pátek 26. dubna 2013

Jak si vybrat slunčení brýle

Protože jsem celou dnešní cestu k doktorovi stále mhouřila oči, protože jsem si sedla na tu špatnou stranu dopravního prostředku, rozhodla jsem se, že sluneční brýle mě musí doprovázet každý den v kabelce. Jelikož už ale nemám ofinu, tak mi žel můj krásný exemplář nesluší a musím si pořídit nový. Jaký tvar, to ponechám jiným odborníkům - popravdě, tohle mi pořád uniká. Seznámím vás s jiným praktickým návodem - jak si brýle vybírat.
Můžete mít totiž v hlavě přibližný tvar i velikost, ale ani tak nemáš jistotu, že ti bude daný kousek slušet. jak teda na to?

Projdi více obchodů
Rozhodně si neřekni, že půjdeš do tohoto jednoho obchodu a tam si brýle prostě koupíš. On totiž každý obchod nabízí dost jiné tvary. Mě osobně se stalo, že mi v Kappahl slušely snad všechny brýle, v C&A polovina a v Orsay vůbec nic. Když tě jeden obchod dost neuspokojí, je lepší jít bez váhání do druhého.

Všímej si detailů
Když už máš brýle na nose, neřekni si: to mi nesluší, ale zaměř se na to, co je příčinou toho, že ti nesednou. Některé brýle jsou moc široké a přesahují obličej. Jiné moc velké či naopak malé. Další můžu mít horní obrouček až moc nahoře, dolní obrouček až moc dole - a tak podobně. Když si všimneš takového detailu, pomůže ti to, na co se zaměřit a nebudeš si zbytečně úžit nabídku. Příklad - zkoušíš si brýle a zjistíš, že jsou moc široké a přesahují obličej - jinak by ale tvému obličeji docela sedly. Takže příště nebudeš hledat jiný tvar, ale pouze užší brýle. Nebo - brýle jsou moc hranaté, ale jinak by ti velikost sedla. Budeš tedy hledat podobnou velikost, ale více zaoblený tvar.

Neboj se nových tvarů
Tradičně kupuješ stejný typ brýlí nebo máš dojem, že by ti jiný typ určitě neslušel? Zkus to ,,risknout" a nasadit si v krámě úplně jinačí tvar, než jsi zvyklá nosit. Třeba na tobě bude působit velmi zajímavě. Člověk si sám sebe špatně představí s brýlemi, které na sobě nikdy neměl, tak podle čeho soudit, že nebudou slušet? Lepší se v obchodě na pár sekund ztrapnit sama sobě, že sis na nos nasadila nějakou hrůzu, než nosit dokola nudnou klasiku. Další věc - člověk většinou vychází z tvarů brýlí, které mu rodiče kupovali v dětství. Zde ale může být ten problém: rodiče nechtěli dávat dítěti přílišné extravagance nebo neměli dobrý odhad a nevybrali nejlepší tvar a nebo, a to nejpravděpodobněji, se ti obličej prostě trochu změnil, protáhnul se, zeštíhlil atd a tobě bude slušet i to, co ti jako malé neslušelo.

Barva
Určitě si neber brýle jen kvůli dobrému tvaru. Zkontroluj i jejich barvu. Hnědé obroučky sluší spíše dívkám se středně tmavou pletí, černé dívkám se světlou pletí (beru to podle průměrné češky, ne celosvětově). Jiné zbarvení jako je zelená, bílá atd. zvaž s ohledem na svůj styl oblékání (a barvě vlasů). Jestli nenosíš skoro modrou, modré brýle asi dobrá volba nebudou, to je jasné.

Důležité je také zrcadlo
Dej si pozor, jestli není zrcadlo, ve kterém se prohlížíš, pokřivené. U brýlí je opravdu důležité, aby proporce tvého obličeje odpovídaly normálu a když budeš mít jednu polovinu obličeje vydutou a druhou křivou, nic moc ti to o slušivosti brýlí neřekne. Takový prohřešek jsem zažila v Orsay - musela jsem si brýle brát s sebou až ke kabinkám ke kvalitnějímu zrcadlu.

Neprohlížej si jen obličej, ale celou postavu!
Pokud možno, při zkoušení brýlí se dívej do velkého zrcadla, kde se vidíš celá. Hodně brýlí totiž může působit samostatně na obličeji divně, ale s celou postavou si všimneš, že tě vlastně činí nesmírně zajímavou. Se zrcadlem pro obličej si koupíš brýle, které ti budou slušet, ale se zrcadlem pro celou postavu máš šanci vybrat si takové, ve kterých budeš vypadat jako stylový originál.

Vlasy
Brýle ti musí ladit i k účesu. Jak říkám, s ofinou mi slušelo to, v čem teď vypadám docela podivuhodně. Přijď do obchodu ve svém nejběžnějším účesu. Jestli nosíš vlasy každý den jinak, zkus si rukou vlasy stáhnout na přibližnou formu, jak si je češeš a zkontroluj, zda ti ladí i takhle.

Pomocná osoba
Není na škodu mít s sebou někoho, kdo ti dobře poradí. Občas člověk už ztrácí soudnost, když zkouší nějaký ten třicátý typ brýlí. Vyber si někoho, kdo má dobrý vkus a také, aby ses před ním nestyděla zkusit si nějaký neobvyklý kousek, u kterého riskuješ, že ti třeba slušet nebude.

UV filtr
Na závěr dodám, že brýle by měly mít k překvapeí všech UVfiltr, proto je také nosíme, aby naše oči chránily před nebezpečným zářením. To je asi každému jasné, ale když už dávám návod na správný výběr, měla bych zde toto zmínit. :-)

Kde se brýle dají sehnat?
Pokud máš dojem, že jsi vyzkoušela všechny dostupné obchody, možná jsi na něco zapomněla. Kde tedy brýle seženeme? V módních řetězcích u doplňků, v bižuteriích, ale i v obchodech s obuví (Baťa, Humanic atd), v drogérii, u vietnamců nebo v supermarketu bych si dala pozor na kvalitu a také na přítomnost UV filtru, secondhandy (zde se dají sehnat kousky, které mít nikdo nebude). Dál mě už nic nenapadá, takže jestli máš typ, napiš komentář. Kdo nakupuje v malém městě, tomu žel neporadím, leda to, ať se zeptá místních nebo zajede do vlkoměsta :-).

8 komentářů:

  1. veľmi dobré rady a užitočné.. veľa z nich sa riadim tak nejak prirodzene.. rada skúšam iné tvary a rôzne farby.. ale vždy mám zo sebou niekoho kto ma dobre pozná a vie mi dobre poradiť..

    OdpovědětVymazat
  2. Mně málokteré sedí. Je to vždy o čase, než najdu takové, které mi vyhovují. Zkoušet a zkoušet...přesně jak jsi to psala. Moc hezký článek. Ovšem pozor na dnešní děti. Ty si umí mnohdy vybrat opravdu stylové a dokonce elegantní brýle, když se nedívají na cenovky, protože ještě neumí číst :-) Lepší než ty moje :-(

    OdpovědětVymazat
  3. okuliare sa dajú kúpiť napríklad aj v optike.. by ste neverili :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D:D Hele.. Nějak mě to nenapadlo :D

      Vymazat
  4. Já mám fakt hodně úzký obličej. Kvůli dioptrickým jsem musela projít 12 optik a nakonec mi museli v jedné objednat juniorský velikosti na zkoušku od dodvatelky, ale stálo to za to. Až budu chtít sluneční, tak určitě projdu i obchody, kde bych je nečekala. :D

    OdpovědětVymazat
  5. dobre rady! :D ja som sa cele roky nutila do aviators, lebo sa mi pacia aj ked mi velmi nepristanu, az pred par mesiacmi som zo srandy skusila cat-eyes, a pristanu mi (aj podla inych:D) tak uz mam take aj slnecne aj dioptricke a neviem si ich vynachvalit:D pozitivum je aj to ze tu take nosi malokto :D

    OdpovědětVymazat
  6. Super článek a rady. Já mám spíš problém, že se mi líbí všechny a hned bych je všechny vykoupila. :)

    Style Without Limits

    OdpovědětVymazat
  7. Super rady a pekny clanek. Jen by me zajimalo, jake bryle se teda hodi k ofine. Mam ji od zimy, takze letos problematiku s brylemi resim poprve. Mam ji strizenou tak, ze trosku presahuje pres oboci, proto se s mnoha brylemi pre. Nevite, ktere bryle by se k takove ofine hodily?

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...