neděle 1. září 2013

Omyly barevných vlasů a na co se zapomíná

Změna barvy vlasů není tak v pohodě, jak by se mohlo zdát. Ne každému totiž sednou všechny barvy a naopak – ne všechny barvy v obchodě se na vlasy vůbec hodí. Na co si dát pozor, než se pustíš do všemožných kreací?

Ideál krásy – platinová blond
Retuš - zdánlivá krása
Mnoho dívek si přeje stát se blondýnkou nebo svou špinavou blond vylepšit. Proto si vlasy odbarví a hodí si na ně tu nejsvětlejší blond, jakou v obchodě najdou. Ale zde pozor – není blond jako blond. Schválně se podívej v obchodě, jaké se všechny odstíny blonďaté barvy prodávají. Některé jdou do studena, jiné do tepla, další září žlutou nebo chytají rezavé odstíny. Nejsvětleji ale vypadají zásadně ty studené typy. Zde se ale naráží na velký problém. Ultra světlá blond, která jde téměř do bíla, nesluší skoro nikomu – výjimečně výrazně studeným typům. Tvář hodně zdrsňuje, zvýrazní vrásky a ztvrdí rysy a k barvě pleti se nehodí, vlasy paůsobí jako hnusná paruka. Navíc – ty nejsvětlejší odstíny (a odbarvené vlasy bez barvy) jdou mírně do zelena a zelený odstín je zkáza pro krásu vlasů. Lidský mozek vyhodnocuje krásu blond barvy nejen podle světlosti, ale podle odstínu a jak se hodí ke tváři.
Pokud se budeš odbarvovat, jdi do barev s rezavějším a žlutším nádechem – jsi-li teplý typ,  jsi-li studený, vybírej si odstíny bez rezavých nádechů nebo zvaž, jestli se odbarvovat vůbec. Vždy si po odbarvení ale na vlasy dej barvu, odbarvené vlasy mají odpudivý odstín.


Scarlett Johansson - realita
Christina Aguilera má vlasy skoro bílé a jak to vypadá
I přírodní blondýnka Paris si s platinovou neví rady



Miss sympatie – havraní černá
Christina Aguilera má v ryzí černé ukázkově
tvrdý obličej, který by byl normálně jemný
Jestliže je pro dívčí sekci miss platinová blond, jako miss sympatie se nám blyští její protiklad, černočerná. Sympatická je její tajemnost, výraznost a domnělá originalita – jenže obarvených hlav na tvrdou černou je tolik, že to už ani originální není… S černou je prostě ten problém, že je nepřirozená. Pohlcuje všechny barvy a žádnou nepustí ven, nehází tedy barevné odlesky. Česká národnost se ryze černou hřívou nikdy nemohla chlubit. Jižanské národy a snědé typy stejně ale nemají stoprocentní černou – když se na jejich vlasy podíváš na slunečním světle, jdou do hněda. Černočernou mají leda východoasijské národy a někteří černoši – přesto ale jejich vlasy působí jinak než ty české nabarvené.
Černá barva se z vlasů navíc oproti jiným barvám strašně špatně vymývá, hodně to popisuje Mersmerize na proslecny.cz.
Jak už jsem řekla, černá barva působí tvrdě a nehodí se k pleti. Stejně jako její platinová kamarádka zvýrazňuje vrásky, působí jako paruka a vždy je poznat, že si dívka vlasy obarvila. Mnohem lepší je dát si na vlasy tmavě hnědou barvu, která nakonec stejně vyleze jako černá, ale bude působit přirozeněji a víc měkce. Mnoho žen, které byly černovlasé a nyní mají šedé vlasy to tak dělá.
Pokud toužíš po totální černé, použij hennu, která vypadá na vlasech měkčeji a přirozeněji – ta jediná je povolená.

Angelina Jolie vypadá v černé zbytečně staře
Mnohem víc jí sedne hnědočerná, která se za černou
dá stále považovat
Dita von Teese je původně plavovláska, její obličej je nenalíčený jemný a k vlasům se nehodí. Dělá ze sebe člověka jiného úplně jiného barevného typu, což je trochu škoda
Zesvětlování vlasů
Pokud chceš mít o tón světlejší vlasy, neměl by to být problém ani pro tmavé dívky. Vlasy se zesvětlají a měly by k tobě jít. Vyber si ale více než o jeden tón světlejší barvu, aby se to chytlo – zvláště, pokud jsi tmavovlasá. Mně se stalo, že jsem si na tmavě hnědé vlasy s červeným nádechem dala přeliv (neboli barvy typ2) v barvě hnědá a po obarvení byly vlasy černé…

Jestli je tvým snem mnohem světlejší barva, než tvá přirozená, hraješ si trochu s ohněm. Výrazné zesvětlování je risk, protože tvůj obličej pak může působit moc červeně nebo moc tmavě a tvé vlasy jako paruka. Co víc – může tě udělat o pár let starší. Na tyhle pokusy doporučím přečíst blog krasavnutrni.blogspot.com, kde jsou krásně rozepsány barevné typy, nebo různé webové stránky firem s barvami na vlasy, kde mívají ukázky, pro jaký typ se které barvy hodí (např Palette).

Zde světlé melíry nejsou na místě, ideálně
by se slečna měla obravit na tmavou, kterou
má u kořínků
Další zbytečné zesvětlení


Tmavovláska si barví vlasy
Jestliže máš opravdu tmavé vlasy a tvým snem je změnit barvu, nemůžeš počítat s valným výsledkem. Tvé vlasy dostanou jen tón vybrané barvy, nikdy nedostaneš barvu na obrázku. Pro barvení na červený tón doporučuji tu nejvýraznější a nejjasnější červenou, jakou v obchodě najdeš.

Světlovláska si barví vlasy
Pokud jde světlovlasá či plavovlasá dívka na tmavší barvu (ne černou), většinou vypadá dobře. Ubírá si ale něco na své jemnosti a může tak být, že s původní světlou působila lépe. Pozor, dívky s tenkou světloučkou pletí a světlým obočím – vy si barvení na tmavo opravdu promyslete, protože se tím zhatí krásná jemnost a tmavá barva nemusí s tenkou kůží harmonizovat.

Lindsay Lohan  působí jako by měla paruku
Laně del Rey černohnědá sluší, ale zanikají v ní její
rysy a pohled















 
Melíry, podbarvení, ombré - na červeno
Takové pokusy si většinou dívka zkusí jednou a pak si vlasy nedobarvuje. Problém červené barvy je ale ten, že po vyšisování jde na růžovou… Kdo si barví pramínky na červeno, je spíše rockerského zaměření a růžová vlasy jsou pro něj noční můra. Toho se musí obávat světlovlásky. Tmavovláskám barva také vyšisuje, ale jde na vyblitou červenooranžovou. V takové chvíli je lepší si pramínky znovu obarvit nebo přebarvit šampónem s přirozenou barvou vlasů.
Vybledlé melíry
Možná to byl záměr, ale přesně na tohle červená šisuje

Melíry, podbarvení, ombré - na zeleno a modro
Ostatní barevné kreace samozřejmě také podléhají šisování a vymívání. Dívky vždy obdivují zářivé ombré na internetových fotkách. Nesmí se ale zapomenout, že většina takových fotek je přibarvovaná na počítači a blogerky, které fotky tímto směrem neupravují, se fotí nadšené s čerstvým obarvením. Stačí pár týdnů a barva začne slézat a ztrácí svou intenzitu. Na hlavě pak jsou vyblité barvy a to asi nikdo nás nechce. Navíc – zelená a modrá se mísí s s přirozenou barvou vlasů a pak to působí, že přirozená barva má zelený nebo modrý nádech a jak už jsem říkala, takové vlasy působí velmi nezdravě a ošklivě. Milovníci zářivých barev si tedy musí vlasy pravidelně dobarvovat nebo si je přebarvit na přirozený odstín.

Jednoznačně dobarveno počítačem
Tak těmhle barvám nemůže věřit ani laik


Jsou ještě nějaké barvící omyly, které pozoruješ ve svém okolí? Nebo jsi sama někdy nějaký omyl udělala? Piš do komentářů!

15 komentářů:

  1. Já zkusila snad všechno a s tím posledním odstavcem souhlas, spousta slečen si barvu dobarvuje v pc, nebo se fotí hned po obarvení.. Každopádně úplně nesouhlasím s Ditou, ona je známá především tím, že má černé vlasy, bledou plet a výrazné líčení a už to k ní tak nějak "patří". Já taky nedbám na to, jaký jsem typ a co se ke mně hodí. Netvrdím, že člověk by měl nosit barvu,která mu nesluší jen proto, že ji prostě chce,ale u ní se mi to líbí. Asi záleží na vkusu. Jinak s černočernou mám problém, na hlavu si můžu dát úplně jakoukoli černou, ale na sluníčku vždycky hází hnědé odlesky.

    OdpovědětVymazat
  2. ja mám najradšej modrú a fialovú a tyrkisovú :3 zelený podtón mi nevadí.. možno sa na to budem o 5 rokov zhnusene pozerať že čo som si to vyviedla.. ale teraz som prvý raz skutočne spokojná s tým ako vyzerám.

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem tak šťastná, že má svoji přirozenou barvu opravdu pěknou a zajímavou (hnědou světle zlatou), že tohle řešit nemusím. Barvit se začnu, až uvidím první výraznější šediny a to se potom chystám do zrzavé. Jelikož jsem světlá a pihatá, tak si myslím, že to bude odpovídající.
    Co se týče černé, spousta mých kamarádek měla opravdu velký problém se jí zbavit.
    Pak znám několik holek, co mají odbarvené vlasy na platinovou a je to hrozné, protože jim to v obličeji zdůrazní každý pupínek, každý stín a jejich obličej na mě působí "špinavě". Jednou ale měla spolužačka takovou tu téměř bílou a moc jí to slušelo. Sama ale uznala, že to ty vlasy pekelně ničí.

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem vděčná za svoji barvu, ale musím se přiznat, že mořská víla se mi docela líbí. Ovšem nehodí se na denní nošení. U Dity je to možná škoda, ale díky svému výraznému trochu umělému vzhledu je zajímavá, ne půvabná v tom smyslu, jak ty to asi míníš. Hlavně si ji díky tomu každý pamatuje a na tom profituje, kromě samozřejmě jiného.

    OdpovědětVymazat
  5. Opět skvělý článek. Jakožto bývalá obarvemná černovláska musím souhlasit, že černá opravdu dělá mnohem drsnější obličej, tedy ostřejší rysy. Největší průšvih nastává ve chvíli, kdy se dívka s černou barvou rozhodně skoncovat. Není jiné cesty než odbarvit nebo ostříhat... Pokud člověk nemá přeliv, černá se mu přirozenou nevymyje :(Sama jsem se o tom zoufale pokoušela 3 roky...nakonec to stejně skončilo u odbarvení). Postupem času jsem dospěla k názoru, že nejlepší je prostě přirozená barva.

    OdpovědětVymazat
  6. Já jako obarvená černovláska s růžovými prameny nemohu souhlasit ;-) Naopak mi přijde, že pokud má dívka odlišnou barvu než je její přirozená, dělá jí to mnohem zajímavější - např. Dita, která by bez černé vůbec nevynikala, nebo platinová Christina a Scarlet, pro mě jsou to krásné ženy, kterým jejich barva vlasů moc sluší. Já jsem trochu extravagantnější člověk a hnědá barva je pro mě tak neskutečně nudná že ji prostě nechci nosit. Třeba se k ní jednou vrátím, ale na usedlé účesy máme času dost holky ;-) Česká republika je plná konzerv, co si budeme povídat, lidé se bojí jít do jiné barvy vlasů, do odlišného oblečení, na ulicích je tolik šedivých lidí splývajících s davem a dle mého je to velká škoda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee, vystihla jsi to, se vším naprosto souhlasím!

      Vymazat
  7. Ke tvému komentáři - jsem Netty, ale nevadí, lidem se to stává často:D Jinak taky tam nějakou tu podobu vidím!:D

    OdpovědětVymazat
  8. No, k posledni fotce modrych vlasu- videla jsem pred 3mi dny, na ulici divku s takovymi vlasy, na zivo, na vlastni oci a vzpomnela jsem si na Vas blog. Presne stejny odstin, sytost barev jen u hlavy je mela hnede a to nebylo ono pac to neslo postupne do modra ale mela mezi hnedou a tmavomodrou ostrou hranici. Dal to pak bylo dobre doladene do svetle jako na tomto obrazku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to mě těší, že jste si vzpomněla na můj blog:-)

      Vymazat
    2. Jé, tak to mě těší, že jste si vzpomněla na můj blog:-)

      Vymazat
  9. Chcete se také naučit jíst zdravě. S http://www.xjidelnicek.cz to zvládnete.

    OdpovědětVymazat
  10. Já jsem třeba přírodní blondýnka a když jsem se poprvé obarvila na hnědou, všichni v okolí mi říkali, že jsem více vynikla :) Teď už se druhým rokem barvím na červenou a líbí se mi to, taky proto, že to patří k mému stylu ;)
    K té Ditě, jak už se vyjádřila většina, já si ji jinak neumím ani představit neumím. Ta černá barva vlasů k ní prostě sedí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi jsi vybrala dobrý odstín, blahopřeju:-)

      Vymazat
  11. S komentářem k Ditě si též dovolím nesouhlasit - podle mého vypadá úchvatně. Není to můj vzor prakticky v ničem, ale přesto se mi zdá velmi krásná. Nedovedu si představit, která jiná barva vlasů by její "dobovou krásu" (byť v tom umělém slova smyslu) podtrhla více, blond podle mého určitě ne.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...