neděle 10. března 2013

Jak si vytvořit účes ze 70. let - točivé vlny

Chtěla jsem si vytvořit účes z roku 2003 a vznikla z toho úžasná 70. léta. Paradox je, že jsem dlouho přemýšlela, jak tento účes vytvořit. Proto jsem se rozhodla se vám, milé čtenářky, tento návod ukázat, protože jde o velmi jednoduchý postup.

Pro jaké vlasy je účes vhodný?
Tento účes vytvoříš z vlasů minimálně pod bradu a maximálně těsně pod ramena. Z kratších vlasů  vytvoříš tímto způsobem účes oblíbený okolo roku 2000. Dělší vlasy navlníš, ale sedmdesátky to asi moc nebudou. Dobré je, když máš vlasy vepředu trochu zkrácené, ale i bez toho se dá obejít.
Vlasy by neměly být sestříhané do podkovy, protože pak si nenatočíš zátylek a dobové vlasy budou zepředu, ale už ne zezadu.

1. Příprava
Do mokrých vlasů si dej nějaký gel - nejlépe pěnové tužidlo. Nepřežeň to s množstvím. Já jsem gel ani nepoužila, jen lak na konci, takže  to jde i bez něj, ale s ním ti účes vydrží lépe.

2. Natáčky
Do vlasů si dej natáčky. Já jsem použila menší typ, ale určitě to půjde i s většími. Počítej s tím, že vlny nebudou mít stejný objem jako natáčky, vždy se o něco zvětší - právě proto jsem použila ty menší.
Natáčky si nandavej tak, abys vytvořila vlny točící se od hlavy. Jestli to uděláš naopak, čeká tě účes z úplně jiné doby - z let 10. Natáčky toč všude zespoda nahoru s vyjímkou obličejové části. Tak je natoč ze strany (vidíš na obrázku). Uděláš to tak, že dáš natáčku na konec vlasů a místo toho, abys točila po směru, otočíš natáčku vertikálně a budeš točit. Podle toho, jak vysoko je natočíš, takový budeš mít účes - časem sama objevíš, jak ti to nejvíce sluší.
V oblasti uší budeš možná muset možná použít 2 řady natáček. Udělej to tak, že si horní část vlasů přehodíš na druhou stranu, natočíš natáčku na zbylou část, přehozené vlasy dáš zpět a natočíš je na další natáčku.
Nezapomeň na zátylek - tam ti bude stačit 1 natáčka, ale bez ní nebude účes tak dobrý.
Mě stačilo 8 natáček a to mám hodně husté vlasy.
Natáčky ti nebudou držet, budou se trochu rozmotávat. Zkus je natlačit na hlavu a občas kontrolovat, zda ,,nepadají". Můžeš si dát na hlavu nějaký šátek nebo síťku, aby to nepadalo. Nemám vyzkoušené druhy natáček, vlastním jen jeden nejobyčejnější.


3. Foukání + sundavání natáček
Nejlepší je vlasy nechat uschnout úplně, aby se nemusely fénovat. Před sundáním natáček si vlasy nalakuj a trochu i po sundání, aby se dostalo na části, které byly pod natáčkamy schované.
Jestli máš vlasy mokré jen trochu, vyfénuj si je, ale natáčky si nech. Pak si vlasy nalakuj, natáčky sundej a znovu trochu přelakuj.
Jestli nemáš čas, ale vlasy jsou stále mokré, nezoufej. Sundej si natáčky a vem si co nejmenší kulatý kartáč. Vlasy na kartáč natáčej tak, jak byly na natáčkách (nezapomeň na rozdílnost obličejové části), nezapomeň na zátylek. Díky této metodě si také budeš moct ještě trochu upravit, jak moc ti budou vlasy lézt do obličeje. Po vyfoukání vlasy nalakuj. Tuto metodu jsem použila já a vlny byly krásné.
Mě vlasy na natáčkách schnou tak 2 hodiny, mám husté vlasy.

4. Líčení a oblečení
K sedmdesátkovým vlasům se musíš patřičně oblést. Nemyslím tím 100% retro, ale prostě musíš zvážit, zda se ti komplet k vlasům hodí.
Pokud se chceš 70. létům přiblížit i v oblečení, vezmi si zvonové kalhoty s vyšším pasem nebo skládanou zvonovou sukni do pasu, která končí pod koleny. Jako vršek je nejlepší košile a jako doplněk použij korále.A co líčení? Obočí si moc nezvýrazňuj, jen jemně. Na oči se dej linky (ne kočičí, klasické) a výraznou řasenku. Můžeš si dát jednoduchý oční stín na víčko a ztmavit si konec víčka. Rtěnku vyber nějakou jemnější do růžova nebo si nedávej žádnou.




 Moje verze kombinace natáček a fén, vlasy mám po bradu

7 komentářů:

  1. Tento účes se mi velmi líbí, ale mám asi už moc dlouhé vlasy.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný článek, ale bez fotky...prosím, nebyl by obrázek výsledku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dodám, ale musím si ten účes znova udělat, máš pravdu, že bez fotky to je dost nanic :-)

      Vymazat
  3. To vypadá zájímavě... :) škoda, že mám krátké vlasy, jinak bych to stoprocentně vyzkoušela, když jsem ta milovnice retra, 60. a 70. let ;)

    OdpovědětVymazat
  4. NÉÉ mám moc dlouhé vlasy. :(
    Jinak máš moc krásný blog. (y) :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli máš dlouhé rovně střižené vlasy s ofinou, tak si je můžeš narovnat a jsou to taky sedmdesátky:-)

      Vymazat
  5. Ahoj Odul,
    ty jsi na to expert, tak se chci zeptat, jestli bys napsala článek, nebo mi jen odepsala -Jak mám vytvořit účes z 80. let minulého století. Ono jich bylo docela dost, tak můžueš nějaký přidat:-)
    Niccoll

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...