úterý 18. června 2013

Líčení v 1. polovině 50. let

Je tu další návod a tentokrát na líčení v 1. polovině 50. let! Od druhé poloviny se zas tak moc neliší. Snad v tom, že později bylo líčení už barevné a obočí nebylo v tak šíleném obloučku. Hodně dívek si plete pinup líčení s opravdickým dobovým líčením, což je vážně škoda, protože padesátkové líčení je velmi zjímavé, ženské a neobyčejné. Někomu může připadat naprosto odpudivé, ale jde o to, jestli se člověk dívá na dobové módní fotografie jako na umění či ne. Pojď se tedy podívat, jak se toto líčení vytváří.


Obecně + ke komu se toto líčení hodí
Na tomto líčení je nejdůležitější vysoký oblouk obočí, dále černá kočičí linka. Jak silnou linku uděláš nebo jak moc si budeš tvarovat víčko, to už je na tobě. Výhoda je tedy poměrně velká variabilita. Nemusíš být tedy přesně má kopie, vzhled dolaďuj podle tvaru svého obličeje a očí. Já jsem si slušící líčení dnes udělala až na potřetí...
50. léta se nejvíce hodí pro dívky s hlubokými víčky. Ale i oči, které se tím pyšnit nemůžou, si toto líčení dovolit můžou. Líčení se hodí i pro dívky s menšíma očima (jsem příkladem). Pokud si dáš při líčení pozor a správně si vytvaruješ víčko a (hlavně) linku, měla bys vypadat dobře. Co se týče obočí, zde je asi největší úskalí. Pokud máš rovný typ, oblouk si prostě neuděláš. Je mi líto, ale dokonale dobově vypadat nebudeš. Už i s mírným obloučkem se dají dělat divy. Já mám obočí docela klenuté, ale stejně nejsem ještě takový extrém. Pokud si s tužkou dobře pohraješ, můžeš si vytvořit docela slušné oblouky.
Líčení není těžké, je velmi rychlé a snadné, jde hlavně o to vychytat, jak pracovat s linkou, abys vypadala dobře.


Co potřebuješ
(v závorce je značka, kterou jsem použila já)

Světlý stín (Essence 58)
Tmavý hnědý č šedý stín (Essence 09)
Černá tužka na oči nebo tekuté linky (Gabriella Salvete 01)
- kokrétně tuto tužku nedoporučuji, rozmazává se pod víčkem
Řasenka (Gabriela Salvette D'amore)
Tužka na obočí - nikoli stíny (Basic 03)
Výrazně rudá rtěnka (Dermacol Longlasting 07)
Aplikátor na oční stíny (Essence)

Líčení
1. Obtáhni si obočí tužkou. V jeho nejvyšší části ho tužkou ještě trochu domaluj nahoře a nakraji protáhni dolů, abys vytvořila výrazný oblouk. Je na tobě, jak moc ho protáhneš - jde o to, aby obočí dostalo správný výraz, ne si zmalovat obličej. Obočí neztlusťuj.
2. Nyní si celou plochu nad okem k obočí vymaluj světlým stínem.
3. Vezmi si tmavší stín a pomocí něj si vymodeluj záhyb víčka. Nejlépe se to dělá tak, že máš oko trochu převřené. Čím méně výrazné víčko máš, tím tluštší bude stín. Můžeš ho vytónovat i pomocí 2 stínů - jeden středně tmavý a jeden tmavý (nejdřív naneseš středně tmavý do větší tloušťky a pak už jen tence tmavý).
4. Přichází to nejhorší - linka. Obtáhni s ní celé víčko nejdřív tencve. Pak jí začni ztlusťovat. Já to dělám až tak v krajní třetině oka, ty to udělej tak, jak ti to nejvíc sedne. Můžeš si hodně změnit výraz obličeje a to nechceš. Neboj se linku dost ztlustit - nosilo se to tak. Ideál je linku udělat tak tlustu, aby ti byl sotva rozeznat záhyb víčka. Tenké linky se nosily spíše ve 40. letech. Na kraji linku protáhni do kočičío oka. Dívky, teré mají vnější kraj víčka výše než vnitřní kraj tu linku směrují nahory, dívky, které ho mají ve stejné rovině směrují rovně či lehce nahoru. Linku neprotahuj zbytečně daleko, mohla bys působit zmalovaně.
5. Nyní si můžeš dát linku také na spodní víčko. Mě to nesluší, takže jsem jí vynechala, ale klidně si jí aplikuj. Nepoužívej ale tekutou linku a pokud je na tebe černá moc tvrdá, vezmi si šedou.
6. Aplikuj řasenku.
7. Nyní si nabarvi rudě rty. Obtáhni si celou pusu, ale pozor na množství barvy na rtech - méně je někdy více. Pozor - bez rtěnky nedosáhneš vzhledu padesátých. Určitě si rtěnku nemaluj mimo rty, raději si nech pusu menší, vypadal bys jako klaun.

A nyní nějaké dobové fotografie







Jak se vám líčení líbí?

8 komentářů:

  1. pěkné líčení :)z fotek, kde máš celý obličej, ti tohle sluší nejvíc

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :-) Ale popravdě jsem si připadala jako blázen - to tím obočím :D Ale na běžné nošení si ho také zvýrazňuji, jen ne tak radilkáně.

      Vymazat
  2. Jsem hrozně vděčná za tvůj blog, je to taková zajímavá změna tématu - ještě jsem podobně zaměřený neviděla a je to strašně super!

    Líčení je super - vůbec na mě nepůsobí odpudivě, právě naopak. Zdá se mi ženské a pěkné. Na fotkách ti to moc sluší:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, obzvláště od tebe to beru jakou čestou pochvalu. Tvůj blog čtu každý den a považuji ho za jeden z nejkvalitnějších vůbec, takže mám radost, že se ti mé stránky líbí.
      A děkuji za pochvalu líčení! :-)

      Vymazat
  3. Juchů, konečně využiju své (až moc) husté obočí. Tohle je přesně pro mě, klenutý oblouk mám přirozeně :-) Moc děkuji za inspirativní články, kvůli tobě má rodina poznala, že i historická móda má něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem pomohla a překvapuje mě, že i tví rodiče si z mého blogu něco vzali:D

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...