sobota 6. července 2013

Herečky 20. (10.) let - krátké vs dlouhé vlasy Mary-V + dobový kontext

Herečky z 10. a 20. let a jejich radikální ostříhání vlasů. Které si dlouhé kadeře měly nechat a které si rozhodně nůžkami přilepšily? Podívejte se a pište do komentářů.

A ještě něco z dobového kontextu: V době secese byly dlouhé husté vlasy vrchol módnosti. Splétaly se do složitých účesů a v 10 letech se také nechávaly rozpuštěné či v copech. Dlouhé vlasy ale nebyla žádná novinka. Od doby empíru, kdy se přestala nosit paruka, byly dívky vlastně povinné nosit dlouhé vlasy, protože krátké vlasy byl symbol pohany. V 10. letech měly všechny dívky dlouhé kadeře, ačkoli ne všechny vlastnily husté a silné vlasy. Nám jejich účes přijde naprosto úžasu hodný, ale tehdy to bylo poměrně normální.

Na konci 0. let 20. století přišel Poiret a Channel s myšlenkou krácení vlasů. V té době šlo o dost skandální záležitost, ale ve 20. letech bylo ostříhání základní podmínkou k tomu být moderní. Hollywoodské herečky byly ikony, proto si vlasy musely zkrátit.

Někomu přijde taková radikální změna škoda, protože před 20. léty bylo tolik dlouhovlasých dívek a najednou se všechny připravovaly o tak výrazný ženský prvek. Na druhou stranu, nešly na ježka, ale nechaly si udělat šik mikádo, které měly většinou naondulované. Některým dívkám se hezky zvýraznily rysy v obličeji a vypadaly zajímavě, jiné si zbytečně ubraly na jemnosti.

Jaký máte názor na takové zkracování? Mám na mysli jak dobu začátku 20. století, tak klidně i součastnost. Já na to úplně vytvořený názor nemám a proto mě zajímá, co si myslíte vy! také můžete napsat, které herečce konkrétně změna prospěla a které ne.

Mary Astor

 Mary Brian

 Mary Pickford

 Norma Shearer

 Peggy Shannon

 Theda Bara

 Viola Dana































Herečky 20. (10.) let - krátké vs dlouhé vlasy A-C
Herečky 20. (10.) let - krátké vs dlouhé vlasy D-,,Marion"

13 komentářů:

  1. taká viola vyzerá lepšie po ostrihaní, norma je úchvatná na oboch obrázkoch a mary brian si mohla nechať radšej objemné kadere, no aj tak má isté čaro

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek! je to zase něco jiného! :))
    Chci tě pozvat ke mě na blog, kde je giveaway:http://barbarasway.blogspot.cz/2013/07/first-giveaway.html#comment-form

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu a za pozvání! Nosím trochu jiné náušnice, takže se nezúčastním, ale alespoň se podívám na tvůj blog:-)

      Vymazat
  3. Nemůžu si pomoct, ale krátké vlasy zestařují. Sama jsem byla nucena rodinou do krátkých a ve svých nácti jsem vypadala stařeji než v 29. Za mě všechny vypadají lépe v dlouhých. Snad jen by ty dlouhé vlasy kolikrát mohly být udržovanější. U Mary vypadají konce jako roští.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář. Holky určitě vypadaly mladší v dlouhých vlasech, to nepopřeme. Co se týče vzhledu těch vlasů - takhle objemné a vlnité vlasy byly strašně moderní, takže Mary Astor vypadá jako roští, ale tohle byl ideál:D Ikdyž musím podotknout, že Mary podle mě nevypadala dobře v žádném z účesů, které měla...

      Vymazat
    2. No, jestli to, že vypadaly mladší není i tím, že prostě byly o těch 10 let mladší? :)
      Jinak mi připadá, že Viole a Peggy to ostříhání vyloženě prospělo :)

      Vymazat
    3. Ano, to určitě:-) Nevím u obrázků přesnou dataci, herečky se většinou ostříhaly v 1. polovině 20. let, některé fotky mohou být i z 30.

      Vymazat
  4. za mě většině krátké vlasy sluší víc (ale myslím, že to může být i tím, že u těch dlouhých se nosila pěšinka uprostřed a to většině žen nesluší). Myslím, že je supr, když se někdo odhodlá a z dlouhých se nechá ostříhat na krátké, nebo naopak, když zatne zuby a na jeden zátah si zas nechá dorůst dlouhé :) sama to tak mívám. Podle mého názoru by se vlasy měly měnit ne jen v závislosti na módě, ale především na proměnách vlastní osobnosti. A nikdo by na dlouhých neměl přehnaně lpět

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím hlavně v odvaze se ostříhat. Znám hodně holek, co plí na dlouhých vlasech, přitom je mají řídké a unuděné nebo mají zas malý obličej a objem vlasů je deformuje. Myslím, že délka by se měla řídit jak osobností, tak ale hlavně obličejem a jeho rysy, ne módou, právě proto tenhle článek :-) Díky za komentář!

      Vymazat
  5. Já osobně jsem pro dlouhé vlasy,přeci jen,je to takový znak ženskosti :)) Krátké vlasy mě zaujmou skutečně na málokom, na to žena prostě musí mít tvář. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Těm hezkým to sluší s dlouhými i krátkými, ale je pravda, že po ostříhání vypadají některé úplně jinak, že by je člověk až nepoznal.
    Já osobně nosím krátké mikádo, vynikne mi více obličej a celkově si připadám upravenější a zajímavější, ale je nutné najít šikovnou kadeřnici, a to se ne vždy zadaří. Navíc mi vlasy rostou hodně rychle, tak je ta údržba v tomto ohledu poněkud náročnější.
    Žena může vypadat velmi žensky i s krátkým sestřihem. Jsem alergická na předsudek "krátké vlasy = snadná úprava", který ze všech krátkovlasých automaticky dělá zaryté sportovkyně nebo mužatky... Ale dlouhovlásky jinak obdivuji, u ostatních se mi dlouhé vlasy velmi líbí, když jsou dobře udržované.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem nosila mikádo (od dětství). naštěstí jsem měla šikovnou kadeřnici, ale abych si zachovala délku a střih, musela jsem k ní chodil už po řech týdnech - naštěstí byla levná. Teď si je nechávám narůst a mám je po raměna a úprava je rozhodně snažší, protože se nic nepřeleží a stačí pár sponek či gumiček a už mám nový účes - s mikádem toho moc nešlo.
      Nechávám si narůst vlasy proto, že se mi líbí účesy 10.let, kde je hříva nutností. Mám velmi kvalitní vlasy a také proto mi přijde škoda si je zkracovat. Jsou ale holky, které kvalitní vlasy nemají a ty vlasy jsou splihlé a unuděné a pak je lepší mát kratší sestřih, který je zvýrazní. Ale já určitě fandím každému, kdo do mikáda jde, protože to je stále ženské, navíc originální a hodně holek nemá odvahu do toho jít, i když by si vzhledově přilepšily:)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...