čtvrtek 24. října 2013

Typologie čtenářky - Bella

Nedávno jsem vytvořila novou rubriku, v níž chci popsat typologie některých čtenářek a poradit jim, co se svým vzhledem dělat. Druhou popisovanou slečnou je Bella. Pojďte si počíst, co jsem na Belle vypozorovala a co jí doporučila.
Dodám, že Bellu jsem nikdy neviděla na vlastní oči a musím vycházet z databáze fotek, kterou mi zaslala. Proto můžu říct něco, co nemusí odpovídat reálu.

Obecné poznatky
Jakmile jsem si prohlédla Belliny fotky, ihned jsem si vzpomněla na konec 19. století. Máš totiž velmi ušlechtilý profil a působí chladně a aristokraticky (teď to nemyslím nijak hanlivě - spíš jako by byla z ,,vyšších" kruhů). Proto si myslím, že bude nejlepší tyto aspekty zdůrazňovat a tím se Bella stane velmi zajímavou.

Nyní bych měla říct něco detailněji k Bellině typologii.
Bella má rovné obočí (po vytrhání lze docílit mírně esovitého tvaru), manší mandlové oči, jemná ústa. Z profilu je jasné, že výrazným prvkem v obličeji je nos, který ale z anfasu (obličej zepředu) nepůsobí rušivě.
Obličej bych zařadila mezi oválné typy, ale jak je vidět, čelist se trochu zužuje do špičky. V tom má Bella výhodu, protože její tvář působí štíhleji a může se také inspirovat účesy pro trojúhelníkové obličeje. Při pohledu zepředu je čelo stejně vysoké jako vlasy nad ním, takže Bella nemá vysoké čelo.
Co se týče postavy, tak má stejně široká ramena jako boky, přirozený pas, normální váhu a proto bych jí do svého členění zařadila na typ 1 - souměrná.

Nyní už přichází ta zábavnější část, kde se zaměříme na jednotlivé detaily a už začnu radit, co změnit nebo na co se zaměřit!

Účes
Jak jsem již řekla, Bella má krásný ušlechtilý profil jak z konce 19. století (mám na mysli hlavně 80. a 90. léta). Musí si ho zvýrazňovat a to v jejím případě tak, že si bude stahovat vlasy do drdolů, které budou situované na temeni nebo týlu hlavy - přesně tak, jak se to tehdy nosilo. Doporučuji stahovat vlasy přes strany hlavy (ne vršek, jak je dnes moderní), protože tak to má na hodně fotkách a moc jí to sluší. Kvůli čistotě profilu a ne vysokému čelu určitě nedoporučuji ofinu.
Myslím, že Belle drdoly sluší úplně nejvíc, ale pokud chce nosit rozpuštěné vlasy, tak může. Musí ale působit opečovávaně a bohatě. Nic splihlého nebo neučesaného. Podle mě jsou ideál dlouhé vlasy po pás hozené na záda. Na Belle si dokážu představit i rovné vlasy, ale jelikož se podle fotek stylizuje právě do viktoriánského stylu, budou její přirozené vlnky asi správnou volnou. Určitě nedoporučím umělé lokny nebo vlny z 40. let, protože by nemusely harmonizovat s nosem. Pokud vlasy měnit, tak jedině na ty rovné.
Že budou Belle slušet ozdobné spony už snad ani nemusím dodávat. Přemýšlela jsem i nad copem, ale ten se mi k ní nějak nehodí.
Vlevo: tento drdol Belle zvýrazňuje profil
Vpravo: drdol je moc hladký, moc moderní a moc vysoko, k Belle se moc nehodí

Bohaté rozpuštěné vlasy Belle sluší
Vlasy stažené přes kraje hlavy
Copánky se k Belle moc nehodí, alespoň neumocňují její jedinečnost
Neobjemné vlasy vlevo dané za ucho Belle také ubírají na kráse


Oblečení
Podle fotek usuzuji, že Bella inklinuje ke dvoum stylům - viktoriánský a volnější hippiesácký (vy určitě vymyslíte lepší název).
Ten viktoriánský je podle mě přesně to, co se k Belle hodí. Takový ten aristokratický styl, kdy obleček působí přísně, upjatě a sexy. Vidím to na upjaté halenky ideálně s řasenými rukávy na ramenou/vršky do korzetového stylu apod.. Rozhodně by si Bella měla zvýrazňovat pas. Sukni bych viděla spíš delší, ideálně do zvonu, ale i různé kolové sukně můžou být. Celkově by Bellina postava měla působit hranatě (viz nabrané rukávy, výrazný pas, zvonová sukně), aby se tak zvýraznil krásný nos.
Kabát z lišky, drahý šperk v uších, šlechtická nadřazenost - Bellin ideální styl
Oboje šaty jsou úžasné a Belle sluší.
U mě vítězí bílé, protože působí étericky a zároveň sexy (díky výstřihu). Viděla bych to jen na delší sukni, ale ono je těžké takové šaty sehnat.
Pokud bych měla odhlédnout od stylu 19. století, vidím Bellu v úzkých jednoduchách šatech s asymetrickým rukávem na jedno rameno a stažených vlasech. Obecně bych prostě sázela na přiléhavější oblečení a sexy nádech.
V případech, kdy si Bella musí vzt něco sportovnějšího, tak opět doporučím přiléhavé oblečky (alespoň vršky).
Jako doplňky budou podle mě ideální vidací náušnice a náhrdelníky. Nic by se ale nemělo přehánět - Belle bude slušet spíš jednoduchost - jinak by se odváděla pozornost od pěkného obličeje.
Na některých obrázcích je Bella do více volného stylu. Ten mi k ní nesedí. Kdyby neměla tak výrazný nos, řekla bych, proč ne. Jenže právě tento styl její rysy zabíjí. Je totiž veselý, uvolněný a to jsou opaky toho, co v Bellině přirozeném vzhledu vidím.

Bella v tomto stylu působí zbytečně mladší (také proto, že fotky jsou staré - je to tak?)

Barvy
Z fotek usuzuji, že Bella patří mezi chladné typy a to konkrétně tlumené léto. Zde mi ale nesedne její světlá kůže. Na chladné léto to nevidím, ty mají výraznější oči a působí ještě chladněji. Proto opět poprosím o radu Auru La Petite:-).
K Belle se hodí studené barvy v tlumených tónech - nic příliš tmavého, nic křiklavého, nic oranžového. Vidím to na modrou, šedou, studenou hnědou (v kombinaci s tmavě hnědou a jinými barvami, aby se z ní nestala šedá myška), oříškovou, starorůžovou, bílou - napadají vás další barvy?
Bílá a tlumená tmavě modrá, obojí dobrá volba
Červená je na Belliných fotkách moc jasná a vůbec jí nesluší. Je mi ale jasné, že barva měla ve skutečnosti jiný odstín - sama vím, co můj digitál s červenou dělá. Lepší je nějaká tlumenější červená, ale myslím, že tato barva Belle nesedne obecně.
Černá je hodně tvrdá, ale je pro styl 19. století téměř nezbytná. Proto jí nezatratím, ale doporučím dávat co nejdál od obličeje - ideálně výstřihem, doplňky či vrškem jiné barvy.
Studená oříškově hnědá Belle moc sluší, ale víc se mi líbí v trošku tmavší barvě - ale ne příliš studená. Určitě ale nedoporučuji barvit se na příliš tmavou, bylo by to moc tvrdé. Vše ukazuji na obrázcích, kde si o barvách děláte lepší představu.
Vlevo: Světle hnědá (asi přirozená barva - nebo jen nasvícení při focení) dělá éterický vzhled, podle mě super volba i do stylu 19. století
Prostředek: V této tmavě hnědé má Bella moc bledý obličej, ale celkově na mě stejně z fotky působí dobře, takže jí také schvaluji
Vpravo: Tento odstín už dobře nevypadá, je až moc chladný. Jde ale jen o barevnost fotky? Je barva vlasů na fotce uprostřed a na fotce vlevo stejná? Foťák může klamat



 

Bella nosila (nosí) červené copánky ve vlasech a také vlasy barvené do červeného nádechu. Copánky mi barevně vůbec nesedí, ale jak jsem řekla, foťák mohl odstín změnit. Ale ani červený nádech nevidím jako to pravé. Bella jako studený typ červenou nosit nemůže, zbytečně jí to dělá červený obličej.
Červené copánky jsou moc křiklavé

V červené má Bella moc rudý obličej, alespoň na těchto fotkách

Vlevo: Tento odstín zrzavé je skvělý a hodí se k pleti
Vpravo: Zrzavé dready jsou už moc do žluta a k Belle vůbec nesednou


Líčení
Bella má malé oči podobného tvaru, jaký mám já a proto hned vím, co s nimi!
Do záhybu víčka se nanese tmavý stín a situuje se i nad záhyb (ne pod něj) - přesně tak se oči skvěle zvětší. Kraj víčka se také ztmaví a stín se nanese ještě kus za oko, kde směřuje šikmo nahoru (prodloužíme s ním víčko a linii řas a kde se linky spojí, tam končí stín). Na samotné víčko se nanese světlý stín. Belle jsem hodně zvýraznila kůži nad slzým kanálkem, ale to není nutnost. Dále se tmavou tužkou obtáhne celá linie oka na horním víčku a mírně protáhne. Určitě by se měla linka mírně rozmazat. Pozor, nesmí být moc tlustá, jinak by oko změnšila. Na obrázku jsem Belle dala tmavší tenkou linku i na vnější půlu dolního víčka, ale to nemusí v reálu vypadat dobře. Také jsem zesvětlila stíny pod očima kvůli lepší představě, jak líčení vypadá. Bella nemá s kruhy pod očima problém.
Tmavý stín jsem vedla docela hodně ke kořenu nosu - to si musí Bella vyzkoušet, jestli to na ní bude vypadat dobře. Alternativou je tmavší stín nad vnějším záhybem víčka, tzn. nad ztmavenou špičkou oka, kterou jsem na začátku popisovala.
Namalovala jsem Bellin obličej ve 3 variantách - výrazné obočí, výrazná rtěnka, výrazné obočí i rtěnka. Jasně vítězí výrazná rtěnka!
Kliknutím zvětšíte

Původní fotografie
A kterými barvami se má Bella malovat? Určitě by to měly být studené tóny - šedá, šedomodrá (ne samotná modrá, nehodila by se k očím), studená hnědá - opravdu pozor na teplé hnědé, oči pak vypadají nemocně. Černá ne a ne, je mi líto... Působí moc tvrdě. Může jí zkusit jedině v kombinaci s hnědou nebo šedou a tmavším oblečením. I tužka na oči by něměla být černá, stačí tmavě šedá nebo hnědá - i ty z dálky vypadají černě.

Černá linka není to pravé. Belle přidává růžové tóny okolo očí a tak působí nemocně nebo nevyspale

Tyto fotky jsou trochu zabarvené filtrem a linky mají nádech do hněda a to vypadá dobře. Z toho usuzuji, že budou Belle slušet.

Podobné herečky
Je to smutné, ale já opravdu nevím, komu se Bella podobá. To už nechám na vás! Pokud vás někdo napadne, napište ho do komentářů a já sem přidám fotky.

Zde je jsou módní ilustrace z konce 19. století, do kterého jsem Bellin obličej zařadila:


Chceš tu být i ty?
Bella byla v pořadí druhá, kdo mi své fotky zaslal. Jestli se nemýlím, tak mám před sebou ještě 3 slečny - Soňa, Marie-Louise a Nina. Jestli jste mi ještě někdo psal, se omlouvám a napište prosím znovu. Jestli jsi mi nepsala a také bys tu ráda byla, napiš na:
turnyra@gmail.com
a pošli mi co nejvíc tvých fotek, kde budeš z různých stran v různých účesech a oblečkách (požadavky kdyžtak upřesním po mailu). Podmínkou je samozřejmě souhlas, že budu moct všechny fotky zveřejnit na Turnýře. Pokud chceš poradit jen s něčím, např. účes, barevná typ atd, tak samozřejmě můžu napsat jen přes mail. Ale komplexní rozebrání mi zabere moc času, takže ho rovnou chci dát i na Turnýru.
Musíš počítat s tím, že si chvilku počkáš, ale určitě se jednou dočkáš! :-)

A na závěr se vrátíme ještě k Belle. Ptám se, co byste jí doporučily vy? Připomíná vám někoho? Na kterých fotkách jí to sluší a na kterých to není ono?

29 komentářů:

  1. Děkuji moc! :)
    Některé fotky jsou opravdu starší, alespoň vím, že pseuda už opravdu ne :D Byl to prostě takový experiment ;)
    Barvu vlasů na fotkách opravdu většinou ovlivňuje světlo a taky fáze vymývání barev - u těch starších fotek to byla vymytá černá, která byla fakt trošku úlet, kterého lituji jednak kvůli kvalitě vlasů a druhak kvůli tomu, že mi to opravdu neslušelo, a na novějších fotkách se jedná o čistou hennu, která pokaždé chytne trochu jinak - někdy spíš do červena, někdy do zrzava.... Alespoň vím, že mám do henny přidávat spíše kurkumu, aby chytala zrzavě ;)
    A k mé bledosti - dělá to spíše světlo zrcadlovky, normálně zas tak bledá nejsem, ale je pravda, že se neopaluji, používám spf 50 :P Neuznávám dnešní "ideál pečeného kuřete" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že se článek líbí a snad ti něco poradil:-) Mimochodem, dnes už není pečené kuře v módě, teď se nosí bílá pleť (opálení bylo nejvíc in okolo roku 2002), ale hodně holek pořád bere tmavou kůži jako ideál krásy. Nic nesoudím, jen chci říct, že to už moderní není:-) Mě osobně se líbí přirozené opálení, žádné násilné smažení na slunci.

      Vymazat
    2. Přirozené opálení může vypadat různě! Já jsem si letos cíleně opalovala jen záda (+ nosila kraťasy, když to šlo) a byla jsem opálená jako už dlouho ne. A to především z hor a stopování po Jugoslávii. Opálené nohy se mi líbí, ale obličej bych si klidně nechala světlý. :)

      Vymazat
  2. Slečna vypadá nádherně zvlášť na druhé a poslední fotce. Příliš se mi rezavé či do červena vlasy na ni nepozdávají. Jinak jí to velice sluší právě v tom stylu, který jsi popsala. Bledá se mi nezdá, prostě normální krásná pleť. Jediné, s čím nesouhlasím jsou kruhy po očima, rozhodně by jí to slušelo o něco víc s korektorem pod vnitřním koutkem, ale to je už je moje profesionální deformace :-) No a možná trochu upravit obočí a malinko mu dát tvar a zvýraznit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za tvoje typy a já jsem též přesvědčená, že tyto 2 fotky jsou nejhezčí.

      Vymazat
  3. Z druhé fotky (liška, nízký drdol) jsem nemohla spustit oči. Dokonalé, vážně. A i kdyby(s) měla tak bledou pleť tak já osobně na tom nevidím nic špatného, přeci aristokraté byli a jsou převážně bledší :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já na tu fotku také dlouho koukala:)

      Vymazat
  4. Veľmi pekný, obsiahly a dobre spracovaný článok! Popísala si jednotlivé časti fakt podrobne :)

    OdpovědětVymazat
  5. krasne dievca spravila si skvely prehlad a mnoho moznosti... najviac sa mi Bella pacila v prirodzenych svetlejsie hnedych vlasoch.. velmi jej prisanu vlasy vypnute, ale volne rozpustene..
    Celkom by ma zaujmalo, ze aky rozbor by si spravila mne :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ok, tak jsi další na řadě! Pošli co nejvíc fotek, abych měla z čeho vybírat a co soudit! Čím dřív pošleš, tím dřív tu budeš, ale věz, že 3 dívky jsou ještě před tebou.

      Vymazat
  6. mne asi pripomína ivu fruhlingovú. niekde v hlave síce mám aj lepšiu dvojníčku, ale za nič na svete neprídem na to, že koho mi bella pripomína ešte viac!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristen Stewart?

      Vymazat
    2. Bella :D Moje přezdívka mě pronásleduje :P

      Vymazat
    3. Díky!! Co nejdřív to tam dám, teď nemám moc času.

      Vymazat
    4. Příště se musím zeptat, pod jakou přezdívkou mám popisovanou slečnu uveřejnit! Tak promiň, snad tě pronásledovala naposled!

      Vymazat
  7. Krásná a zaujímavá slečna :) Teším sa na ďalšie články

    OdpovědětVymazat
  8. Štítek Typologie čtenářek je bezvadný :) Mně se Bella moc líbí na první fotce a pak na té s popisem "Vlevo: Tento odstín zrzavé je skvělý a hodí se k pleti". A taky mi trochu připomíná Ivu Frϋhlingovou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:-) Přidám jí tam, ale musíte chvíli počkat, je tho teď na mě moc:-)

      Vymazat
  9. vím že to nepatří k tématu, ale nemohla bys udělat nějaký článek o tvaru prsou a co s různým tvarem a velikostí nejlépe nosit? Díky :) jinak super blog :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se týče tvaru, tak tohle opravdu napozorované nemám... Možná jenom nějaké detaily, ale co se týče velikostí, tak to trochu napozorované mám, takže bych možná mohla udělat nějaký článek o podrpsenkách. Díky za typ! Je to super nápad.

      Vymazat
  10. Mě teda v obličeji připomíná Gisele Bündchen, světlá pleť je super, jen se na ni špatně shání dostatečně světlý makeup, aspoň v drogeriích je to celkem bída. Strašně jí sluší ty drdoly, taky bych chtěla mít takový vlasy. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Make-up nepoužívám (jen korektor a pudr jen na nos) a tím se tento problém řeší ;)

      Vymazat
    2. Moc děkuju, přidám to tam!

      Vymazat
  11. Krása! Ráda bych Ti taky poslala nějaké fotky, ale mám obavu, že bych mezi těmihle slečnami vypadala poněkud nepatřičně :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebudeš, klidně fotky pošli a to co nejdřív, ať se zařadíš do fronty:-) Jestli se bojíš, že nevypadáš ,,tak dobře", tak o to lépe, že budeš nepopsanýlist a budu ti moct poradit! Těším se na fotky!!

      Vymazat
  12. Úchvatná slečna. S tou liškou je to bezkonkurenčně dokonalé!

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...