodně módních časopisů a také ráda koukám na filmy. Problém mám právě s 60. a 70. léty - časopisy sehnat nejdou a z filmů všechno vyčíst nejde. Na internetu obrázky neseženu. Proto sem o nich moc nedávám. Dál pak čerpám z knížek Dějiny odívání od Ludmily Kybalové, kde se člověk dozví i něco z hustorického kontextu.
      2) Jeto sice pouhý koníček, ale dost tím žiju. Chytlo mě to v roce 2008 a od té doby to pořád studuji a kreslím. Ale stále se ještě musím učit:-)
      3) je mi 20 let

      Že se přihlásíš na odběr novinek, to mě jen těší. O prázdninách to asi bude trochu skromější, ale rozhodně mám plno nápadů na nové články:-)

      Vymazat
    4. Tak to je skvělé! A jestli to máš jako koníček smekám až k zemi! Takhle naplno žít pro svou zálibu, no tedy... :D Jsem ráda, že takoví lidé ještě existují! :D

      Vymazat
  11. Poprvé jsem objevila tvůj blog za záměrem ročníkové práce na téma móda 20 stol. až po současnost. A jsem velice ráda´že mám to štěstí tenhle blog poznat a dostat jedničku z ročníkovky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám velikou radost! :-) Doufám, že jsem sem nenasekala nějaké chyby! :-)

      Vymazat
    2. Já čerpám hodně z knížek a dost mi pomáhají! Tvůj blog doslova zbožňuju a hltám každá slova! Typy článků Obleč se podle (např.) 30 let mám ráda! Z toho si tak nějak převezmu co se v té době nosilo a to mi pomáhá. Ale bohužel nemám peníze ani moc vkus a náladu proto se ráda kochám tvým blogem :)

      Vymazat
    3. Moc děkuju:-) Chystám samozřejmě další články Obleč se podle..., ale je pro mětěžké pochytit celé desetiletí.

      Vymazat
    4. Ha :) Já rada čtu dlouhé články :) Ale mám prosbu. Teď píšu v ročníkovce o 30 letech a v jedné době se nosil účes bubikopf a potom se změnil na zvlněné kadeře- přechod na romantiku. Ty ale píšeš o pokládané vlně. Kam patří vlastnně pokládaná vlna a jak je to s tím bubikopfem a potom přechodu k romantice-ty zvlněné kadeře :)
      Ano vím velice vyčerpávjící...Díky za odpověď pprotože mám trochu v mé hlavě zmatek :)

      Vymazat
    5. To jsem ráda, že ti nevadí dlouhé články. Na Turnýře jim dávám přednost:-)
      Slovo bubikopf čtu popravě poprvé. Sousloví pokládaná vlna jsem nečetla v žádném odborném časopise. Jen se tento název v součastné době používá pro typ účesu, který se tvoří prsty a hřebenem, tvarují se vlny jdoucí proti sobě - prostě to, co měli v 30. letech:-) Anglicky finger waves.
      Podle wiki je bubikopf klasické dvacítkové mikádo (dávají příklady Lousie Brooks nebo Asta Nielsen atd), tzv. pážecí účes (zde už čerpám z odborné literatury). Také se mu říká ,,bob", ale bobem můžou být i jiné typy mikád.
      Jinak jsem toho moc nenašla... Jelikož toho je v německé wiki víc než v anglické (a pak o něm píše ještě ruská), asi se tento název používal jen v německu.
      V dobových textech se o pokládané vlně mluví jako o ondulaci. Toto slovo mi ale na Turnýře přijde zavádějící, protože dneska se tím už myslí i jiné účesy.
      Nevím, kdy přesně vzniklo mikádo (ve 20. století). Ondulované vlasy se ale nosily i na konci 19. století. Ondulace po celé hlavě byla velmi populární už v 10. letech, ve 20. přetrvala v kombinaci s mikádem. Ve 30. letech už mikádo moderní nebylo a ondulace se většinou dělala víc ulízlá bez velkého objemu (samozřejmě jí má mnoho hvězd stejnou jako se dělala ve dvacátých). Asi od roku 1937 se vlasy nechávaly narůst a vlny se nosily jako dekorace do čela. Nejlepší je najít si fotky hereček.
      Takže to bylo spíš tak, že se od romantiky v podobě pokládané vlny v desátých letech přešlo do stylového mikáda. Když se ale člověk kouká na dobové fotky nebo herečky, stejně má většina žen ondulaci:-)
      Už je to nějak jasnější? :-) Klidně se ještě zeptej.

      Vymazat
    6. Jestli děláš ročníkovku na neodborné škole, asi ta učitelka nebude mít znalosti v oboru. Takže přidej použitou literaturu a používej název, který se ti bude líbit.

      Vymazat
    7. Takže ... Jsem žačka základní školy a myslím, že moje konzultantka má obor čeština a dějepis a možná ještě výchova k občanství. S tím bubikopfem jsem našla v slovníku cizích slov něco jako " mužský účes u žen ". Jako literaturu mám knížku Budiž móda od Jany máchalové. A teď cituji z knížky --- Do módy se tedy vrátila délka, nejen délka šatů, ale i vlasů. Účes " bubikopf "vystřídaly zvlněné kadeře. --- Nevím co mysleli tím bubikopf. Asi jiný název pro pokládonou vlnu/ mikádo/ něco jiného .... Co jsem četla v knížce tak se z toho bubikopf přešlo na romantiku. A potom ( o asi 15 řádků ) píšou o tom že v roce 1935 se objevilo nylonové vlákno a s ním i první " nylonky". Táta říkal že nylon sice vynalezený (asi) byl ale začal se používat až ve 40 letech. Zajímalo by mě co je na tom pravdy.
      PS: Promiň, že tě zahlcuji tolika otázky protože neznám skoro žádný čeký blog o historické módě, který je pořádně napsaný. Při mých toulkách na internetu jsem viděla blogy, které kopírovaly tvoje články a neuvedly zdroj. Stačí si okopírovat článek do googlu a vyjedou ti desítky takovách blogů ....
      PSS: Promiň, že ti tykám.
      PPSS: Doufám, že nevadí že ti tykám :)
      PPPSSS: Je mi 12 let a chodím do 7 třídy. Jen tak pro informaci ;)

      Vymazat
    8. Určitě mi tykej:-) Klidně se ptej, ráda odpovídám.
      Učitelka asi nebude mít znalosti, nemusíš se tedy bát, že by v tom viděla chybu. Navíc se vždy můžeš ohánět knihou, že tam to tak psali.
      Jana Máchalová je podle centrum.cz historička módy. Nic víc mi o ní nejde najít (co se týče vzdělání). Budiž móda jsem v ruce asi neměla, ale četla jsem od ní Móda 20. století a ta mi nijak dobrá nepřišla. Ne, že by v ní byly chyby, ale zdálo se mi, že mluví o zbytečnostech a nedělá správný přehled. Pro mě je číslo jedna Ludmila Kybalová - doporučuji sehnat knížku Od zlatých dvacátých po Diora.
      Podle toho, co jsem četla a viděla, se mikádo nosilo ve dvacátých a ve třicátých už moderní nebylo. Nedá se ale vyloženě říct, že by ho vlnité vlasy vystřídaly. Nosily se totiž už ve dvacátých i dřív, jak jsem psala. Romantické lokny se začaly nosit ke konci třicátých, ale to je tak 6 let po konci mikád.
      Nechci ale dělat chytrou. Vysokoškolské vzdělání v oboru historie nemám, Móda je čistě můj koníček, všechno jsem načetla nebo napozorovala. Podle mě je nejlepší si najít přes google vyhledávač obrázků dobové fotky, módní ilustrace, herečky.
      O historii nylonu jsem toho moc nečetla, takže odkážu na wikipedii, kde si můžeš udělat přehled:-)
      Ale to, že někdo kopíruje mé články, mě znepokojuje. Někdy si totiž namátkou zadávám do google věty ze svých článků a nikdy jsem nic nenašla. Mohla bys mi prosím poslat konkrétní odkazy na ty blogy? Moc děkuju.

      Vymazat
    9. Moc díky :) Určitě se ještě zeptám. K té kopíraci. Dívala jsem se na blogy na kterých byly tvoje články zkopírované. 3 blogy už neexistují. A jedna blogerka tam vymazala všechny články kromě jdnoho s výstižným názve The End. Předtím když jsem ale nevěděla o Turnýře tak v google jsem našla články s podobným podtextem. Nedívala jsem se na ty blogy takže nevím jestli tam byl odkaz na tvůj blog ... Lidé nekopírují doslova. Dost často vymažou věty a některá slova aby to vypadalo věrohodně-jako kdyby to bylo toho člověka dílo ... Ke kopíraci článku došlo i na mém minulém blogu na doméně blog.cz
      Admini s tím ale nic neudělali a odešla jsem na blogspot. Blog.cz blbnul a další důvod proč se odstěhovat :) Blogspot je prostě nej :))
      PS. Cítím se jako na chatu :) Takovou konverzaci jsem dlouho nezažila :)

      Vymazat
    10. Dneska jsem byla na konzulataci mé ročníkovky a prý dobrý :) Ale hce vidět knížku aby věděla jestli není všechno copy. Knížku od Ludmily Kybalové měli pouze na prohlídnutí v knihovně-půjčovat se nesmí. Prolétla jsem ji zběžně a vypadá docela dobře. Potom jsem měla knížku ismy o módě. Jsem zvědavá jak to dopadne :)

      Vymazat
    11. Děkuju za to upozornění o kopírování.
      Jestli se chceš ještě víc cítit jako na chatu, likni Turnýru na FB a tam mi naspiš zprávu. Asi to bude i lepší, budeš se moct na víc zeptat. Jestli ti to nevadí, kdyžtak bez obav piš sem.
      https://www.facebook.com/turnyra

      Vymazat
    12. No problém je že já FB nemám takže kdybych mohla tak tam jdu :) Rodiče nechcou tak co mám dělat :D

      Vymazat
    13. Jé, aha, mě nedošlo, kolik ti je let. To je jasný. Tak klidně piš sem, to není problém:-)

      Vymazat
  12. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  13. 30. léta mám společně se 40. nejradši :-).

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj, tvůj blog je velice pěkný, líbí se mi, že se to snažíš pojmout velmi komplexně :) Právě se chystám na Mafia party, inspirovala jsem se líčením, šaty mi také pasují, ale nevím, jaké šperky. Spíš pecky do uší nebo visací? Nikde jsem to tu nenašla, tak pokud jsem něco přehlédla, tak mě prosím omluv a nasměruj, díky, Denisa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se líbí:-) Ve 20. i 30. letech se nosily různé náušnice. Visací, větší pecky i malé kruhy. Nejvíc dobově budeš podle mě působit s malými visacími. Zadej do Google nebo na Pinterest 1920s (případne 1930s) earrings:-).

      Vymazat
  15. Super článek! Osobně 30. léta miluju a oblékání samozřejmně také! Tvůj popis opravdu hezky vystihuje dobové oblékání. Perfektní! :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...