úterý 30. října 2012

Jak navlnit nebo narovnat vlasy bez kulmy a žehličky


Jelikož jsem nikdy nebyla vlastníkem kulmy ani žehličky, musela jsem si najít vlastní způsob, jak dodat vlasům chtěný tvar. Jelikož hodně střídám délky, můžu poradit jak dlouhovláskám, tak krátkovláskám.

To, co ovšem změnit nemůžu, je typ vlasů - mám středně vlnitou a silnou hřívu, která se v rámci mezí dobře tvaruje. Jestliže máš úplně jiný typ vlasů, resp. výhradně rovné nebo výhradně kudrnaté, budeš mít tento článek jen pro radost, ale do praxe ti moc neposlouží.

Přestože jsem našla triků mnoho, nikdy se jejich účinek nevyrovná žehličce ani kulmě. Na druhé stránce ale bude tvůj účes vypadat mnohem přirozeněji. Elektrickým náčiním si vlasy ničíš a navíc - mění přirozenou strukturu vlasů a proto časo můžeš vypadat tak nějak ,,uměle". Moje triky možná zaberou víc času a snahy, ale zas přináší originální přístup k tvým vlasů, který můžeš aplikovat nehledě na finance nebo na místo, kde se nacházíš - i na horské chatě bez elektřiny si můžeš vytvořit pěkný účes a nebude ti zabírat v batohu krabice s kulmou místo.

Rovné vlasy

Když si budeš foukat vlasy, nastav fén nad hlavu a kulatým hřebenem si vlasy zespoda česej směrem dolů mírně od hlavy a jakoby je ,,natahuj". Výsledek bude ten, že se ti vlasy krásně narovnají a ještě budou mít objem.

Pokud si vlasy zkrátíš mcc k úrovni nosu, vlasy se ti pravděpodobně přestanou kroutit a vytvořý rovný dojem.

Neposlušné kroucení má často za příčinu lenost nedojít si ke kadeřnici. Vhodným sestříháním se objem zmenší a vlasy se přestanou tak neposedně kroutit.

Až půjdeš ven, připlácni si na hlavu čepici. Když si jí sundáš, dříve ukryté vlasy budou celý den hezky rovné. Jediné mínus - ztratí i svůj objem.

Vlnité vlasy

Jestliže máš přirozeně vlnité vlasy, zkus si je někdy ráno nevyfénovat a uvidíš, jak se ti krásně zkroutí.

Jestliže si je vyfénovat musíš (z časovách důvodů nebo si chceš vytvořit ,,účes"), nefénuj si je do úplného sucha. Vlasy se při dosychání přirozeně navlní a vypadají vážně hezky.

Další možnost je jít spát s morkými vlasy. Jak se převaluješ, vlasy se různě kroutí a ráno budou velmi vlnité. Pokud máš ofinu nebo kratší sestřih, počítej s tím, že si budeš muset ráno gelem upravit přeleželé prameny.
Samozřejmě se lze mokré vlasy dát na natáčky nebo si je zkroutit a upevnit sponkou. Vlasy si přes noc zvyknou na daný tvar a kudrnatá hlava tui možná vydrží ještě 2. den.

Pokud máš kratší účes nebo sestříhané konečky, upevni si na mokré (ještě lépe: skoro suché) vlasy sponku. Vlasy se ti pod ní velice zkroutí a drží, ikdyž si sponku sundáš.

Často je chyba ve střihu. Zeptej se své kadeřnice, jestli by prostříhání vlasů vlnění nepodpořilo. Jestliže chceš neposlušné vlny po celé hlavě, neprotříhej si vlasy naopak vůbec. Na tohle se ale zeptej kadeřnice, abys nedocílila opačného efektu.

Přípravky z drogerie

 Drogerie samozřejmě nabízí mnoho přípravků na rovné i vlnité vlasy. Nidky je ale nemůžeš srovnat s žehličkou nebo kulmou. Výrobky jsou navíc většinou připravené na to, že si s vlasy ještě něco uděláš. Nestačí si gel do vlasů dát a čekat, že bude zničehonic účinkovat.

Pokud si vlasy fénuješ nebo dáváš si natáčky, je zpravidla dobré si do vlasů nějaký ten přípravek dát - většinou stačí pěnové tužidlo. Účes pak bude lépe držet.


16 komentářů:

  1. Je moc prima, že píšeš takové užitečné články, protože mladé slečny určitě tyto rady ocení.

    OdpovědětVymazat
  2. ooo super tipy, ja stále bojujem s mojimi vlasmi, ktoré sa vlnia ako sa im chce. Nie su to klasické kučery, ale vlny, ktoré vyzeraju neupravene, pokial do toho nezasiahne žehlička.. No skusim to podla tvojich tipov

    OdpovědětVymazat
  3. Siroky vyber tovaru na eshope www.korox.sk v κatеgoгii zehliсka , žehlicka,
    napriklad TЅ 740 ZEHLICKA(ЅΙ 18720 ZEHLΙCΚA), napаrovaсie žehličkу , nаparovaciа žehlіčκa .
    Here is my blog post : zehlicky,

    OdpovědětVymazat
  4. Poslyš, a tu pokládanou vlnu taky zvládáš bez žehličky a bez kulmy? Byla jsem přesvědčená, že to jinak nejde. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, s žehličkou a kulmou to podle mě ani nejde. Dají se na to koupit takové sponky (ale stejně si je musíš primárně vytvarovat) a někomu to jde i bez sponek, jen pomocí hřebene, vody a laku

      Vymazat
  5. Široký výber tovaru pre starostlivosť o vlasy, Kulmy, žehličky na vlasy aj sušiče vlasov nájdete v obchode PremiumStore.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, že k článku Jak ... bez kulmy a žehličky mi pořád někdo přidává reklamy na kulmy a žehličky. Docela se bavím.

      Vymazat
    2. Jo jo, zase nějaký spamující idiot.

      Vymazat
  6. Ahoj, mám velmi jemné vlasy. Přesto, že mi kadeřník tvrdí že vlasů rozhodně nemám málo, rozpuštěné působí zplihle a s mým poměrně úzkým drobným obličejem to není nejlepší kombinace. Vždycky jsem toužila nosit delší vlasy, rozpuštěné, ty svoje ale vždycky musím rozmrzele stáhnout do ohonu. Jednu dobu jsem si vlasy kulmovala, ale vlasy se mi rychle ničily. Ráda bych si přečetla nějaké rady, pokud tě něco napadá.
    předem díky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj. Existují různé přípravky, které dodají vlasům objem. Já mohu doporučit Glisskur od Schwarckopf s modrým obalem http://1.bp.blogspot.com/-zRqwQJCbEic/UH0q7QxlxFI/AAAAAAAACS0/KzGJzdfx4F8/s400/PA160005.JPG
      Kamarádce s jemnými vlasy to obejm přidalo okamžitě. Jinak jde si vlasy vyfoukat přes kulatý kartáč a ideálně předtím aplikovat nějaký gel na vlasy nebo pivo (skvěle tuží a nesmrdí). Dej si pozor, abys do vlasů neaplikovala moc užidla nebo moc laku, ono to pak má opačný efekt - vlasy pod tou tíhou splihnou. Určitě si vlasy nekulmuj ani nežehli, asi by se ti ještě ztenčily. No já mám hodně silné vlasy, takže moc zkušeností nemám, ale hodně dělají různé ty přípravky nebo i šampony.

      Vymazat
  7. OMG! To jsem nechtěla! Chtěla jsem přidat koment k tomu účesu ze 70.let! TRAPAS! :D Můžeš mi prosím odpovědět na otázku předchozí? Dík moc :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevadí:D Odpovím, akorát teď nevím, kde ses mě ptala.. Promiň, jestli mi nějaká otázka utekla.

      Vymazat
  8. Ahoj, mám strašně husté vlasy a mám je ostříhané do podkovy, díky tomu mi mé vlasy na hlavě tvoří ohromnou hřívu do dnes si každé ráno žehlím vlasy, ale dneska se mi žehlička rozbila a já jsem si uvědomila, že stálé žehlení mi vlasy hodně ničí. Vždy když se ráno probudím mám vlasy strašně zvlněné a proto jsem dnes zkusila způsob, že jsem vlasy namočila a pomocí natažení hřebenem je fénovala, funguje to ale konnečky se strašně kroutí už si nevím rady jak je mám narovnat. Myslíš, že by si mi s tíhmle mohla nějak poradit? :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, pokud máš přirozeně vlnité vlasy, tak se ,,přírodní" cestou s konečky moc dát nedá. Já jsem si taky různě rovnala vlasy (tak, jak jsem psala ve článku), ale konečky se vždycky točily. Ale ono je to popravdě docela hezké - zkus se na sebe podívat víc z dálky a představ se s rovnými konečky. Když je hlava rovná a konečky se trochu točí, vždy je to víc efektní. Můžeš si zkusit dát na koenčky nějaký gel a s kulatým kartáčem si je vyfénovat do nějakého tvaru (viz účesy 90. let). Budou sice otočené, ale všechny jedním směrem. (viz např. CC Babcock z Chůvy Fine a obecně dámy z devadesátkových filmů). Lidi pak vlasy vnímají jako rovné.
      Jestli máš koenčky stupňovitě sestříhané, tak to se pak kroutí víc. Jenže když jsou ve stejné délce, nemusí být účes už tak zajímavý.
      Ale žehlička fakt ničí, proto jí taky nepoužívám. Víc poradit asi nemůžu, nikdy se mi nepovedlo konečky úplně zkrotit..

      Vymazat
  9. Zdravím, jsou to super tipy, z mých těžkých vlasů bez tepla lokny neudělám :-\ používám na ně automatickou kulmu od Philipsu, protože jedině s ní mi lokny celý den vydrží. Funguje parádně, takže pokud řešíte podobný problém, doporučuji mrknout na detail na http://www.philips.cz/c-m-pe/pece-o-vlasy

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...