sobota 14. září 2013

Méně je někdy více - jak moc se malovat?


Hodně dívek si nedovede samo sebe představit bez make-upu, výrazných očních stínů a umělých řas. Člověk si na svůj vzhled pomalu zvyká a tak se snaží pořád zdokonalovat a zkrášlovat, až to někdy překoná hranici. Dnes nechci nikoho obviňovat z toho, že se výrazně maluje, že používá to a to. Chci spíše ukázat, že přirozená krása je někdy mnohem půvabnější a lehce vytvořitelná než tuna make-upu a všemožné kosmetické vychytávky. Tak se můžete zamyslet, ale přecejen má každý jiný pohled, vkus a také typ obličeje.
Článek je prošpekován všemožnými odkazy. K některým věcem jsem už napsala patřičný článek a bude lepší, když si ho v případě zájmu přečteš celý, než abych ho tu přepisovala ve stručnější formě.

Proč člověk začne přehánět a ani si toho nevšimne?
Když ses začínala líčit a už jsi věděla, o co jde (teď nemyslím pokusy ve 13 letech, kdy si člověk napatlal maxi stíny a namazal se rtěnkou), jsi se asi líčila méně výrazně. Možná jsi používala jen řasenku, ale určitě ne make-up, tužku na obočí nebo rtěnku (pozn. poslední 2 položky možná ne kvůli tomu, že to nebylo v módě), před stíny jsi asi dala přednost barevné tužce. Jenže jak jsi začala vstupovat do světa kosmetiky, všechno se na tebe najednou hrnulo a ty jsi poznávala možnosti, které ti drogerie nabízí. Přišel na řadu make-up, míchání očních stínů, hledání té nejvýraznější řasenky. Prostě se muselo zkusit všechno, protože mě to udělá krásnější. Jenže - když už tohle všechno nějaký pátek nosíš, zas začneš vidět na své pleti nějaké nedokonalosti, objevíš nové možnosti, jak zvýraznit oči atd. Co víc - na svůj obličej si zvykneš, to, co ti na počátku přišlo výraznější, se ti najednou zdá všední. Takže se zas posouváš dál a pak jsi už namalovaná moc a máš moc make-upu... Z tvé přirozené krásy se všechno vytratilo, protože se schováváš za maskou. Sundat to ale je tak obtížné! Už sis na to zvykla a když se vidíš nenamalovaná, hnusíš se sama sobě. Přitom - tvá přirozená tvář by měla být přece hezká sama o sobě, ne?
Tohle je asi problém, který se stává nám všem a je důležité reflektovat, jestli si moc nezvykáš a neposouváš se za určitou hranici.
Dívka by se měla nad takovými věcmi zamýšlet ve chvíli, kdy se nenalíčená cítí ošklivě. Ne obyčejně, nevýrazně, ale vyloženě ošklivě. Člověk si dává otázky - jsem vlastně hezká? Nemůžu nikam jít nenamalovaná, všichni na mě budou koukat, na tu ošklivost. Co když mě pan X uvidí jednou bez těch líčidel? Budu se mu pořád líbit? Co když mě bez make-upu uvidí kamarádky? Ale jsem to já, když mám přes obličej všechny ty šminky a vypadám jinak? Mě osobně se párkrát stalo, že jsem se nenamalovaná ošklivě cítila (a to nenosím make-up) a je to velmi svazující, protože považovat se za přiměřeně hezkou by se člověk neměl při stovce očních stínů a řasenek, ale bez nich, s přírodní tváří.

Nemalovat se vůbec?
Nyní si ukážeme druhý ,,extrém". Extrém s uvozovkami, protože toto slovo v nás vzbuzuje ošklivé představy, ale hodně dívek se nemaluje a vypadají hezky.
Kluci se nemalují (naštěstí) a líbí se nám. Děti se také nemalují a přitom jsou rozkošné. Je teda žena něčím tak zvláštník, že by bez malování byla ošklivá? Logicky není. Jistě znáš ve svém okolí slečny, které nepoužívají ani řasenku, přesto ti připadají hezké.
Výhody nebýt namalovaná jsou bezesporu tyto -  ukazuješ se taková, jaká jsi, nemusíš mít strach, že by při náhlé situaci tě někdo viděl s ,,jiným" obličejem. Nemusíš také řešit stres z toho, aby se líčení povedlo a během dne nerozmazalo. Někdy se člověk prostě nalíčí špatně nebo se mu řasenka obtiskne na dolní víčka a vypadá hůř než bez ní. Můžeš si promnout oči kdy chceš, umýt si obličej kdy chceš, utřít si obličej v parném počasí atd.
Myslím si, že by každá dívka, která se víc maluje, měla zkusit pár dní absolutně bez líčení. Třeba na dovolené s rodiči, pobytu u babičky atd. První den se možná budeš ošklivit sama sobě, ale druhý a třetí den už zjistíš, že tvůj obličej je vlastně hezký a jemnější než s líčidly a možná si tuto jemnost zbytečně šminkami zakrýváš. Všimneš si mnohem více svých přirozených rysů a budeš skvěle vidět, které rysy by chtěly trochu zvýraznit, abys byla ještě hezčí. O tom by přece líčení mělo být. Vážně, pár dní být kompletně bez líčení, to není na škodu.

O čem by mělo být malování?
Nyní přichází asi nejvíce subjektivní část článku, protože se jedná o moje názory a postřehy. Určitě to ale stojí za zamyšlení a pokud máš jiné postřehy nebo s něčím nesouhlasíš, neboj se napsat do komentářů.

Zvýraznění přirozených rysů
Dívka by pomocí malovátek měla zvýraznit své hezké rysy v obličeji. Ne, aby byla jiná, ale aby byla stejná, pouze zvýraznila svou krásu.
Řasenka hezky protáhne řasy a zvýrazní oči. Samotnou délku řas ale člověk při pohledu na oči druhého tolik nevnímá, takže by jsme se měly zaměřit jen na zvýraznění očí, nikoli na řasy samotné.
Stíny prohlubují oční víčka a prozáří oči, ale neměla by se z nich stát barevná plocha, která je sama o sobě uměleckým dílem, ale neharmonizují s okem, barvou pleti - nebo oči hrozně přebíjí, místo toho, aby je zvýraznily.
Oční linky zvýrazní linii oka. Musíme si dát ale pozor, aby nám oči nezmenšily nebo abychom to nepřehnaly s tloušťkou a délkou linky - zas to samé, měla by na tvar oka upozornit, ne oko schovat.
Namalované obočí zvýrazní rysy v obličeji, zvláště lícní kosti. To je super, ale nesmíme zapomenout, že obočí musí s obličejem harmonizovat - nesmí působit uměle, nalepeně a také by nemělo působit , že je celé namalované a chlupy tam nemáme žádné.
Namalovné obočí skvěle doplňuje rtěnka, která přidává hlavně na ženskosti. U té není moc co zkazit, leda barva a typ. Barva se musí hodit k naší pleti oblečení, a barvě stínů, o typu a něco více se dozvíte v tomto článku.
Tvářenka udělá tvář zdravější a roztomilejší. S tou se to ale nesmí přehnat - pokud to s tvářenkou člověk neumí, raději by jí neměl používat vůbec. Zas o tak moc se nepřijde.
Pudr krásně projasní tvář a místo lesku dodá třpyt nebo matnost a kompaktnost tváře.
Make-up také může obličej projasnit a sjednotit,ale ten používá spíše k zakrytí nedokonalostí.
Bronzer nám zvýrazní lícní kosti a opět projasní tvář - nesmí se to ale přehnat, nemělo by to vypadat, že jsme si rysy obličeje namalovaly jako to dělá malíř v obrazech. Měl by se jen trošku ztmavit stín, který tváře hází.
Nyní nevím, jak přesně se tomu říká, ale jsou to takové tmavší make-upy, kterými se tvář dotvarovává. Prostě se pod lícní kosti, na spánky a k dolní čelisi namaže tmavší krém, který obličej velmi vytvaruje a zeštíhlí. Toto mi udělal nějaká studující kosmetička na Schole Pragensis a já si to hned šla umýt. Možná jsem měla obličej štíhlejší, ale to už jsem pak nebyla já a navíc to bylo docela vidět, ten tmavší make-up. Můj obličej nepůsobil, že na tato místa hází pouze stín, ale je tam ty stíny někdo opravdu domaloval. Takže tuto techniku zamítám, ale je samozřejmě na vás, jestli si jí budete dělat nebo ne. Nelíbí se mi, protože každý typ obličeje jde pomocí účesu a vhodného líčení udělat krásným a přitom ho necháváme takovým, jaký je.

Zakrytí nedostatků
Ve tváři máme detaily, které se nám nelíbí. Široká tvář, malé oči, akné, nesouměrné oči atd. Výrazné detaily je dobré potlačit nebo něčím vyrovnat - vhodným účesem, očními stíny a linkami, makeupem a korektory. Někdy ale potlačujeme i to, co tak hrozné není a patří k přirozenosti.
Řasenkou zvýrazníme oči a zvětšíme je, zde je snad jediný problém - u některých očí je nalíčení pouze řasenkou problém, protože opticky změní tvar oka. Já mám např. mandlové oči s vnějšími koutky směrujícími trochu nahoru a řasenka mi oči moc zkulatí a tento detail potlačí. Musím mít ještě linku, která oči prodlouží. Takže na to pozor.
Stíny a linky můžou vyrovnat nesouměrné oči a oči zvětšit, ale také si s nimi můžeme udělat dost neplechy. Nešikovným tvarem stínů a linky se totiž z našich očí můžou stát oči cizí. Soustřeď se na přirozený tvar oka a tvar víček. Po nalíčení bys měla mít stejný pohled jako před ním, jen trochu výraznější.
Pokud sis špatně vytrhala obočí, můžeš ho trochu dokreslit. Neměla bys to ale přehánět. Sleduj přirozenou linii svého obočí a nezapomeň, že z obloučku si rovnou linku neuděláš a naopak. Největší nešvar je, když si dívka obočí zakryje makeupem nebo si o úplně vytrhá a pak kreslí jinam. Jestli se o malování obočí chceš dozvědět více, přečti si tento článek.
Rtěnkou si rty zvýrazníme, takže zde o zakrývání nemůže být řeč. Pokud je ale výrazná (nejlépe červená), určitě v okolí potlačí červené tečky a pigmentové skvrny, celkově také obličej sjednotí. Ještě dodám, že některé dívky si kreslí rty na místo, kde nejsou nebo si make-upem plné rty schovávají. Pamatuj, že rty máš přirozeně široké k tvému obličeji a jakékoli měnění tloušťky ti dost změní výraz.

Pudr a make-up tvář sjednotí a skryje charakter kůže se všemi pupínky, pigmentovými skvrnami atd. To se může hodit, ale i nemusí. Pokud máme pleť zdravou, je přece hezká sama o sobě a nemusíme jí přeplácávat něčím, co má úplně jiný charakter.
Myslím si, že makeup je úplně OK, když používají dívky s výrazným akné či podobnými kožními problémy, ale když ho používá dívka, která má pleť zdravou, je to možná trochu škoda. Pleť přece může hezky sjednotit už jen pudr, který je lehčí, jemnější a nikdy se z něj nestane maska.
Pokud tě trápí kruhy pod očima či akné na konkrétním místě, je mnohem lepí použít korektor (nebo make-up pouze loklálně), než si zapatlat tvář make-upem tam, kde to není potřeba.
Má osobní zkušenost je taková, že make-up i pudr někdy potlačují stíny na obličeji. Po aplikaci pudru mám najednou velmi malé oči a potlačené lícní kosti. Zjistila jsem, že někdy ho stačí aplikovat pouze na čelo, vrchní část nosu, tváře a bradu (příp. i nad ústa) + krk a hrudník (kvůli harmonii obličeje s tělem). Pokud máš problém, že ti pudr ničí přirozené stíny ve tváři, zkus tmavší odstín, možná je tvůj moc světlý - tak tomu bylo u mě.
Make-up by se měl rozmazat po celé tváři, ale je na nás, jakou vrstvu si na obličej dáme. Hodně dívek bere make-up jako svůj životní styl a to mi přijde opravdu škoda, protože si zakrývají přirozenou tvář.
Jestli se chceš k této problematice vyjídřit, napiš do komentářů nebo ještě lépe sem, do článku, který se na toto téma zaměřuje.

Stylizace
Některé dívky, včetně mě, se snaží dosáhnout nějakého stylu. Tím může být historická doba, subkulturní móda (gothic, punk, manga, hipster atd), národní příslušnost či stylizace (arabské líčení, španělské líčení, gejša líčení atd), a tak podobně - či vlastní vymyšlený styl. Zde je samozřejmě dovolena větší extravagance kvůli dosažení vysněného ideálu, ale nesmíš zapomenout na to, že bys to opravdu stále měla být ty. Sice stylizovaná, ale tvé přirozené rysy a vzhled by měly být zachovány. Nejlepší je převést si daný styl na svou osobnost a předělat ho podle tvých rysů a také barevného typu (doporučím krasavnutri.blogspot.cz).
Špatným příkladem je Dita vin Teese, která je od přírody jemná plavovláska, která se černými vlasy a tmavým líčením zhruběla. Je teď sice moc krásná, ale je to jiná Dita, než kterou byla prve. Více v tomto článku.


Shrnutí
Uf, nějak moc jsem se rozepsala. Na závěr bych tedy zopakovala, že je dobré zapřemýšlet, zda se pro tebe nestal z líčení rituál a zda zvýrazňuješ své hezké rysy a nepřeháníš to. Opravdu doporučuji občasnou terapii bez jakéhokoli líčení a to nejvíce pro ty, které si to vůbec neumí představit. :-)

21 komentářů:

  1. Pravdivý článek, ale musím přiznat, že bych si Dity ani nevšimla, kdyby byla přirozená a jen jemně nalíčená. Potom by se k ní nehodilo ani to oblečení, ve kterém ji vídáme. Ona už se vlastně stala "kostýmem," což jí asi vydělává, ale možná je to trochu smutné jakoby ztratit sama sebe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dita je jedinečná i tak, mám jí ráda. Je pravda, že by si jí možná nikdo nevšiml.. Ale kdo ví:-)

      Vymazat
  2. pravdivo napísané :) tiež som sa kedysi hnusila sama sebe, keď som bola nenalíčená a ešte aj doma som si musela dať aspoň nenápadne ceruzku na dolnú linku, lebo som si myslela, že bez toho nemám oči. teraz už viem, že je to blbosť, nemám problém ísť aj do školy "nahá", ak práve nemám problém s pleťou. Niekedy stačí taká jednoduchá vec, ako urobiť si vrkoč a hneď je to aj bez makeupu lepšie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, že nemám oči, to je nejlepší popis:D

      Vymazat
  3. Jendoznačně jeden z nejlepších článků , co jsem za polsední dobu četla. Nasadila jsi mi brouka do hlavy, což bylo nejspíše účelem. Je skvělé, žes si opravdu donutila čtnenářky k zamyšlení nad sebou samými. (Nechci mluvit za ostatní, ale domnívám se, že to není jen můj případ) Je fakt, že to někdy přeháním. Poslední dobou se ale snažím trochu ubrat....Bohužel jsem již v onom tebou popisovaném stádiu, kdy si nenamalovaná připadám ošklivá. Naštěstí jak ubírám šminek, začínám sina své přirozené rysy znovu zvykat :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mám radost:-) Bála jsme se spíš, že se budou čtenářky ohrazovat, že být nenamalovaná je něco špatného. Co se týče nenamalování, opravdu stačí pár dní a budeš v pohodě a naopak, potom budeš mnohem více vidět, co si kde zvýraznit, třeba jen málo, abys byla ještě krásnější! :-)

      Vymazat
  4. Já osobně bych si moc přála, abych se mohla chodit bez make-upu. Bohužel jsem právě onen typ s akné, podotýkám, že s tím cystickým, které o sobě poslední dobou dává obzvlášť vědět. Upřímně, tím, jak každé ráno pečlivě patlám, maskuju a pudruje, trpím. Je sice pravda, že všechny ty fleky a hrbolky jdou vidět daleko méně, ale prostě mám pocit, že to nejsem úplně já. Když vidím svoje spolužačky s nádhernou, čistou a zdravou pletí, tak pod tou svou maskou zelenám závistí. Bez makeupu se prostě obejít nedokážu. Nejde to, nezvládám to. Možná časem. Stejně tak jako s mými vlasy. Léta jsem se je snažila narovnávat a teď mě už skoro rok nikdo neviděl jinak, než s mými přírodními kudrlinkami a vlnami. Je to úžasný pocit a hodně mi to pomohlo uvědomit si sebe sama, mít ráda to, co mám, aniž bych to potřebovala nějak měnit, vylepšovat, předělávat.
    Naneštěstí to nemůžu říci o své pleti. Při líčení se proto snažím poutat veškerou pozornost na oči, které (proč si nezalichotit? :D) patří k mým nejvýraznějším a nejhezčím rysům. Mám oči velké, kulaté a výrazné, tak mi přijde přirozené obracet pozornost na ně. Poté, co jsem si prošla tebou zmíněným pubertálním obdobím (modrá, stříbrná... uf! :D) se nemůžu obejít jedině bez mé mocha latte paletky stínů, které používám umírněně až na výjimky denně a samozřejmě řasenky.
    Abych to shrnula, jsem zastáncem toho, aby makeup rysy podtrhoval a zvýrazňoval, ale aby je neměnil. Obzvlášť ve svém momentálním postavení si uvědomuju cenu přirozené krásy, víc než kdy před tím a víc než spousta ostatních, troufám si tvrdit.
    Jinak se tedy omlouvám za poněkud delší komentář, ale až doteď jsem byla tvá tichá (ale nadšená!) čtenářka a nyní jsem dostala potřebu ozvat se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Néé, neomlouvej se, mám nejraději dlouhé komentáře!
      S tou pletí mi to je moc líto, chápu, jak to štve. Ale ono to okolí zas tak moc nevnímá jako ty, protože si zvykli a nesoustředí se na něj. Neznám nikoho dospělého, kdo má výrazné akné, takže se určitě jednou zlepší, až projdeš pubertou nebo až projdeš určitým věkem. Zkus třeba zajít za kožařem, jestli jsi ještě nebyla, předepíše ti mastičku nebo někdy předepisují i antibiotika (což je samozřejmě diskutabilní, brát antibiotika na akné). Jestli máš krásné oči, lidé budou vnímat víc oči než akné, neboj:-) Jsem ráda, že tě článek oslovil tak, abys napsala komentář, budu se těšit i na tvé další, a klidně zas dlouhé, komentáře.

      Vymazat
    2. Hlásím se k autoroství komentáře výše a doplňuju, že na kožní jsem poměrně nedávno po zhruba dvouleté pauze začala chodit a první věcí, kterou mi paní doktorka sdělila, bylo, že v mých 19 letech by mělo mizet a zatím je to tedy spíš naopak. Sice jsem dostala nějaký gel, ale mnohem raději používám šalvějový odvar, na ten nedám dopustit, zatímco k farmaceutickému průmyslu jsem poněkud podezíravá. Znova tam jdu zítra a nevylučuju, že tentokrát to asi bude na antibiotika. Pravdou je, že z toho moc velkou radost nemám, ale pořád antibiotika vidím jako lepší možnost, než je užívání antikoncepce primárně kvůli akné. Právě to je způsobeno vnitřní nerovnováhou, tak proč si ji ještě více narušovat nějakými hormony?? Nechápu...
      Každopádně samozřejmě vím, že to, co říkáš, je pravda :). Že lidé to doopravdy tolik nevnímají a že mám tendenci své nedostatky zveličovat, což ale ostatně dělají skoro všichni.
      Doufám, že tenhle komentář není úplně off topic, ale když se jednou rozkecám, nedokážu přestat :D. Aspoň vidíš, na co se můžeš těšit u dalších článků... ;)

      Vymazat
    3. Nevadí, vůbec:-) Já nemám s akném velké problémy, ale nějaké mám pořád a doktor mi nabídl právě antibiotika, ale do toho se mi nechtělo, nemám akné tak výrazné a přišlo mi to vzhledem k mé situaci zbytečná volba. Taky mi říkal, že by mi pomohla antikoncepce, ale tu fakt brát nebudu kvůli akné! Jak ty říkáš. Už jen s hormonální antikoncepcí za účel antikoncepce je tolik diskuzí a otazníků, že kvůli akné vážně ne... Mám radost, že to někdo vidí stejně:-) Jsi mi moc sympatická!

      Vymazat
    4. Tak to mě moc těší :) Nápodobně!

      Vymazat
  5. Ja som vždy patrila k šedým myškám, nemám výrazné črty a k tomu nekvalitnú pleť. Tiež som si prešla obdobím, keď som závidela krásnym, výrazným slečnám a snažila som sa to doháňať - vlasy odfarbené a vyžehlené, čierne linky, make up, vrstvy riasenky. Nemusím spomínať, že ani s touto maskou som sa necítila krajšia.

    Postupne som nachádzala svoju prirodzenú podobu, blond nechala odrásť, vlasy prirodzene vlnité, ale stále som nemohla vyjsť so všetkými mojimi nedokonalosťami bez make-upu medzi ľudí.

    Ale potom som aj vďaka tvojmu blogu zistila, že kruhy pod očami a zlá pleť nemusia byť niečo, čo treba za každú cenu zamaľovať a skryť. Keď mám na tvári make-up, pleť je síce krajšia a kruhy pod očami sú potlačené, ale moja tvár vyzerá akosi plocho a oči zanikajú. To ma núti k tomu, aby som si namaľovala výrazné obočie, spravila linky, tvár domodelovala tvárenkou a už to ide :)

    Teraz na bežný deň používam len korektor a púder a trochu si zvýrazním obočie. Ak mám náladu, zvýrazním si viac oči, ale už nemám problém ísť medzi ľuďmi nenamaľovaná. Make up používam len na špeciálne príležitosti a som so sebou omnoho viac spokojná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že tě můj blog tímto způsobem oslovil a třeba v něčem pomohl. Máš pravdu, mě také makeup obličej ,,zploštil" a jelikož ho ani tak nemám nějaký hubený, cítila jsem se v něm širší a musela jsem to, jak sama říkáš, dohánět jinde... Osobně musím říct, že dívky, které mi přijdou krásné, jsou vesměs ty, které se extra výrazně nemalují:-)

      Vymazat
  6. Rozhodně s tebou souhlasím, že je smutné, když se někdo nedokáže smířit se svou tváří bez líčení. Já mám to štěstí, že mám od přírody výrazné oči a obočí, takže líčení mi jen trochu vyhladí tvář, jinak vypadám vlastně pořád stejně. Jiné je to asi u blondýnek, které mají světlé řasy a tmavá řasenka pak může představovat velký rozdíl. (Přimlouvám se v tomto případě za hnědou řasenku, což je u blondýnky uvěřitelná barva, černá moc ne.)
    Jedna z věcí, kterou mě naučilo čtení kosmetických blogů, je, že není nutné jít hned do make-upu. Existují tónovací krémy nebo populární BB, které také pleť trochu vylepší, ale neudělají z obličeje masku. Já jsem třeba zjistila, že když mám horší pleť, je dobré na ni nanést trochu tónovacího krému, protože ten se potom lépe spojí s korektorem a výsledek je většinou lepší než pouhý korektor. Nebo si nanesu make-up jen na čelo a zbytek obličeje vylepším tónovacím krémem ve stejném odstínu - rozdíl není tak nápadný jako make-up - nic a přitom to účel zakrytí nedokonalostí splní.
    Kde je podle mě líčení skoro nutné, je na plesech a jiných večerních akcích v umělém osvětlení. Tam vůbec není na škodu nanést make-up na celý obličej, použít tvářenku, zvýraznit oči. Umělé světlo udělá hodně a nenamalovaná tvář v něm může působit zbytečně šedě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, souhlasím s tebou! Neodmítám make-up na zvláštní příležitosti, také si ho někdy dám (většinou se v něm cítím horší než předtím, takže jde zas dolů:D). Třeba když mám moc pupínků, zamažu si je make-upem jenom lokálně, není to vážně vidět! Díky za komentář!

      Vymazat
  7. Moc pěkný článek. Musím se přiznat, že patřím k té skupině dívek a žen, která si naprosto bez nalíčení připadá ošklivě. Jde mi hlavně o tmavé kruhy pod očima, které jsem zkrátka zdědila po mamce a po babičce a které mám vždycky - nehledě na to, jak se vyspím. Proto téměř nevycházím bez korektoru nebo "rozjasňovače", našla jsem si svůj oblíbený, lehoučký a vážně bez něj nikam nechodím. Jinak ale preferuji jemné líčení - většinou používám řasenku a hnědý stín, abych tak opticky zvětšila a nenápadně zvýraznila oči. A mám ráda tvářenku, protože mi dle mého experimentování připadá, že když ji lehce nanesu, tak trochu potlačí ten "nemocný" dojem, kterým působí právě ony tmavé kruhy pod očima. Snad se nepletu. :)
    Dříve jsem se malovala o dost výrazněji, ale to teď nechávám už jen na zvláštní příležitosti.

    OdpovědětVymazat
  8. Hehe tak já se začala malovat teprve nedávno a jsem ráda, že jsem k tomuto kroku přistoupil. To né, že bych si o sobě myslela, že jsem ošklivá. Mám pěkné vlasy, oči a rty, ale přebijí to moje flekatá plet s modrými kruhy pod očima. Bez make-upu jsem vypadala mnohem starší, unavenější a velice nesympaticky. A taky mám nízké nevýrazné obočí. Už jenom to, že sjednotím plet a zakryju nějaký ten flíček na obličeji mi najednou krásně rozzáří oči a k nim se zvýrazní rty. Dobarvím obočí a moje oči najednou září kilometr daleko. Oči potom můžu upravit jen tenkou linkou a řasenku, ale ráda používám i stíny. Dám si tvářenku pro zdravou pleť a rty si často nemaluju vůbec, ale ráda nosím rtěnky a lesky. Ale tím, jak jsem poměrně v líčení nováček, tak ještě pořád experimentuju, v čem budu vypadat dobře a kolikrát vypadám ještě hůř, ale beru, že to k tomu patří.
    I psychicky se nalíčená cítím líp. Jsem s makeupem sebevědomější, usměvavější, nebojím se být někde na fotce a lidi už mi tipují na můj věk a né o deset let víc :) ale ani odlíčená si nepřipadám ošklivá. Jen prostě moje nejednotná barva pleti přebijí moje hezké stránky, tak proč toho nevyužít :)
    Důležitá je hlavně péče. Bez ní ani ten makeup nepomůže!
    Samozřejmě každý to má nastavený jinak. Já jsem ráda, že jsem se naopak začala líčit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děuji za dlouhý komentář! Snad to jsou estetické experimenty:-) Ale jestli začínáš a něco by se nepodařilo, musí se to odpustit:-)

      Vymazat
    2. Nevím, jestli si tohle někdy přečteš, ale po pár letech, co se líčím, svůj názor neměním. A chyby, co jsem dělala si nemyslím, že byly nějak šílené. Třeba jsem volila moc světlý make-up, který nedostatky nezakryl tak dobře jako vhodně zvolený odstín make-upu, nebo jsem obočí malovala špatnou barvou a trochu vylepšila jeho tvar, nebo technika nanášení tvářenky a výběr barev. Se rtěnkami pořád experimentuji a teď se snažím volit rtěnky vhodné pro tmavou zimu - ještě donedávna jsem se považovala za podzimní tmavý typ, ale reakce v okolí a lidí na internetu mi donutil přemýšlet nad svými barvami a zkusit jiné chladnější, tmavší sytější barvy. Rozhodně si furt myslím, že se líčím výrazně, ale né nepřirozeně a jak po internetu běží "kampaň" pod hashtagem "Power of make-up" kdy se holky nalíčí jen půlku tváře a druhou nechají přirozenou, tak takový extrém nejsem, abych odlíčená vypadala jinak. Vypadám stejně dobře a svoje, jen nejsem tak výrazná nu :)

      Vymazat
  9. Veľmi dobrý článok a úplne súhlasím s tým, že nechápem, aký má zmysel, keď si slečny s dokonalou pleťou bez akné či iných nedostatok dávajú make-up, ja mám akné, takže bez make-upu by som pôsobila neprirodzene a oproti všetkým tým dokonalým kráskam na ulici by to bol riadny rozdiel. Myslím, že líčenie by malo byť jemné a fakt len zvýrazňovať naše prednosti a zakamuflovať nedostatky.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...