úterý 12. listopadu 2013

Podprsenky - které jsou nejlepší a kterým se vyhnout? 1. část

Moc děkuji anonymní čtenáře, že mi vnukla nápad na tento článek. Už dlouho se snažím sesmolit něco o optických zvětšeních prsou, ale pořád v tom nemám úplně jasno. Zato o podprsenkách toho mám napozorovaného docela dost. Navíc jsem moc článků na toto téma nečetla, alespoň ne toho typu, jaký chci napsat já.
Protože toho je nakonec hodně, vytvořila jsem 2 články. V tomto článku bych vás chtěla seznámit s detaily u podprsenek, na které se často zapomíná. Švy, barva atd.
Může se stát, že se nedozvíte nic nového. Mám zkušenost, že si někdy toto myslím a přesto se najde hodně slečen, které mi pak děkují za super tipy. Takže čtěte a nezlobte se, jestli vás ničím nepřekvapím :-).

Podprsenka - ano nebo ne?
Asi trochu hloupá otázka na začátek, že. Přijde mi ale, že v tomto článku nesmí chybět. Podprsenka se nosí proto, aby prsa vytvarovala a nadzvedla. Bez podprsenky mohou prsa působit vulgárně (moc se rýsují pod tričkem, jsou vidět bradavky atd). Už jen proto by se podprsenka nosit měla, protože i pěkná prsa mohou v oblečení vypadat nevzhledně. Jenže mohou, nemusí. Jsou oblečení, při kterých to jde bez podprsenky lépe. Pokud máš šaty s holými zády či rameny a tyto šaty jsou z pevné látky, je velkým vysvobozením si pod ně podprsenku nevzít. Jestliže tedy oděv nahrazuje funkci podprsenky, není na škodu si vyrazit bez ní. To platí hlavně u dívek, které mají menší prsa. Ta většinou drží sama o sobě a někdy podprsenky netřeba i u normálních oblečků

Velikost
Jak zjistit svou velikost, to se dočteš úplně všude. Takže s tím nebudu otravovat. Jen řeknu, že by ses měla přeměřovat bez podprsenky, ta ti totiž ubere centimetry.
Pokud máš menší prsa, než by sis přála, možná tě potěším. Prsa ti mohou v životě ještě vyrůst. Někomu vyrostou ještě ve 20 letech. V této době ti můžou také narůst žlázy a mohou se vytvořit fibroadenomy (neškodné bulky), které mohou prsa zvětšit, což je fajn, ale může to způsobit také stres z toho, že máš rakovinu. Dále se některým ženám zvětší prsa natrvalo po kojení, ale mohou se také nepěkně vytáhnout (většinou jde o dědičnou záležitost). Někomu vyrostou po menopauze.
Každopádně musím dodat, že každý chce víc, než má, a úplně spokojená nebudeš nikdy. Je lepší si říkat ,,mohla bych je mít menší" a hledat způsoby, jak svá prsa hezky zvýraznit.

Typy podprsenek
A nyní konečně k nejzábavnější části, kde se podíváme na typy různé podprsenkové vychytávky a také omyly. Krom střihů tu totiž máme i různé aplikace, barvy i materiály. To je podle mě důležitější ještě víc než střih! A skoro nikde se o tom nedočtete. Takže pokračujte, toto je jen na Turnýře:-).

Švy - Některé podprsenky mají svislé švy. Ty prsa trochu zašpičaťují a dělají je výrazná. Jenže ty švy jsou docela hodně vidět přes tričko. Proto je nos pod tlustší materiály, krajky, řasení atd.
Hladké podprsenky - Na elastická trička jsou zas nejlepší hladké podprsenky. Jsou ale trochu nudné... Jediná možnost, kdy vypadají zajímavě, je ve chvíli, kdy mají na sobě barevný vzor. Ten bude ale pod elastickým tričkem vidět.
Hladký vnitřek podprsenky - I zevnitř mají podprsenky různé materiály a některé (nejvíc ty hladké), jsou hodně hladké vevnitř. Problém je v tom, že nich vypadávají prsa.
Krajky - Moc pěkné jsou podprsenky, které na sobě mají krajky. Jsou velmi estetické a nebývají pod tričkem vidět tak moc, jak by se zdálo. Nejlepší je na sebe při zkoušení hodit tričko a zkontrolovat to.
Barevné kombinace - Moc nechápu, proč vyrábí podprsenku v kombinaci černá - bílá. Pod jaký oděv si to mám obléct? Všude bude jedna z barev prosvítat! Někdy je podprsenka krásná právě díky pestrým barvám, ale vždy musíš zvážit, pod co jí můžeš nosit. Barevnější podprsenky jsou dobré pod vzorované košile, kde ti může být vidět do výstřihu a podprsenka pak není tak nápadná. Jinak pozor.

Co místo bílé - Bílá podprsenka se hned zašpiní. Můžeš jí nahradit nějakou v krémové nebo světle růžové barvě. Často jsou pod oblečením vidět ještě méně!
Co místě černé - Je to paradox, ale sehnat hezkou černou podprsenku není tak snadné, jak by se zdálo. Snadno jí nahradíš tmavě modrou nebo hnědou. Ale krásu té černé nevyrovnají:-).

S kosticemi:
Tenká látka - Podpsenka z tenké látky je pohodlná, ale prsa ti nezvedne. Pokud ti je chladno, můžou přes ní být vidět bradavky. Dobře se skladuje. Podle mě je to dobrá varianta na fyzickou činnost proti látkovým bez kostic.
Středně tvrdá látka - Zde mám na mysli látku, která se dá snadno ohnout, ale je pevná a sama drží tvar. Podle mě je tento typ nejlepší. Dělá pěkný výstřih a zároveň nechává prsoum prostor, aby se přirozeně vytvarovala.
Tvrdá látka - Pokud látka nejde dobře ohnout a pevně drží tvar, je to tento typ. Prsa zvětšují asi nejvíc, většinou mají všité vycpávky. To zní dobře, ale... Drží určitý tvar a jiný prostě držet nebudou. Nepřispůsobí se. Může se stát, že budeš mít v podprsence ,,prázdná místa", i když máš správnou velikost. Právě z těchto podprsenek nejvíc vypadávají prsa. Pokud si lehneš, podprsenka stále drží tvar a najednou bude skoro prázdná, jak si prsa lehnou. Dál - při pohybu jsou tvá prsa jak z kamene. Někomu to může vyhovovat, ale když se prsa přirozeně hýbou, při nevědomém zmáčknutí se posunou, tak to podle mě mnohem lépe vypadá a asi děkují i ta prsa. Tak se to zdá mě.
Co může fyzicky škodit?
Nejen esteticky, ale i fyzicky tě můžou podprsenky potrápit. Na co si dát pozor?

Dření - Někdy se to tak stane, že tě dřou kostice a pak máš červené obtisky. To není úplně dobře, ale přestat kvůli tomu podprsenku nosit (když ještě třeba stála dost peněz), mi přijde trochu zbytečné. Zkus si jí zapínat méně na těsno a nenos jí dvakrát za sebou.
Červené čáry na prsou - Některé podprsenky tlačí na kapiláry (tenké cévy) a ty pak popraskají a máš červené čáry na spodní straně prsou. Co je nejhorší - přetrvávají tam na věky věkoucí. Takovou podprsenku nenos. Pokud zjistíš, proč to podprsenka dělá, případně jak čáry odstranit, napiš hned do komentářů!
Škrábání -  Tvrdá krajka nebo drsná niť tě může utrápit. Nevím, kdo to šije, ale někdy se prostě najde podprsenka, která ti přivádí svědění při každém pohybu. Rada je tato - krajku ustříhnout, niť zkusit vypárat, není-li nutná na stavbu podprsenky, případně se jí pokust něčím obrousit. Možná ti bude podoprsenky líto, ale stejně bys jí za chvíli nenosila, protože škrábání hrozně vytáčí.
Toto jsou moje zkušenosti. Máš i ty nějaké, se kterými by ses s námi podělila? Máš zkušenost s něčím, co zde popisuji?

17 komentářů:

  1. Promiň, ale ten článek mi přijde poněkud zbytečný a to hlavní v něm podle mě chybí. Jak zjistit velikost podprsenky se sice dočteš všude, ale to ještě neznamená, že tak zjistíš tu správnou velikost, která většinu žen překvapí, protože najednou by měly nosit úzký obvod a velké košíčky... Například moje velikost je britská 28G, což zhruba odpovídá 60I... a ne, nemám obří prsa, jen trochu větší. Vřele ti doporučuju si o tom něco zjistit, podprsenka ve správné velikosti je skvělá věc.
    Bílá podprsenka je blbost, v tom s tebou naprosto souhlasím a už dávno jsem si žádnou bílou nekoupila. Ale v odstavci "Co místo bílé" mi chybí ta nejlepší náhrada - tělová. Tělová podprsenka je základ šatníku, protože opravdu není pod oblečením vidět.
    A co se materiálů týče, budu asi poněkud nudná. Pokud ti z hladké podprsenky vypadávají prsa, nosíš špatnou velikost. Pokud ti tenká podprsenka nevytvaruje prsa, nosíš špatnou velikost. Netvrdím, že tenká podprsenka ti zvládne vytvořit dramatický výstřih a dokonale kulatá prsa, ale je skoro jedno, jak silná je látka, důležitý je střih a padnoucí velikost...
    Prosím neber si to zle, čtu tvůj blog ráda, ale tenhle článek je podle mě spíš podprůměr. Věřím tomu, že druhá část o optickém zvětšování bude lepší a třeba se v ní i dozvím něco nového.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel musím plně souhlasit s komentářem výše. Pokud z jakékoliv podprsenky vypadávají prsa, tak to není materiálem, ale nesedícím střihem nebo velikostí. Stejně tak otlaky po sundání podprsenky jsou naprosto normální - sice to není úplně estetické, ale otlaky od sedící podprsenky nebolí. Navíc otlaky vznikají i když je obvod volnější, takže to stejně nepomůže... Pokud podprsenka tlačí, tak je to špatně vybranou velikostí (povětšinou malé košíčky - když se do nich prsa nevlezou, tak pak kostice logicky na prsa zboku tlačí, což je dost nepříjemné). Odulo, znáš stránky Správné podprsenky? Myslím, že tam je to vysvětlené úplně perfektně :)

      Vymazat
    2. Díky za komentáře! Na stránku se určitě kouknu. Já jsem zkoušela hodně kombinací velikostí a opravdu si myslím, že je někdy problém v materiálu a ve střihu (viz další článek) a asi také to, že nedám za podprsenku tolik peněz, takže to odpovídá i kvalitě.

      Vymazat
  2. Jsem zvědavá na tu druhou část. V té první mám jasno už dávno. Jsou víceméně pro mne dva druhy podprsenek na normální nošení a pro intimní chvíle. Hodně se liší :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se také ozvu, ale s tím, že větší prsa prostě vypadávají :D. Jasně že by to nemělo být při normální chůzu, ale běh, skákání je spíš výzva. To by žena musela nosit všude echt sportovní podprsenku, která prsa přimáčkne a ty se pak nehýbají.
    A ano, o výběru podprsenky je milion tabulek a článků, jsem spíše ráda, že jsem nečetla znova to samé.
    Já si jen říkám, že nejlepší podprsenka je korzet... Tak. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli vypadávají, je to špatnou velikostí. Myslím, že velikost 60I nejsou malá prsa, a opravdu nevypadávají a dobíhat autobus můžu v klidu v normální podprsence. A znova opakuju, že to, že je článků milion, ještě neznamená, že se podle nich dá vybrat správná velikost. Správně má být obvod podprsenky "kratší" než je obvod pod prsy, v praxi je totiž elastický a natáhne se. A aby seděl, je potřeba, aby podprsenka měla dostatečně velké košíčky, přičemž je dobré připomenout, že Déčka nejsou velká prsa a 75B je velikost tlustého chlapa. Většině štíhlých žen budou sedět obvody 60 až 70 a košíčky D budou v tomto případě prsa spíš menší, celkem běžné jsou košíčky třeba F. Doporučuji nastudovat a uvést v praxi, je to fakt super pocit. (Taky jsem nosívala velikost 75D a to, že mi nedoléhala kostice, mi přišlo normální.)

      Vymazat
    2. haha, taky bych nejraději nosila korzet. Teda ne ten trapičský z 19. století (přestože v něm ženy vypadaly úžasně). Jestli jsi Martino zkušená, mohla bys mi tedy prosím poradit, po jaké velikosti se podívat? Řídím se tabulkami na internetu, ale třeba máš pravdu, že se to musí brát i jinak. Nechci psát svoje míry sem, kdybys mi dala nějaký kontakt, napsala bych tam. Šlo by to prosím? Díky:-)

      Vymazat
    3. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    4. Tomu říkám přístup, nejradši bych ti zatleskala. :) Napiš mi nebo se zkus zorientovat na stránkách spravnapodprsenka.cz.

      Vymazat
    5. Jupí, už ti píšu! Moc díky:-)

      Vymazat
  4. Ahoj hezký blog, nechceš se navzájem odebírat ?:) dej vedět u mě na blogu

    www.lucieglam.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Kde se vzal názor, že bílá podprsenka je super pod cokoli, to nechápu. Je vidět a navíc se rychle zapere, takže když vám pak koukají taková kdysibílá ramínka od podprsenky, tak je to fakt paráda. Základem je podle mě podprsenka černá a tělová. (Tělová proto, že je mnohem méně nápadná, než bílá a černá, neb tmavé oblečení občas pouští a když si vezmete černou podprsenku, předejtete jejímu rychlému zničení.)
    Jinak, ad to škrábání, škrcení a tak... na osobní komfort bych při nošení až tak nehleděla. Ona správná velikost podprsenky se chová trošku jako korzet. Obtáhne vás, fakt pevně a tak o ní samozřejmě víte. Spíš se vám najednou uleví a zejména majitelky většího poprsí mi asi potvrdí, že je to najednou úleva pro krční páteř, jako byste žádná prsa téměř neměly, jakmile veškerá tíha přestane spočívat na ramínkách.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky za komentář! Nechápu, že se takový pohled na bílé podprsenky vůbec někde vzal. Ke škrábání - měla jsem takovou podprsenku, která byla šitá hrubou nití a navíc byla hodně vykrojenál, takže škrábala v nejcitlivější části prsu a bylo opravdu nevhodné se drbat na prsou:D

      Vymazat
  6. Na běžné nošení mám nejraději krajkové podprsenky s výztuží, všité vycpávky nesnáším :P U těchto podprsenek dávám přednost raději dražším a kvalitnější, právě kvůli tomu dření apod., protože ty levnější často nesedí nebo ta látka je napuštěná kdoví čím a pálí to :/ U sportovních se spokojím s levnými od ťamiků :D
    Když o tom tak přemýšlím, vlastně nemám žádnou bílou podprsenku :D Pod světlé oblečení nosím tělovo-světle modrou či tělovou :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já teď absolvovala konzultaci se stylistkou Trioly v rámci jejich "Styling Tour" ve vybraných prodejnách a hned mi je jasnější, která je moje správná velikost podprsenky. Takže dámy, doporučuji kouknout na jednotlivé termíny a lokality a vyrazit na konzultačku :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...