sobota 22. června 2013

Podivné reklamy Oriflame 2

Další článek na vaše oblíbené téma. Tentokrát jsem si vzala do hledáčku poslední 4 katalogy (číslo 6 až 9) a hledala to, co člověk při prvním přečtení přehlédne (žel - někdy je to tak výrazné, že nepřehlédne). Pojďte se tedy pousmát nad některými absurditami, které katalog nabízí.

Tento článek je braný s nadsázkou, Oriflame mám ráda a jejich katalogy se mi líbí, občas se ovšem nad něčím musím pousmát.

Líčení jak ze Star treku, klasická katalogová přehlídka.

No já nevím, holky, ale já bych si na pleť diamantový prach mazat nechtěla. Nevím, jak by nadrolený kámen v pórech udržel mladistvou pleť. Je ale opravdu otázka, co myslí tím ,,pravým diamantovým prachem". Podle legislativy se samozřejmě nemůže na obal napsat co kdo chce. V podtitulku se Oriflame kryje slovem ,,inspirovaná", vlevo dole si ovšem opět s razancí cituje sousloví ,,pravý diamantový prach". Následuje ale popis látky - exkluzivní, luxusní složka - a účinek je zas napsán jako ,,pomáhá projasňovat pleť zevnitř", pod čímž si opět nic nepředstavíme a legislativní zákony také ne, takže můžeme krásně vidět, jak pár slovíčkaření udělá z obyčejného krému nadpozemskou záležitost.

 Další diamanty, tentokrát je máme ve rtěnce, kterou člověk občas požije, tak dobrou chuť.

82% žen uvedlo, že krém viditelně vyhlazuje vrásky a dělá pevnější pleť. Dole máme údaj, že byl test dělán na 136 ženách, to je v pořádku, ale: po dobu 4 týdnů! Je opravdu tento krém tak zázračný? Stačí 4 týdny a vrásky začnou mizet?  Přesně tohle dokazuje fakt, že když vám někdo řekne, že po tom a tom přípravku budete mít lepší pleť, vždy přijdete na to, že ji asi trošku lepší máte.

Tentokrát  se pozlobíme na grafika nebo art directora. Směska barev na této straně působí opravdu nevábně.


 Péče o nehty, to bude něco, a ještě o to víc, když mi radí muž!,,Věnujte svým nehtům pár minut (...) 
a uvidíte, že strávíte manikúrou mnohem méně času - a nehty budou vypadat fantasticky." Zní to, jako by to sám pravidelně zkoušel.


A nyní 4 obrázky extra pro chemiky (ale i antichemici se můžou pousmát)

O na druhou, to je nějaká zvláštní látka. Každopádně, on každý krém v podstatě podporuje buněčné dýchání, takže nic moc extra novina. Kdyby tam napsali název látky, která to dělá, tak by se lidi spíš zhrozili kbůli neznámému názvu. Kyslík u lidí vyvolává pocit zdraví. A pak nějaké bláboly o radikálech - ano, radikály tělo nechce, ale hlavní je to, že obyčejnému člověku zní slovo radikál jako něco opravdu děsivého, čeho se musí pomocí tohoto krému zbavit.



Kyslík válí, to je vidět. Oxygen boost obsahuje překvapivě kyslík (oxygen = kyslík). Mimochodem, všechno, co se míchá nebo mixuje nějaký ten kyslík obsahuje, protože se tam při míchání také vmíchá.

 
Šťovík, to je jaká látka? Já mysela, že se jedná o rostlinu. A nyní k popisku pod touto zázračnou látkou - ,,omezuje tvorbu melaninu" zní možná hezky, ale my víme, že melanin ovlivňuje i barvu vlasů, a mít šedé vlasy už tak vábně nezní.

 

A poslední chemický trumf - ,,vyhlazující mikročástečky". Nevím, co si pod tím konkrétně přestavit. Na internetu jsem našla tvrzení, že je to částice menší jak atom. Každopádně to zní naprosto vyjímečně stejně jako slovo ,,enviromentální" v levém sloupečku.


Zas nějaký přitažlivý muž, tentokrát vypadá nějak pomačkaně, trochu jak pes. Rozhodně barevné složení fotky nepodporuje barvičky flakonku vůně a možná proto je také na slevě.


 

To je super, že má tato herečka zdravou a svěží pleť, ale její malé oči y si rozhodně zasloužily něco jiného, než tvrdé černé líčení.

 

 Oriflame se snižuje na úroveň reklam na posledních stránkách televizních programů. Na jejich původní fotce není nic vidět, protože sedí a přikrývají se rukama. A navíc - když už někdo pije hubnoucí nápoj, automaticky se snaží omezit i ostatní jídlo, takže ubraná kila nemusí být na 100% způsobená tímto nápojem.


 Zajímavá návod, kde obrázky neodpovídí nápisům. Rozhodně v čísle 3 modelce rostou chloupky zajímavým směrem, když si je trhá proti růstu.


 Dlouho jsem přemýšlela nad tím, jak to vypadá, když má někdo na nozích bobule.

Doplňky pro něj aneb jak si z manžela/přítele udělat gaye.
 Ó, ten zázračný kelímek, jak on vypadá veliký!
Rozměry kelíku jsou cca 2 cm v průměru


Co jste vy našly v těchto katalozích a co vám přijde úplně nejhorší?

30 komentářů:

  1. Malin Akerman není neznámá herečka, je to jako bys chtěla, aby ve Švédsku znali Aňu Geislerovou...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, to mě taky zarazilo. Je celkem má oblíbená a znají i v Hollywoodu, to si u Aňi nejsem jistá:) Jinak ale vtipné jako vždy:) Pobavila mě hlavně velikost kelímku a rady muže k manikúře.)

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Bobule na nozích? Kdes to slovo vzala prosím tě :-) jana

    OdpovědětVymazat
  4. No tedy se Star Trekem se to nedá srovnávat. Nemyslelas Star Wars?
    Jo, jo, jsem trekie a nestydím se za to :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělý článek, ten zázračný kelímek je ovoněná, vazelína. Derivát z ropy, snad nejlevnější mazivo, koupíte jí všude. A prodávat ho za plnou cenu 219 kč za malý kelímeček? Spadli z višně či co.

    OdpovědětVymazat
  6. Spustilo se tu pár rozhořčených slov, takže to chci trochu napravit. Tento článek je samozřejmě braný s nadsázkou určený k pobavení, nikoli k urážce Oriflamu. Mám Oriflame ráda a moc se mi líbí jejich katalogy, ale holt jako každý jiný katalog mají některé věci přehnané. Miluji Star trek a jsem velkým fanouškem. Tamtu herečku vážně neznám a ani jí nezná nikdo v mém okolí,ale smažu to ,,neznámá", když tak moc neznámá není. Děkuji za vaše připomínky a názor!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. http://www.csfd.cz/film/226766-tesne-vedle/strana-14/
      http://www.csfd.cz/film/234171-27-satu/

      a možno zistíš, že ju aj poznáš :)

      Vymazat
    2. No, úplně nepoznávám, ale plakáty na film jsem možná nědke viděla, takže asi to s její slávou bude opravdu větěí, než jsem myslela :D

      Vymazat
  7. tohle je velice zajimavy clanek! me takove veci bavi, klidne bych si ho precetla i o Avonu, i kdyz avon mam rada. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. My Avon katalog neodebíráme a když jsem se na něj dívala na internetu, přišlo mi, že takovýhle ,,vychytávek" moc nemá, ale zas není tak přitažlivý. Ale můžu zkusit něco najít :)

      Vymazat
    2. My zase odebíráme jen Avon :3 Každopádně zajímavý článek, je nad čím se zamyslet ○.○

      Vymazat
  8. Článek mne pobavil a osobně horuji za více takovýchto článků :) U některých věcí si člověk vážně ťuká na čelo. Už jen ta první rtěnka...upřímně..s takovou barvou na rtech bych nešla ani vysypat koš :D (a s tvým komentářem "líčení jak ze star treku" se přesně ztotožňuji, jelikož ho nemám ráda /jsem takový ten fanatický fanoušek star wars/ :D) Jinak me na Oriflamu zaráží snad všechny fotky rtů... Všechny mi přijdou děsně vyphotoshopované, reálně nemohou tak sytě a bezchybně vypadat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pěkný kometář. Mě fascinují vyhlazené tváře u všech krémů, protože vím, jak se to dělá a je hloupé, že si některé dívky myslí, že ta slečna (paní) na fotce tak opravdu vypadá. Jinak já Startrek miluju, akorát si z něj ráda utahuji :-)

      Vymazat
  9. Mně se katalogy Oriflame líbí. Elle, Vogue, Harper's B. atp. nekupuju a tak jsou jejich třeskutě barevné katalogy krásným oživením a připomenutím nereality u nás doma. Prohlížím večer u televize, u snídaně, lakuju si na nich nehty, aby jako poslední štace skončily na toaletě.

    A někdy si z nich něco objednám.

    P.S.: Co je na tom muži s doplňky "gay"?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Na tom muži mi přišlo ,,gay" kombinace jeho oblečení s doplňky a hlavně těmi brýlemi a také podivná póza.

      Vymazat
  10. Atomární kyslík na druhou, to nezní jako moc zdravá látka. :) A navíc, není snad spousta oněch nebezpečných volných radikálů odvozená právě od kyslíku? A pak by mě zajímalo, jestli se v těch zázracích vyskytuje dihydrogen monooxid, o tom jsi určitě někdy musela slyšet, je to fakt nebezpečná látka...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Děkuji za chemický komentář. Zajímalo by mě, jak by lidé reagovali, kdyby jim do katalogu napsali, že krém obsahuje dihydrogen monooxid :D

      Vymazat
  11. Největší zlo mi přijde stejně "zázračný kelímek", který je až sprostě malinký. A co je na ovoňané vazelíně zázračného, to vážně nevím :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten kelímek jsem dostala a musím říct že je opravdu skvělý. Měla jsem poškrábaný nos a pod nosem od rýmy a díky kelímku mě t nebolelo a hned se to zahojilo. Ale je otázka, jestli by mi takhle nepomohla i vazelína, no. Cena je rozhodně přemrštěná.

      Vymazat
  12. Já takhle přímo nevím,jaký největší nesmysl jsem kdy v katalogu četla,ale prodejci tím chtějí jen připoutat pozornost kupujících a tak si vymýšlejí ty nejluxusnějí přísady,extra názvy a všechno to "skvěle" češtinářsky formulují :)

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj,
    celkem dost jsem si prohlédla Tvůj blog a je krásný! Vždycky jsem se chtěla věnovat módě :). Už když jsem byla malá, tak jsem si pořád navrhovala oblečení pro barbiny a šila jim "skvělý" kousky :).
    Před nedávnem jsem chtěla zase začít, ale vědět tak kde :)

    OdpovědětVymazat
  14. Myslím, že bez diamantovýho prachu už nepřežiju ani den, okamžitě si ho běžím sehnat. Aspoň kilo.
    Jinak bezva článek:) hlavně ten tvůj popisek u zázračnýho kelímku mě pobavil:D:D:D

    Sedlo

    OdpovědětVymazat
  15. Seš drsná! Fandím ti! :)

    Už ti přišel mail z Oriflejmu s nabídkou testování zdarma? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:D
      Já odebírám Oriflame od kosmetičky, takže nepřišel nó.

      Vymazat
  16. Super článok! Len pekne do nich :) páčia sa mi blogy, kde nie je všetko len ospevované

    ja akurát začínam rozbiehať ten môj, snáď som na dobrej ceste

    http://lucilotka.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, jen to nechci moc přehnat:)nJdu se podívat na tvůj blog!

      Vymazat
  17. "Dlouho jsem přemýšlela nad tím, jak to vypadá, když má někdo na nozích bobule." :DDD

    OdpovědětVymazat
  18. Texty v katalozích jsou překládány studenty jazyků a nezkušenými překladateli, začátečníky, mnohdy doslova. V češtině máme i pro různé jemné odstíny barev přesný název, cizina, hlavně německy hovořící země připouštějí příměry k různé zelenině a ovoci což doslova přeloženo do češtiny působí směšně až debilně. Odborníkovi na ten, který druh či obor překladu nejsou ochotni zaplatiti, katalog by se prodražil.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...