středa 27. března 2013

Umělé řasy - ano či ne?

K tomuto článku mě úplně vybídla slečna, se kterou jsem jela tramvají. Když nastoupila, nešlo si jí nevšimnout. Tmavý make-up a na černo obarvené vlasy (pravděpodobně ze světle hnědé) stažené do naprosto precizního - až umělého - drdolu, černé linky k té podivně tmavé pleti a černá linka obočí. Oblečení si už dokážete přestavit samy. To, co jsem vyjmenovala, bylo, co mě na ní zaujalo na první pohled. Když si stoupla nade mě, všimla jsem si ještě větší hrůzy - umělé řasy. Ale jaké řasy! Hrozně dlouhé, jak smetáky, šly jí snad až k obočí a navíc působily tak neskutečně uměle! Když sklopila oči, šlo si všimnout, že jsou všechny řasy zarovnané do stejné linie a jak měly nadrámcovou délku, vypadal ten ,,štětec" tak úzce, prostě hrozně nepřirozené. A vlastně ani ne jako řasy - přišlo mi, jako by daná slečna ustřihla třásně z koberce nebo z hadru. Bilo to do očí snad každého.

Druhý den jsem potkala další dívku, která byla oblečená úplně obyčejně, ale co mě čekalo, když jsem jí pohlédla do tváře - úplně stejné řasy! To už je moc.

Proč spekulovat nad nošením umělých řas
Vypadá to, že umělé řasy opět nabývají popularity. Každá dívka chce mít krásné oči a ty se nejsnadněji vytvoří pomocí dlouhých řas. Problém ale je, že je velmi snadné přejít laťku vkusnosti. Když se někdo líčí každý den, je na své oči velmi zvyklý a chce stále víc. U malování se musí stát blízko zrcadla a jak se člověk nevidí jako celek, může si něco až moc zvýraznit. Když je v nějakém časopise návod na líčení, vždy je modelka zabraná velmi zblízka. Zkus někdy stránku oddálit a představit si jí s vlasy a tělem. Zblízka prostě člověk špatně odhaduje míru.

Také je důležité se na řasy podívat v jiném úhlu. Z boku, přivřít oči atd. Jestli měla slečna v tramvaji ještě nějakou soudnoust, tak kdyby před zrzadlem zavřela jedno oko, jistě by si řasy rychle sundala.

Další problém je ve vzorech. Mám nyní na mysli módní fotografie. Modelky (zěvačky, herečky...) jsou na nich přehnaně namalované (a často i oblečené) a aby měly ten správný šmrnc, často na očích nosí umělé řasy nebo je mají počítačem prodloužené. To je v pořádku, jde o umělecký obraz, ale v realitě by to většinou vypadalo velmi přehnaně.

V tomto článku bych se ale ráda zaměřila na běžné nošení.

Na co se umělé řasy hodí
Jsou typy líčení, na které se umělé řasy vyloženě hodí. Jedná se o druh, kdy se zvýrazňuje linie oka - historicky 40., 50. a hlavně 60. a 70. léta. V součastnosti je tento trend na výši, právě proto mají modelky umělé řasy tak často. Obecně se také hodí tato vymoženost pro větší oči, protože se tak zvýrazní jejich už tak dlouhé řasy. Malým očím by tolik nesluší, protože má oko příliš velký objem řas, což pro něj není tak přirozené.

Nosit tedy či nenosit?
Myslím, že by slečna měla zvážit, zda si umělé řasy vzít nebo ne. Risk, že bude vypadat nepřirozeně, je až moc velký. A když přirozeně vypadat bude, nastává otázka - jsou umělé řasy vůbec zapotřebí? 

Když někdo řasy skoro nemá kvůli nemoci nebo vlastní hlouposti (stříhání, kouření, ...), tak mi nepřijde špatné, když třeba umělé řasy nosí - zde bych ale doporučila co nejvíc přirozený vzhled, žádné smetáky.

Jinak mi ale tento módní doplněk přijde popravdě zbytečný. Na párty, na karneval nebo na ,,retro" příležitost mi to přijde OK, ale na běžné nošení prostě ne. Dnes máme hodně vyspělé kosmetické technologie a s dobrou řasenkou se dají udělat divy.

Je dobré si položit otázku - jaký je důvod toho, že chci umělé řasy nosit? I bez nich budeš s dobrým make-upem vypadat velmi dobře a přirozeně. Není ta touha spíš nenasytnost, kdy člověku kvalitní kosmetika nestačí a chce stále víc?

Závěr
Moje doporučení tedy je - nenosit na běžné příležitosti. Ale i na ty ,,neběžné" můžeš vypadat krásně i bez umělých řas. Popravdě, když vidím slečnu s dlouhými řasami, vždy mě potěší, když jsou její. Pak jí můžu obdivovat. Ale kdyby její nebyly - mám obdivovat její šikovnost v líčení nebo snad značku? Ty řasy, to přece není ona. Taky přece nenosíme paruku, když máme vlastní vlasy - které dost dokonalé nikdy nejsou. Bylo by divný, kdyby mi někdo řekl - máš krásné vlasy -  a já, to je paruka, ty moje jsou schované pod tím.

Takže u mě opět zvítězila přirozenost a zajímalo by mě, jak to berete vy, milé čtenářky.

15 komentářů:

  1. Řekla bych, že umělé řasy by se měly opravdu používat jenom na výjimečné příležitosti, jinak společně s nevkusem a neumětelstvím pachatelky působí vulgárně.

    Já se vůbec nemaluju čistě z alibismu. Vypadám pořád stejně a nikdo mi nebude říkat, když si jednou ráno nestihnu namalovat obličej, že vypadám nějak špatně, jestli nejsem nemocná. :)

    OdpovědětVymazat
  2. keĎ má pekné mihalnice tak obdivuješ ju, alebo jej gény čo zdedila a nemôže za ne? :D ja nosím mihalnice hocikedy sa mi chce. je pravda že nie smetáky, iba také trsy, alebo veľmi riedke umelé.. ale zdá sa mi to celkom zaujímavé ak je to v miere :)

    OdpovědětVymazat
  3. Umělé řasy mě vůbec neberou, je to jako s parukou - hned se pozná, že to není pravé - a koho vlastně chceme ošálit. A jestli to je image - tak image je na nic :). Líbí se mi, jak píšeš o inspiraci v líčení v časopisech. Máš pravdu, tohle hrozně mate. Já osobně se nikdy nezkoušela nalíčit podle časáku, ale určitě to spousta mladých dívek dělá - chtějí být krásné jako v časopise - jenže papír snese hodně, ale realita je hold jinde.

    OdpovědětVymazat
  4. Ve chvíli, kdy je to součástí nějaké image, třeba pro nějaký extravagantněji laděný večírek, tak se mi umělé řasy líbí. Ale na běžné nošení mi to přijde zbytečně moc, až se někdy takového pohledu leknu - jak píšeš, těm slečnám pravděpodobně už nestačí to, co jim nabízí kosmetika, potřebují víc a víc.

    Ale s tou parukou - bohužel i to je dneska běžné. Vím o několika známých, které používají příčesky a prodlužují si vlasy, aby měly hřívu jako americké zpěvačky.

    Zajímavý článek. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Bohužel, to je jak umělé nehty. Některé ženy nemají soudnost.

    OdpovědětVymazat
  6. Článek se mi moc líbí a shrnutí taky, ale: jsem už trochu alergická na obecnou nutnost obdivovat jen to, co má člověk od přírody. Proč mám smekat před někým, kdo má krásně dlouhé řasy prostě jen proto, že má štěstí? Ta co si je umí precizně aplikovat, prokázala určitý um, tak proč to shazovat? Další kategorií je samozřejmě nevkus, kdy umělého je příliš, ale obecně bych snahu o vylepšení nevnímala jen negativně.

    OdpovědětVymazat
  7. mne sa to nepáči. ten trend tých umelých trsov nalepených v jednej línii, v jednej dĺžke a ešte čiernym lepidlom, to je pre mňa absolútny postrach.. bohužiaľ, 99% ľudí to odsúhlasí a nosí :(

    OdpovědětVymazat
  8. Umělé řasy ráda nemám, a můj postoj k nim je asi tak stejný jako k umělým nehtům a připnutým vlasům:-/

    OdpovědětVymazat
  9. podle mě měla prodlužko, mě to přijde nevkusné a nelíbí se mi, ani jakkoliv krátké. já mám na oku ráda barvu, vnitřek oka a huňaté řasy ten dojem kazí. jsem divná, mezi všemi těmi mrkacími panenkami, ale ani si řasy nelíčím :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Skvělý článek. Máme na věc podobný názor. Já jsem umělé řasy v životě nezkoušela, zkoušet nechci a patrně nebudu chtít ani v budoucnu. Když pominu, že to většinou vypadá nepřirozeně, hrozně bych se bála, že si je nasadím špatně a ony mi sklouznou. A to teprve musí být pěkný pohled..

    OdpovědětVymazat
  11. Ono by stačilo si nevlepit na oko takové ty smetáky v pásu a ještě mega dlouhé a všechny v totožné délce, ale prostě si do vnějšího koutku oka dát jeden trs, tak, aby to kopírovalo přirozený růst řas, které jsou směrem do vnitřního koutku jemnější a kratší. I umělé vylepšení se dá udělat vkusně. Ty smetáky beru v nějaké stylizaci a la šedesátá léta anebo potom přiznaně extravagantní, barevné s kamínky někam na diskotéku/večírek. Na sobě bych to nechtěla, nemám z ničeho tak výrazný mindrák, abych se musela uchylovat až k použití čehosi umělého, ale pokud má někdo fakt řídké a jemné řasy a trápí ho to, tak respektuju touhu po umělých, ale s citem.

    OdpovědětVymazat
  12. V Japonsku nosí umělé řasy každá druhá, protože vlastní nemají a ještě si lepí víčka, aby měly otevřenější oči. Je to moc zajímavé. V obchodech mají regály s řasami a vše kolem nich - lepidla, "natáčedla," řasenky s různými prapodivnými kartáčky.

    OdpovědětVymazat
  13. Ale příčesky se nosí běžně.

    OdpovědětVymazat
  14. jsem proti.měla jsem rakovinu a nenosila jsem nic umělého ani obočí(ano dá se sehnat!)ani řasy ani paruku.a šlo to.narostlo mi málo řas a světlé řídké obočí takže občas tu řasenku vytáhnu,ale to už musí být...

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...