pondělí 17. prosince 2012

Střihy na starou módu

Sehnat dobové oblečení je nemožné a najít obdobný zas nadlidský úkol. Dívky, které rády šijí, mají v tomto směru velkou výhodu. Ale... Ono se to hezky řekne, jenže pokud není ,,švadlenka" buď hodně zkušená nebo nemá geometrickou představivost, musí si střihy shánět a to dá také někdy zabrat. Jako expert na hledání vintage věcí na internetu mám několik střihů v počítači a proto vám je zde uvedu. Můžeš si ušít jak tyto konmkrétní šaty, tak vůbec zjistit, který typ střihu se v době nosil a podle něj si vytvořit vlastní dílo.


1910-1914
 1910-1914

 1910-14

 Řekla bych tak 1940
 Řekla bych 1941

Myslím tak okolo 1945


 Myslím tak 1924 nebo dříve



Asi určitě 1924

 
1948
 
Myslím tak 1955-56

A další zas někdy jindy...

8 komentářů:

  1. aaach, nádhera. stále si vyčítam, že neviem šiť :(

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, super střihy. Já bych si ušila ty poslední šaty.

    OdpovědětVymazat
  3. tie kde má "modelka" vejár nádherné, už sa v nich vidím =D mňa by strašne moc potešil článok so svadobnými šatami z tejto doby a nadvezujúci svadobné šaty súčastnosti inšpirované touto dobou. to su moje vysnené šaty (odhadujem v ére 1900 -1930). možno som to dala príliš obšírne, ale nie som až taký odborník =D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je výborný nápad! Moc děkuji za typ, svatební šaty zté doby jsou vážně moc pěkné! Střih na ně asi bude chybět, ale alespoň na pokoukání sem dám pěkné fotky a nějaké povídání:-) Moc děkuju!!!

      Vymazat
  4. Mohu se prosím zeptat kde jsi tyto střihy našla?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, stala se mi taková věc: dávala jsem sem odkazy a spadl mi prohlížeč... Můžeš si je najít i sama, klikneš pravým tlačítkem na obrázek a dáš ,,kopírovat URL obrázku". Na Google vyhledávači obrázků na ikonu ,,foťáku" a zadáš URL obrázku (control+v). Měly by se Ti najít stránky, kde jsem to našla.
      Žel hodně těch stránek už neexistuje.
      Kdyby jsi s tím měla nějaký problém, můžu sem ty odkazy napsat.

      Vymazat
    2. Ahoj, navazuji na straší téma a příspěvky, ale mohu přispět jednou radou?
      Možná by přišlo vhod ostatním, klidně zveřejni. Na www.modni-strihy.cz ve Vogue a Butterick jsou sekce Vintage a zde najdete spoustu střihů na dobové oblečení. Dvoje šaty již mám ušité podle Vogue z roku 1938, jedny kolové (1955) právě šiju podle Butterick. Na Burda-strihy jsou retro střihy hlavně šedesátky. Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...