středa 2. října 2013

Jak rozpoznat teplotu své kůže?

Mnoho dívek podceňuje barvy, které si obléká. Každému nesluší všechno, protože lidé mají různé barvy pleti - porcelánová, olivová, snědá, jakoby stále opálená, jemná s žilkami atd. K tomu máme ještě nespočet barev vlasů. Ke každé kombinaci se hodí něco trochu jiného a stačí málo a už si dívka ubere na kráse. Není to tak těžké vymyslet, co se ke komu hodí, úplným základem nám totiž je určení teploty pleti.

Tak třeba hned Demi Moore, která patří mezi chladné typy. V čistě teplém topu vypadá dobře, ale jak vidíme, mnohem více jí to sluší v chladné růžové.

Vlevo originál, vpravo upravená fotka
Jako opak uvedu Marciu Cross, na první pohled teplý typ. V bílém vršku to jde, ale vůbec jí to nezvýrazňuje., když se změní do teplého nádechu, je z Marcie královna.

Vlevo originál, vpravo upravná fotka


V modrých šatech je jak nemocná, protože jsou na ní šaty příliš studené. Mnohem lépe by vypadala v zelených, které dodají jejímu obličeji život a zvýrazní krásné vlasy.

Vlevo originál, vpravo upravená fotka
Na Jeniffer Conelly ukážu, jak barva šatů mění barvu kůže. Přestože jsem jí nevybrala vhodný odstín šatů, vidíš, jak má pleť na levé fotce oproti té pravé červenou?

Vlevo originál, vpravo upravená fotka
Jak vidíš, barva udělá hodně. Jak tedy na správné vybírání?

Určení svého typu
Je několik postupů, jak určit svou teplotu. Nejlepší je zkusit si všechny, aby sis byla jistá.
V textu dole se budou vyskytovat výrazy jako slovo ,,vždycky" atd. Může se samozřejmě stát, že zrovna bude existovat dívka, která nebude přesně odpovídat tomu, co píšu.
Své barvy si prohlížej ideálně při denním světle.

Zrzavé vlasy - zrzky jsou vždycky teplé typy.
Tmavě hnědé, černé vlasy - tmavovlasé dívky jsou chladné typy, pokud ovšem jejich vlasy nejdou trochu do rezava.
Hnědé a plavé vlasy- pokud jdou tvé vlasy, obočí, chloupky do rezava, jsi teplý typ. Jestli si ale na svých vlasech rezavou představit neumíš a házejí hnědé odlesky, jsi studený typ.
Blond vlasy - Pokud máš jasně žluté vlasy či s nádechem do zrzava, jsi teplý typ. Pokud jdou do platinové blond, jsi typ studený.
Pozor - šisování ti může poradit špatně. Moje kamarádka má vlasy po zadek a na konci jí už vyšisovaly do rezava, přitom je jasný chladný typ!

Oči - u očí je to různé. Nedá se říct, že by zelené oči ptařily k teplému typu či modré ke studenému. Někdo určje teplotu podle bělma, to já ale neumím.

Kůže - Tohle je už trochu těžší, proto nespoléhej na pohled na svou kůži jako samotnou, ale v kombinaci s různými barvami.
Zelená - nejlépe se podle mě určí barevný typ po přiložení zelené látky na hrudník. Jestliže v ní obličej působí mdle nebo se úplně tříská, jsi studený typ. Pokud se k ní docela hodí a nic se netříská, jsi teplý typ.
Dále je dobré si to trochu ověřit a přiložit nějaké ryze teplé barvy, jako je oranžová nebo jasně červená. Pokud sedí dobře, jsi teplý typ.
Na ověření zimního typu si přilož modrou barvu světlou i tmavou, jestliže je vše OK, jsi studený typ.

Šperky - ověřovat si pleť podle zlata nebo stříbra nedoporučuji. Teplýjm typům většinou sluší zlato a chladným stříbro, ale není to pravidlo a někomu sluší oba typy.

Jak poznám, že je něco v nepořádku?
Lépe než v pořádku budu vypisovat případy, kdy je to v nepořádku. Jak to poznat?
Tvá pleť je moc rudá.
Tvá pleť je moc bledá.
Vypadáš v oblečku jako šedá myška, máš potlačené rysy nebo barvu vlasů, ani tvá barva kůže není opticky stejná jako předtím.
Vypadáš, jako bys měla špinavý obličej (nejvíc u tlumených typů).
Vypadáš jako nemocná.
Cítíš jasný nesoulad mezi tvou pletí či vlasy s barvou látky.  Disharmonii. To už je spíš pro zkušenější.

Jaké jsou velikosti chladu/tepla?
Čím větší extrém jsi, tím více extrémní barvy si oblékej. Hodně studeným typům (chladná zima, chladné léto, kontrastní zima) sluší spíš bílá, zářivě modrá či fialová, studená růžová, stříbrná. Naopak výrazně teplým typům (teplé léto, teplé jaro, světlé jaro) nejvíce sluší oranžová, červená s příměsy žluté a oranžové (nikoli s příměsy modré a černé), zelená a zlato.

Jestli jsi někde mezi (tmavá zima, tmavý podzim, někdy i tlumené typy), tak si klidně můžeš vzít i opačné barvy, ale nikdy v nich nevynikneš tolik. Právě zde se střetáváme s různou vhodností zlata vs stříbra. Já jsem např. chladný typ, ale výborně mi sedne zlato.

Jsou některé barvy, které sluší oboum typům?
Každá barva má několik tónů a podle nich si oblečení vybírej. Musíš už trochu umět rozeznat, jaké příměsy barva má, to nejlépe dokážou lidé, kteří malují s barvami, které míchají. Pak najednou zjistíš, že třeba modrá může slušet i podzimnímu typu a zelená zimnímu.

Zelená vlevo sluší jen teplým typům, zato zelená veprostřed může být pro oba typy. Ta pravá působí hodně chladně.
Modrá vlevo se hodí pro oba typy, prostřední pro chladné typy a fialová zásadně pro chladné typy.
Tato oranžová je jasně teplá, žlutá už může sedět oboum typům.
Obzvláště tmavým typům sednou barvy, které jsou něco mezi.



Pořád si nejsem jistá
Jestli pořád nevíš, nech si poradit od kamarádek, které mají pro módu cit nebo ideálně malují. Zeptej se doma, jaké barvy ti podle mamky sluší. A jestli stále nevíš, odešli své fotky na turnyra@gmail.com, kde už ti pomůže autorka tohoto článku! :-)

Problém fotografií
Nyní ale ještě něco k fotkám. Určovat barevnost podle fotek je vždycky trochu risk. Každý foťák fotí jinak, u digitálů stačí trochu jiné světlo a už se změní teplota. Pokud je přítomno umělé osvětlení, špatně určená teplá barva je skoro jistá. A také je hodně velký problém blesk - tam jsou zas samé chladné tóny. Nejlepší je se fotit kvalitním přístrojem někde venku.

Co fotky a celebrity?
Pokud si hledáš své oblíbené celebrity a určiješ jejich barevnost nebo máš oblíbenou hvězdu stejného typu a hledáš oblečky, které jí sluší - studiové fotky se upravují na pc! Takže pokud je fotka až moc hezká, hvězda má až moc dokonalou a sjednocenou pleť nebo má jinou barvu než na jiných fotkách, raději to neber jako vodítko. A už vůbec ne v časopisech - tam grafik sjednotí všechny barvy obličejů, aby byly stejné. Jestli se chceš porovnávat, hledej fotky z různých hvězdných seancí, které njsou příliš upravované.

Jaký typ jsi? Máš nějaké další triky, kterými určit teplotu?

33 komentářů:

  1. no ja mám zo seba chaos :) po mesiacoch pozorovania a čítania blogu o farbách a typoch som sa uspokojila s odpoveďou, že som tlmené leto, ale ja fakt neviem. mám hnedé vlasy, ale ťahá mi ich do hrdzava, aj teraz po lete mám taký "prírodný melír". mám modré oči a ide mi viac striebro, zlato jedine také zašlé (bižutéria). nemyslím, že mi pristane čierna či biela (v lekárni si v tom bielom pripadám vážne chorá), žiarivé farby neobľubujem, ale nejaká tmavšia modrá, tmavá zelená, hnedé, sivé či vínové oblečenie, to je moje. asi ti napíšem mail :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napiš:-) Podle fotek na tvém bloug odhaduji, že budeš chladné nebo tlumené léto, ale... Na tlumené léto nemáš typickou pleť do hněda a na chladné léto jsi zas celkově moc tmavá... Pošli fotky a zkusím to určit:-)

      Vymazat
  2. Já jsem to časem určilaq podle barev oblečení :) Jsem tlumený letní typ, tmavší hnědé vlasy, hnědozelené oči a bledá pleť se žlutým podtónem. Nesluší mi oranžová, bronzová, žluté zlato, světle žlutozelená a ani mi nesluší příliš výrazné barvy jako hot pink, královaská modř, čistě bílá, černá. Nějak mi nejvíc sedí ty tlumené barvy fialové, vínové, smetanová, starorůžová s chladným podtónem, taupe.
    A ten nemocný obličej... typický příznak, když si vezmu něco s teplým podtónem :D Takovéhle barvy radši ani v šatníku nemám :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je super, že o svách barvách víš:-) Díky za komentář!

      Vymazat
    2. A stejně jsme si takovýhle článek ráda přečetla, hlavně ty fotky jsou skvělé :)

      Vymazat
  3. Tohle je trochu zavádějící článek, pleť totiž není jen chladná nebo teplá ale může být primárně i tlumená nebo kontrastní, tmavá či světlá.. po určení primárního vyzařování se určí sekundární, případně terciální a tím se zařadí do jednoho ze šestnácti podtypů. Například hned první Demi Moore bych podle mnoha fotek zařadila k chladné zimě - primární vlastnost kůže je chlad, sekundární kontrast (tmavé vlasy a obočí) - právě tímhle kontrastem se liší od chladného léta, které je tlumenější než zima, i když primární vlastnost má také chlad.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, to víš, že tohle všechno vím:-) Ale i tak se to rozděluje na chladné nebo teplé. Kontrasty a sytosti barev jsem tu neřešila, to bude zas jindy. Nechci hned vychrlit všechny typy najednou, chci to brát od toho jednoduššího. Takže se omlouvám, jestli jsem tě pohoršila. A k Demi, nemyslíš, že je spíš tmavá zima? Není zas až tak chladná a má olivovou pleť.

      Vymazat
    2. No vidíš, dostalas mě :-) Když koukám na víc jejich fotek, tak zjišťuju, že máš pravdu, tmavé barvy ji opravdu sedí. Třeba zde:
      http://pmchollywoodlife.files.wordpress.com/2010/11/112410_demi_moore_beauty_544.jpg?w=544
      Rozhodně jsi mě nepohoršila, já jen nechtěla aby někdo seděl doma a dumal nad tím, zda je typ studený nebo teplý, když by byl například tlumený :-)
      Jen tak poznámka na konec - zajímavé je, že u ostatních barevný typ poznám, jen u sebe ne - bude to asi ovlivněné tím, že některé barvy preferuji a chci aby mi slušely, naopak ty co nemám ráda prostě nepřijmu :-)

      Vymazat
    3. Tak to jsem ráda, že jsem si tě neznepřátelila:-) a ony i ty tlumené jsou buď teplé nebo studené - ale právě že to není takový rozdíl (stejně jako u tmavé zimy a tmavého podzimu).
      Já jsem s tím u sebe taky měla vždy problém. Jsem totiž tmavá zima, ale vyloženě studené barvy mi nesednou a mohu si dovolit i teplé. Ale když jsem na krasevnurtni.blogspot viděla vhodné barvy k tmavé zimě a byly to ty z mých nejslušivějších oblečků, neměla jsem pochyby:-)

      Vymazat
  4. Je jasné, že jsem teplý typ, ale v zelené si připadám hodně bledá. Musím se hodně malovat! I když je to teplá zelená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K tobě bych přiřadila spíš nějaké světlé zelené, ale jelikož jsi hodně teplá, máš pravdu, že ti víc sluší jiné barvy:-)

      Vymazat
    2. To zní stejně legračně pro nezasvěcené :-) hezký večer.

      Moc se mi článek líbil.

      Vymazat
  5. Dobře, po přečtení tvého článku v tom mám ještě větší guláš :-D Osobně bych řekla, že jsem chladný typ (mám tmavě hnědé vlasy a modrošedé oči)... ale jistá si nejsem. Nejspíš ti pošlu fotky na e-mail, protože si vážně nevím rady :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak doufám, že jsem ti nezamotala poznatky, které byly správné:-) Pošli fotky, ale podle modrošedých očí a hnědých vlasů typuji, že to bude ten chladný typ:-)

      Vymazat
  6. Delší dobu se snažím přijít na to, jaký jsem konkrétně typ. Kdysi dávno jsem byla na typologii u známé a ta určila, že jsem letní typ a chladný. Přikláním se k tomu, že jsem spíše chladný typ, ale tím létem si zase tak jistá nejsem, protože mi sluší víc výrazné barvy, aspoň mi to máma a švagrová tvrdí než ty pastelové. Mám tak středně hnědé vlasy, zelené oči a snědou pleť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Angley, jestliže máš snědou pleť a máš tmavé vlasy, tak to budeš téměř určitě tlumené léto, které je typické právě nevelkým kontrastem mezi barevou pleti a vlasy. Chladné léto má porcelánovou pleť s růžovým nádechem, případně žilkami a dojmem průhlednosti. Můžou být vyjímky, neviděla jsem fotky. Ale tvá známá je asi větší odborník než já, třeba to určila správně. Můžou ti slušet i výrazné barvy i pastelové (záleží i na sytosti, barvě atd), nos to, v čem se cítím nejlépe a včem nejvíce vyniknou tvé rysy:-)

      Vymazat
  7. Dlouhá léta jsem u sebe váhala, protože jsem se nemohla srovnat s tím, co mám. Vždy jsem chtěla tmavé vlasy a nosit modrou.
    Tmavé vlasy by ještě šly, pokud bych se omezila na hnědé odstíny a nešla do černých, ale nošení modré je u mě fakt tabu.
    Další, co mě ujistilo, byly make-upy. Nic narůžovělého nebo "voranžového" z drogerie. Když jsem na sebe dala nažloutlý (ale světlý, což je snad nesehnatelná kombinace), bylo to ONO.
    Také jsem vypozorovala, že teplým a zároveň světlejším typům nesedí černá řasenka, zmenšuje oči. U tmavších teplých to ale nemusí platit.
    Jinak souhlas s tím, co píšeš, jen u zkoušky zelenou bych doporučila bacha na teplé a studené odstíny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad jsi svůj typ určila správně:-) Makeup nemusí být 100% vodítko, pro některé chladné tlumené a tmavé typy se hoí íc než ten růžový (jsem příkladem). Světlé teplé typy jsou moc krásné, takže nesmutni, že nemůžeš mít tmavé vlasy:-) Co se týče modré, tkus nějaký tlumenější odstín a třeba to bude pěkné. Jak jsem psala, i modrá někdy může slušet teplému typu.

      Vymazat
    2. Teal mi jde, to je pravda.
      Tvůj typ se mi moc líbí, co jsem viděla fotky, ale mate mě, vlasy bych řekla studené, ale pak mi přijde, že by ti mohlo slušet zlato a olivově zelená.

      Mimochodem docela by mě zajímalo, co si myslíš o tom, že muži mají na barvy skvělý odhad, nebo spíš takové radary. Přijde mi, že oni sice neumí pojmenovat meruňkovou, švestkovou nebo pistáciovou, ale velmi přesně umějí říct co ano a co ne. V tomto mě vždycky překvapí. Kolikrát si vezmu něco takzvaně na sílu, i když vím, že to není pro můj typ to ono, pak další den něco jiného, co mi naopak sedí, a slyším od nich samé komplimenty, jak mi to sluší. Nechválí onu věc, ale právě ten celek. Když si dám tu věc "na sílu" muži nechválí nic, maximálně mi nějaká žena řekne, že se jí líbí ten onen kousek, ale muž ani necekne.

      Vymazat
    3. Moc fotek tu nemám, ale máš pravdu, že mi sluší zlato a olivová:-) Jsem tmavá zima, ale mám blíž k podzimním typům než k ryze studeným zimám. To je štěstí, že nemusím smutnit, že nemůžu nosit teplé barvy, ale zas mám někdy problém odhadnout, co je ještě dobrý a co už ne:-) Máš postřeh!
      A co se týče mužů, tak myslím, že je to stejně jako u žen. Ten, který se obléká, aby mu to slušelo a snaží se najít to, co mu sluší (a teď nemyslím metrosexuální týpky), tak většinou volí dobře i barvy. Na druhou stranu i on má svou maminku, která ho to naučila (obléká-li se kluk hezky, většinou to značí, že mu tuto snahu vštípila matka, která se též hezky obléká - to mám vypozorované), taže je tu zas ženský aspekt:-) A na druhou stranu jsou kluci, kteří se možná oblékají dobře, ale s barvami to neumí a to pak je na místě maminky nebo přítelkyně, aby jim poradila. A pak tu jsou ti, co oblečení vůbec neřeší a tam jsou většinou mimo i barvy (jak teplota, tak světlost), ale takoví kluci se líbí dívkám, které nehledají kluka, co řeší svůj vzhled, nebo samy tohle neřeší. Toto mám vypozorované já:-)
      Taky mám vypozorované, že klukům, kteří se oblékají šik, se většinou líbí holky, které se taky oblékají šik a protože se kluci o módě a oblečení moc nevyjařují, ani si nemyslíme, že by tomu rozuměli, a oni pak najednou s něčím přijdou:-) Ale že neumí pojmenovávat barvy, to je naprostá pravda!

      Vymazat
  8. Teď jsem vážně na vážkách. Moje hnědé vlasy mají nádech spíše do šediva než do rezava. Tudíž bych měla být studený typ. Zároveň mi ale sluší jak barvy pro studené, tak i pro teplé :D Posílat fotografii nemá cenu. Mám vlasy barvené, ale momentálně si je nechávám odrůstat. Celkově ale působí narezavěle, tudíž by to bylo dost matoucí a zkreslovalo by to původní barvu, kteoru mám u hlavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná jsi právě tmavá zima nebo tmavý podzim, u těch se někdy tepltoy překrývají:-) Podle tvých obrázků na blogu bych řekla, že jsi tmavá zima.

      Vymazat
  9. Dost dobrý článek! Moc se mi líbí ty ilustrující obrázky celebrit v různých barvách oblečení. Já sama jsem se citem určila jako tlumený typ, v dalším zařazení tápu - osobně mi přijde, že se na mně vnímání barev dost odlišuje v závislosti na ročním období, tedy barvy kůže. V zimě nosím spíše barvy studené, v létě na mně vypadají lépe naopak teplé odstíny. Ve výsledku si nosím to, co se mi líbí, jen se snažím držet tlumenosti a vyhnout se extrémním barvám jako je černá, čistě bílá etc. Někdy to sedne více, někdy o něco méně, holt člověk nemůže být pořád dokonalý :)

    OdpovědětVymazat
  10. Koukám, že máš nějaké nové informace. Nebo spíš trošku staré? Kdybych nevěděla, že jsem letní typ, z tvého článku bych to asi nevydedukovala. Ono méně je někdy více... Nic ve zlém :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pohodě, já jsem nechtěla mluvit o rozdělení na jednotlivá období, spíš ukázat, jestli si oblékat teplé či studené barvy. Přijde mi totiž, že to je jeden z nejdůležitějších aspektů, jak se dá lecos pokazit.

      Vymazat
  11. Ahoj. Velmi inšpiratívny článok , ako aj celý blog:-)Teplota pleti sa mi však odhaduje veľmi ťažko. Mám stredne tmavé modro- zeleno - šedé oči ktoré sa menia podla aktuálneho počasia- čiže svetla.Ako malá som mala blondavé vlásky,ktoré mi vekom stmavli na stredne hnedé až tmavšiehnedé.Farbím si ich však na pieskovú blond.Pleť nemám ani uplne svetlú, ale ani tmavú.V lete sa však výborne opalujem do hneda.Avšak teplotu pleti určiť neviem či je skor teplejšia, či studenšia, či neutrálna.Mohla by som ti poslať nejakú fotku? Vedela by si mi s tým pomocť,že aký by som mohla byť asi farebný typ? Mna to osobnostne ťahá k farbam tmavej zimy, avšak to je skor mojim štýlom obliekania, viem však že tmavý typ určite byť nemožem, vychádza mi to na tlmené leto, chladné leto alebo možno aj tlmenú jeseň? avšak tlmené farby bohužial bytostne nemám rada...:-(.... Prajem pekný deň.Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář!!! Takhle bez fotky to jde těžko určit, tak mi pošli co nejvíc fotek (pokud možno na přirozeném osvětlení a pokud si barvíš vlasy, tak s více odstíny vlasů) a taky napiš, která barva vlasů na fotce je tvá přirozená. Těším se na fotky!
      turnyra@gmail.com

      Vymazat
    2. Dakujem ti pekne, si zlatá:-) Fotky poslané...
      Monika

      Vymazat
  12. Hezky napsané a moc zajímavý blog! Zvláště ta módní historie. :)

    Podle mě je tohle všechno o dost snazší u lidí s nějakým uměleckým vzděláním/ nadáním/ povědomím, protože člověk ví jak se barvy skládají a kombinují. Navíc má často takový člověk prostě "barvy v oku" a neoblékne se do něčeho neharmonického.

    Já když si začala asi před půl rokem o barevné typologii číst a zkoušet různé ty testy, tak mne to absolutně znejistilo v něčem, o čem jsem vlastně ani nikdy moc neuvažovala. Nakonec jsem přišla na to, že moje oči to řeší lépe než testy. Jsem jasně chladný typ, tmavě hnědé vlasy, světlá pleť s namodralým podtónem a světle modré oči. Celý život jsem měla nejradši modrou a černou, pak jsem se obarvila na červeno (všichni říkali, že mi to nesluší) a najednou se můj šatník ke mě absolutně nehodil. Naopak s modrými vlasy šel skvěle. A to všechno bez toho, abych se trápila tím, jestli jsem kontrastní zima, chladná zima nebo snad léto. :D

    Uf, snažila jsem se jen říct, že občas všechno řešíme až moc. :) A ještě něco, mě vždycky přijde, že pokud si nějakou typologii dělám sama, vždycky jsem na vážkách, protože mi se na sebe můžeme dívat jen v zrcadle a zrcadlo nám neukazuje náš přesný odraz. Takže v partě s kamarádkami a hezky se vzájemně podrbat. :)

    Zdraví a přeje hodně úspěchů s blogem
    Káťa

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj,
    článek mě moc zaujal, máš moc hezký blok. Pomohla bys mi také prosím pomoc s určováním mé typologie?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. Napiš na turnyra@gmail.com. Akorát nepočítej s okamžitou odpovědí, podle fotek se těžko určuje a musím se nad tím déle zamýšlet.

      Vymazat
  14. Podla pozorovania som tlmena jesen........najhorsi farebny typ aky podla mna existuje :( v obchodoch sa na to tazko hladaju veci vhodnej farby a ak uz j take najdem, tak je to stylovo niekde uplne inde :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No mě se tlumený podzim velice líbí:-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...