sobota 14. prosince 2013

Proč se na Turnýře neobjevují články, které by tu měly být, a proč neudělám každý článek na přání

70. léta - zajímavá móda, ale kde sehnat materiály ke studiu?
Hodně si píšete o různé články a možná máte pocit, že tu chybí něco, co by tu mělo být. Tento článek bych chtěla věnovat vysvětlení, proč nepíšu články na určitá témata nebo mi tak dlouho trvá, než sesmolím článek na přání. Chci to udělat z toho důvodu, abychom si rozuměly, proč tomu tak je.

Na začátek chci říct, že je to i mě líto. Jsou oblasti, ve kterých se úplně nevyznám, přestože bych chtěla a možná i měla. Vidím, že i vás tyto oblasti zajímají a proto bych vás s nimi ráda seznámila. To ale nejde, když se ani já v této oblasti neorientuju.
Jsou to např.: Móda 2. poloviny 20. století, pánská móda, barevná typologie, doplňky, oblékání na různé postavy, líčení velkých očí atd.

Mám předsevzetí, že nebudu dávat na Turnýru články o věcech, o kterých skoro nic nevím. Než o něčem napíšu, pečlivě si téma nastuduji (do takové míry, kterou blog nebo článek potřebuje). Některé věci nejdou nastudovat, ale jedině napozorovat - to trvá většinou hodně dlouho.
Proč taková pečlivost? Nechci sem psát věci, se kterými nebudu za chvíli souhlasit... Už teď bych některé prvotní články přepsala. Člověk se časem dozví víc a najednou vidí, že má v článku chyby nebo nepřesnosti. Nebo cítí, že by ten článek napsal přesněji a detailněji. Jenže u článku už jsou komentáře, má vysokou sledovanost. Smazat ani přepsat, to nepřipadá v úvahu.
Je hrůza psát článek o něčem, v čem si nejste jistí. I ve škole se vám určitě píše snadno o tématu, které dobře znáte, než o tom, v čem dost plavete.
Dále by mi bylo samozřejmě trapné psát historické chyby, když se prezentuji jako znalec staré módy.

Pánská móda (zde: 10. léta 20. století)
orientuji se, ale na podrobný článek si netroufám

Mě osobně velice zajímá móda 2. poloviny 20. století. Jenže oblékání bylo v této době hodně rozmanité. Už to nejde popsat základními prvky na obleku. Literatura o módě z této doby není. Nebo jsem alespoň nenarazila na dobře napsanou publikaci. Módní fotografie nebo ilustrace nejsou na internetu téměř k nalezení. Mám doma staré Burdy, ale z těch nevyčtu všechno. Nemůžu vám Burdy fotit, protože se se nevyznám v  autorských právech. Tohle jsou jedny z důvodů, proč se tu některé články neobjevují.

Potom jsou tu témata, o kterých bych si toho musela hodně nastudovat. Turnýra je mým pouhým koníčkem, nesouvisí nijak s mojí školou. Takže jde pouze o můj volný čas a ten většinou dávám studiu věcí, které jsou pro mě nějak aktuální a mám náladu na to si o nich něco číst. Když si říkáte o článek, který je mimo můj zájem, nemám k němu patřičnou literaturu nebo vím, že by mi nastudování tématu zabralo hodně času a práce, dám prostě přednost něčemu jinému. To tak prostě je. Nikdo mě neplatí, přecejen jde o nějaký internetový blog a ne knihu. Proto mě prosím omluvte, potřebuju se věnovat i jiným věcem, než je Turnýra:-).

Poslední důvod se týká článků o typologiích. Ty se sestávají z pozorování. O typologii si nic nečtu, maximálně pár základních věcí. Mám totiž zkušenost s tím, že se někdy píšou nedostatečné nebo zavádějící údaje. Jelikož hodně maluju a zajímám se o umění, už mám oko na to, co s čím skombinovat a co ne a podle jakých pravidel se to řídí. Abych si ale mohla být jistá, musím hodně pozorovat jedince s takovými rysy. Pozoruji své přátele, učitele nebo lidi v tramvaji. Pokud se v mém okolí ale nevyskytuje osoba s vyhledávanými rysy, jde to pomalu. Trvá třeba rok, než někoho objevím.

Ještě bych dodala, že jsou některé oblasti, na které budu mít jednou velkou náladu. Jedná se o určitá historická období, určité barevné typy, určité účesy atd. Nadšení se mi různě střídají a raději si počkám, až budu mít na něco náladu. O to víc si totiž zjistím a pak napíšu kvalitnější článek.

Móda 17. století - neskutečná proměnlivost siluet
v různých krajích. Velmi těžké na postihnutí.
Jak je to s Inspirací? Píšete si o hodně zajímavých osob a já o nich vím. I já mám v hlavě spoustu celebrit se zjímavých stylem nebo obličejem. Je jich ale tolik, že se sem všechny těžko vejdou najednou. Nemůžu psát články jen na téma Inspirace. Měla bych vybírat celebrity, které budou i pro ostatní zajímavé a které ideálně někdo zná. Ráda seznámím s někým novým, ale určitě máte radost, když se tu najednou objeví známá tvář (např. Helena Bohnam Carter). Pak je tu i fakt, že prostě vyberu tu ženu, která mě v něčem zaujme nebo mi přijde hezká.
 
Ale: Určitě si piště o další ženy na inspiraci nebo o nějaké články! Někdy se mi přesně trefíte do noty a já udělám třeba hned článek na vaše téma! Nebo si chvilku počkáte a článek se tu objeví. Jsem moc ráda, když si o něco píšete, protože mě to inspiruje a zároveň vím, co vás zajímá. A v neposlední řadě mám i radost, že jsem někomu vyložila to, co ho delší dobu zajímá.

A dobrá zpráva, která vás doufám potěší: Dvouleté studium barevné typologie se dostalo do takového bodu, že se cítím být komepetentní o tom něco napsat. Takže se můžet těšit!

To by bylo asi tak vše, co jsem chtěla říct. Jestli tě k tomuto článku něco napadá nebo píšeš blog a máš podobné pocity, určitě nech nějaký komentář.

42 komentářů:

  1. Kdo nic nedělá, nic nepokazí. Blog se neustále vyvíjí i ty se pořád učíš nové věci. To je dobře. Těším se na články o typologii. Tak ráda porušuji pravidla typologie :-)

    Mnoho zdaru a sil!

    OdpovědětVymazat
  2. Já s tebou souhlasím, že člověk by neměl psát o něčem, o čem příliš neví, nebo si v té oblasti není stoprocentně jistý. Líbí se mi, jak rozvážně svůj blog bereš a o jeden důvod víc jej číst. Každopádně to třeba doženeš a článek o tom napíšeš, když ne, nic se nestane,
    Já hrozně ráda koukám na dobové filmy a seriály (třeba Downton Abbey) a všímám si, co se tehdy nosilo:))

    OdpovědětVymazat
  3. Blog se ti povedl a je skvělé, že se snažíš nastudovat co nejvíce materiálů.Pokračuj dál, máš dobře našlápnuto.
    K módě minulých století, snad ti pomůže shrnutí následujích pár bodů:
    móda odrážela i náboženství- např. v katolickém Španělsku byly šaty vždy upnutější a přísnější než třeba ve Francii, nevěsta si často přinesla módu z domova a tak mohla nosit odlišný styl šatů než ostatní, nebo si vem strohé oblečení protestantů v porovnání z módou fr. dvora
    -šaty se dědily, přešívaly i v bohatých rodinách -např. portrét svatebních šatů jedné z nejbohatších něvěst Čech Marie Markéty Černínové z roku 1705 má na sobě renesanční prvky, takže vystává otázka, zda šaty nebyly přešité ze starších
    -než se např. na konec Čech dostala informace o nových módních trendech z Francie, mohlo uplynout i několik let
    siluety šatů např. v rokoku odpovídaly učelu, ke kterému byly určeny, jinak vypadaly letní šaty na odpoledne, jinak plesová toaleta ke dvoru
    ze zápisků kněžny Schwarzengerové vyplývá, že i šlechtickým dcerám šaty přešívaly a nastavovaly, nebyly tedy podle posledních módních trendů. po svatbě pak žena reprezentovala manžela , (ponožky následníka trůnu Ferdinanda, které měl na sobě při sarajevském atentátu jsou zašívané - expozice zámku Konopiště)
    portrétisté většinou obrazy upravovali dle trendů dané doby
    některé trendy nepřevzaly všechny země
    služebnictvo nosilo šaty po panstvu, takže např. komorná, která si vzala bohatého obchodníka, může být portrétována v šatech, které jsou z jiného období, ale oblékla si je protože jsou z luxusního materiálu , atd
    Hodně štěstí a těším se na další článek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, moc děkuji za tyto potřebné informace!! A ty máš moc zajímavý blog, musím ho projet:-)

      Vymazat
    2. Děkuji, když ti budeme moci pomoci, dej vědět. Jsem ráda, že tvůj blog je.

      Vymazat
  4. Mně by se takové články na jednotlivá historická období hrozně líbily - jestli je tím myšleno, jak a proč se třeba oblíkali nebo malovali či jinak upravovali v baroku a podobně. Doufám, že tomu natolik propadneš, abychom mohli u kafíčka všechno hezky přelouskat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky doufám:-) Informace o módě baroka a renesance čerpám jen z jedné publikace, tk je mi hloupé jí taky ,,vykrást" (byť se zmínkou knihy na konci článku). Ale hledám další zdroje, snad se to tu objeví:-) 19. století už znám hodně dobře, takže tady je jen otázka času, kdy se mi do takového článku bude chtít.

      Vymazat
  5. Super, moc se mi líbí tvůj přístup, já sama píšu o dost méně profesionální články než ty, ale taky si málokdy troufnu na něco o čem toho podle mě nic moc nevím, nebo mi třeba jen není blízké. Ono sesmolených článků na koleně od nekompetentních osob je více než dost, takže díky za ty, kteří mají takový poctiví přístup a na informace od nich se můžeme spolehnout. Jinak barevná typologie mě velmi zajímá, i po delší době studia nemám jasno ani u sebe:D je to opravdu složitá oblast a já se těším na články:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. S barevnou typlogií to teď začne ve velkém! Když koukám na tvé fotky, budeš podle mě tmavý podzim nebo teplý podzim... Ale jde o to, jakou jsi měla původní barvu vlasů. Někdo někdy není ani jeden z typů - mám jednu takovou kamarádku. Snad se mi podaří i takové záhady objasnit:-)

      Vymazat
    2. Já sama se taky řadím do těch podzimních typů, mám teplý podtón pleti, sluší mi podzimní barvy...ale svou původní barvu mám takovou tmavší popelavou, třeba jako obočí tady http://3.bp.blogspot.com/-frUTN_uM2K8/UQl0sYOOq_I/AAAAAAAAC1A/nuIDakqXsGA/s1600/3.jpg což zas tak teplý odstín není. Ale nikam jinam se moc zařadit neumím:) takže asi taky budu ten případ, co není typickým představitelem ani jednoho typu. Ale tak barvení mi to celkem usnadňuje, aspoň bezpečně vím, co mi ladí s tou rezavou palicí:)))

      Vymazat
  6. Já myslím, že jsi na sebe moc přísná. Nikomu nic necpeš, nedáváš si za to platit, nikdo nemůže čekat 100% bezchybnou práci. Tím nechci říct, že tu máš nějaké chyby, ale že to možná moc řešíš. Tvůj blog je opravdu jedinečný a moc se mi líbí :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Chápu, co myslíš, sice nepíši natolik odborný blog, ale často se setkávám s tím, že mi někdo doporučuje ten či onen film nebo seriál a diví se, jak je to možné, že jsem o něm ještě nic nenapsala... a přitom mu nedochází, že jsem onen film buď viděla a ještě neměla čas o něm napsat nebo jsem ho ještě neviděla, protože nemám čas. Se seriály je to ještě horší, protože jsou delší. :-) Ono na něco se podívat + napsat článek není jednoduché, obzvláště když mám ještě haldu povinností a úkolů, které prostě musím udělat a přes které vlak nejede. Je to přesně tak, jak říkáš ty - blog je koníček, nikoliv práce.
    To jsem se trochu rozpovídala. :-) Každopádně si myslím, že postupuješ správně. Psát články o něčem, čemu nerozumím nebo to neznám dostatečně, je hloupost. Dřív nebo později se objeví někdo, kdo tomu rozumí a pak může nastat pořádná mela. Lepší je držet se toho, v čem má člověk nějaký přehled. Obzvláště když to dělá dobře (tak jako ty). :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Já odbornost a spolehlivost tvého blogu velmi oceňuji. Je v pořádku, že si dáváš záležet na tom, co vypouštítš do světa :). Sama to znám, i když ne třeba z blogu, který tvořím já (prostě píšu, co cítím a co se děje), ale v jiných oblastech jsem velmi důsledná. Zodpovědnost je poslední dobou jevem docela řídkým.

    Což mě ovšem přivádí k jedné záludné otázce, a to tématu mé seminární práce, kterou musím sestavit, pokud chci odmaturovat. Je z výtvarné výchovy a mne napadlo téma těch pořád omílaných pojmů "vintage" a "retro". Nejen v oblékání, ale třeba i v designu atp. Chtěla bych to nějak objektivně zhodnotit, zjistit, odkud se vzalo to šílenství (haha) spojené s Velkým Gatsbym a tematickými párty, co si pořádají celebrity a podobně... Nějak provázat historii a současnost. A právě že na úrovni, abych se za to nemusela stydět. Zatím vím, že nic nevím a doufám, že mi někdo poradí, jak to uchopit a kde začít :D

    Nevím, jestli úplně chápeš, o co se pokouším, ale chci se tě zeptat (jako odbornice, které věřím :D), jestli existují nějaké zdroje a materiály, kde bych zjistila víc (kromě slůvka "internet", jak řekla má profesorka a výmluvně mávla rukou... Jistě, má pravdu, ale neškodilo by ten pojem trochu zúžit a v ideálním případě doplnit o literaturu)

    Každopádně děkuji, mé uznání ti patří už jen za to, že jsi komentář dočetla až do konce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, děkuju za komentář. Na intenretu bych ti toto ani nedoporučila hledat, protože tam jsou většinou žvásty:D Nebo jen něo na okraj a ani nevíš, odkud to ten člověk sebral. Výborné jsou knížky od Ludmily Kybalové ,,Dějiny odívání". Pak existuje také Česká móda od Evy Kuchalové. Obě jsou v knihovně v Praze, určitě budou i v knihovnách v jiných městech. Kybalová se dá i koupit, ale Uchalová je všude vyprodaná... Pak existuje plno dalších knih o dějinách módy, obzvláště o módě 20. století. Určitě něco najdeš, optej se třeba i učitelky na výtvarku, jako tvá ,,vedoucí práce" by ti měla poradit. Co se týče vyloženě provázání s dnešní dobou, tak na to konrkténí knížky neznám. Nejlepší bude se přečíst nějaké filmové časopisy, kde se píše něco k tomuto tématu.
      Možná bys to měla jednoduší, kdyby sis prostě vzala seminárku na nějakou módu z určitého období nebo na součastný retro styl, ale seminárka na to, kde se nálada na retro módu vzala, to už je podle mě dost těžký. Zasahuje to i do sociologie a musela bys toho hodně načíst, což dá dost práce. Kdyby ses potřebovala s čímkoli poradit, určitě piš! :-)

      Vymazat
    2. Děkuji za pomoc, tu aktuální a případně i budoucí :)

      Vymazat
    3. Malinko se vložím,( Odulo neber to prosím jako vměšování) Markéto pokud je pro tebe dostupná Praha, dojdi si do Umělecko průmyslového muzea.Je zde oddělení textilu, které má velký depozitář. Zkus požádat o pomoc v rámci seminární práce. Mimo jiné zde pracuje PhDr. Konstantina Hlaváčková, která pořádá vystavy a publikuje. Pokud chceš pouze fota šatů, pak si půjč publikaci z edice Taschen Móda z dějin odívání 18,19. století , a ted nově vyšla nová kniha Móda obrazové dějiny. Kybalová vydala i knihu o odívání v 20. stol - Od zlatých 20. po Diora. V knihovně by se dala sehnat kniha,která vyšla cca v 60 letech, je to průřez evropskými dějinami odívání od antiky do 50. let. 20. století a spoluatorkou je PhDr. Kybalová. Některá muzea mají sbírky textilu. Co se týče 20. stol., máme některé autentické šaty, které předvádíme na našich akcích, je možné je shlédnout po domluvě. Myslím zcela vážně, že pokud budeme moci pomoci, rádi pomůžeme jak Odule, tobě Markéto i dalším,kdo se chce historickou módu zabývat.

      Vymazat
    4. Vůbec mi to nevadí, naopak! Díky za informace pro Markétu i pro mě.

      Vymazat
    5. Děkuji, to muzeum zní ohromně zajímavě, bohužel mám Prahu trochu z ruky. Nicméně to určitě nezavrhuju a budu si to pamatovat třeba i do budoucna. Po té literatuře se určitě podívám :)

      Vymazat
    6. Přeji hodně štěstí, pokud literaturu neseženeš, napiš, mohu něco naskenovat.. Nevím odkud konktrétně jsi, ale zkus se zeptat v nejbližším muzeu, zda nemají v depozitu textilie. I malá muzea někdy pořádají vystavy oděvů a múžeš natrefit na někoho, kdo s textilem pomůže. V muzeu také většinou mívají staré ročníky Listů paní a dívek (něco jako naše Elle kombinované s Burdou) .

      Vymazat
    7. Uvidím, nejbližším velkým městem je pro mě jednoznačně Ostrava, takže vyrazím na lov a uvidím, zda se poštěstí. A moc děkuji za tu nabídku.

      Vymazat
    8. Hlásím, jak postupuje psaní :). Práce dostala konkrétní obrysy - 2 velké kapitoly, první bude přehledem vývoje módy ve 20. století (troufalé, vzhledem k obrovskému množství informací, které tam prostě nemůžu nacpat). No a druhá kapitola patří pojmům vintage a retro. A protože jsem začala psát od konce (vzhledem k tomu, že zatím postrádám vhodnou literaturu), mám už druhou kapitolu v podstatě hotovou, ačkoliv jediná stránka vysvětlující co je to vintage a co je to retro mě stála celé dopoledne :D.
      Proč tady ale vůbec zase otravuju... :D. Retro kapitolu bych chtěla doplnit ještě o přehled několika osobností, které jsou v tomto směru inspirací. Přirozeně jsem přišla na Ditu von Teese, Lanu Del Rey a chtěla jsem se zeptat (Oduly, kohokoliv), jestliže máte nějaké další návrhy, poněvadž můj mozek mi už dnes vypovídá službu. Děkuji :)

      Vymazat
    9. To je perfektní, seminárka bude určitě pěkná a zajímavá. Jsem zvědavá koho ti Odula a další čtenářky poradí. Není to moje parketa, a velmi ráda se dozvím něco nového. Mohu ti pomoci pouze s historií, odkazy, kde lze ještě hledat, popř. dát fota originálů šatů.

      Vymazat
    10. Super, super! Mě napadá - Beyonce se občas taky stylizuje do vintage (klip Telephone, Why do you love me), pak Katy Perry (třeba konkrétně klip s vojákem - nevim, jak se to jmenuje). Zkusím ještě někoho najít. Mimochodem, já svou maturitní práci dělala na přerod módy v 10. letech a okolo - jak se dostávalo z korzetů, jak se vše zjednodušovalo a kdo tomu jak přispěl:-)

      Vymazat
    11. Doris Michelin je snad nějaká modelka, myslím, the cherry dollface (http://www.cherrydollface.com/, má videa na youtube, ale nevím, jestli je dost oficiální), Frida Gustavson - modelka (některé fotky), např.:
      http://imagesgonerogue.com/preview/10/frida-gustavsson1.jpg
      Určitě mě ještě něco napadne. Taky bys mohla uvést, že se dělají různé filmy ve stylu vintage nebo retor a jsou dělané tak, že jsou velkolepé a všecko je krásné. Dělané tak, aby se primárně líbily a ukázaly dobu tak, jako si jí lidé představují a ne jaká opravdu byla. Např. Velký Gatsby (ale to ještě není tak hrozný:-) ), Hairspray atd, určitě toho hodně najdeš. Dobovost pak můžeš zkonzultovat tady:-)
      Také existuje nějaký styl ,,suicide girls", což jsou potetované holky v pin up stylu.

      Vymazat
    12. Děkuji za pomoc, všechno si to prohlídnu a určitě zužitkuju :) O těch filmech, popřípadě seriálech, jsem zrovna přemýšlela. Takového Velkého Gatsbyho mám například ještě velmi čerstvě v paměti... je to taková zajímavá, vizuálně poněkud přeplácaná věc, ale proč ne :)

      Téma té tvojí práce zní zajímavě :)

      Jen tak na okraj, off topic, zrovna jsem si uvědomila, že babička má na půdě sbírku Praktických žen někdy od r. 1973 až do současnosti. A u mě na půdě bydlí dvě tašky nacpané ročníky Katolické ženy od r.1936 až někdy do poloviny čtyřicátých let. Ačkoliv ty se věnují odívání pokaždé jen na zadní straně v podobě nějakého návodu... Takže přemýšlím, jak to zužitkovat...

      Každopádně, ještě jednou děkuji a přeji krásné Vánoce :)

      Vymazat
    13. Odulko, přemýšlela jsem o své úplně nejoblíbenější zpěvačce Florence Welch. Myslím si, že má zajímavý a unikátní styl. Ty to máš narozdíl ode mě v oku, co bys k tomu řekla?

      Samozřejmě, že se s tím nemusíš otravovat teď přes svátky, ať ti neupírám klidné Vánoce ;) Chtěla jsem to jen napsat, dokud na to myslím (a dokud nepadne nějaký strom a já přijdu o internet, strašně tu fouká :D)

      Nějaké fotky jsou tady:
      http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/e2/88/3c/e2883c58a197a03b94348d09c0e582a1.jpg
      http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ab/59/1d/ab591df7111bd2abac69ef0998f08720.jpg
      http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/c4/5f/d1/c45fd140eb128650970322ecfa463bff.jpg
      http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/67/29/d3/6729d331084bcce2c7c3885aae401cbb.jpg

      Stoprocentní "vintage" je její video k Breaking Down
      https://www.youtube.com/watch?v=L8Yf06sU-Hs
      Docela se tak "i tváří" i její další "americké popové" video k Lover to Lover
      https://www.youtube.com/watch?v=u-eTmoyP_5A

      Děkuji za pomoc :)

      Vymazat
    14. Jé, ta Florence je opravdu zajímavá. Není to vyloženě retro, ale očividně se inspiruje. Někde materiály z 80. let (modrá obr bundička nebo co to je), pak moderní módou, která jde víc do retra. Tyx jí znáš víc, takže možná je retro, akorát to tam třeba hned nevidím.
      V klipu to jsou padesátky, to je moc povedené:-)
      Akorát mi přijde, že k ní romantic look úplně nesedí. Víc by jí slušila kartší ofina, nejvíc asi žádná. Má takový ,,mužský" obličej, vpadlé tváře a výraznější rysy, takže romantické vlnky nejsou to pravé, myslím.
      https://www.youtube.com/watch?v=GF6kBNLTvaU - 10. léta ;-)
      Obecně má ty klipy do nějakého vintage nebo retro stylu, ale nedá se to přesně zadatovat. Určitě to ale není takvý ten ,,komerční" retro styl jako má Lana del Rey nebo Katy Perry.
      Možná by se ti mohlo líbit, moji oblíbení Garbage vytvořili ,,retro" klip, kde se inspirují Dalího Andaluským psem (30. léta). Ale Garbage nikdy nešli do komerčna, takže to nebude souvistem s tím, že je zrovna retro v módě. Každopádně jejich zpěvčka se v době okolo toho klipu občas stylizovala do 30. nebo 40. let.
      Klidně piš! :-)

      Vymazat
    15. Jo, tohle je ten klip:
      https://www.youtube.com/watch?v=4OdTBCgqRt4

      Vymazat
    16. Projíždím last.fm, tam se někdy objeví kapely, kde se holky stylizují do retra. Kapela (zpěvačka), kde zpívá holka, tam mají označení ,,female voice". Našla jsem:
      Annett Louisan - 60. léta (ikdyž by jí víc slušela 20. :-) )
      Kimbra - Pin up
      Anna Depenbusch - 60. a pin up
      Brigitte - všeobecně retro (zadej k tomu band nebo tak, jinak ti to najde Bardotku)
      Paloma Faith - hodně dobrý 40. léta
      Marina and the diamonds - 60. léta

      Přes ,,similar artist" se můžeš proklikat do nekonečna. Otázka je, jak jsou ty zpěvačky známé, ale tvá učitelka třeba nebude ani vědět, kdo je Lana del Rey.

      Jo a přece Adele se stylizuje do 60. let! A Amy Winehouse též, tím líčením a podložkami vlasů. No a co teprv Christina Aquilera a její 50. léta. Ačkoli to už je Marylin Monroe styl a tím se ženy inspirují pár desítek let.

      Vymazat
    17. Garbage nejen dobře vypadají, ale hlavně dobře zní :) Že bych se na ně podívala blíže? Jasně, už poslouchám :) Když už jsme u té hudby, jednu dobu jsem strašně ujížděla na Linkinech, zejména těch devadesátkových.

      Jinak Florence mužské rysy má, to jsi vystihla přesně, proto jí tady toho chlapa tak věříme: http://poponandon.com/wp-content/uploads/2012/09/calvin-harris-florence-welch-sweet-nothing-remixes.jpg

      Mimochodem, ten klip k Rabbit Heart, co jsi zmínila, byl inspirován československým filmem Valeria a týden divů podle Nezvala, proto v něm také zaznívá surrealismus.

      Děkuji za tipy, Christina Aguilera už je přidaná :) Zase to nechci předimenzovat, protože to mám přece jen v rámci přílohy.

      Jinak jak už jsem psala u sebe, pročítám literaturu a až nasaju vědomosti, pustím se do psaní :) Vidím to hlavně na pomoc při hledání a přiřazování vhodných ilustrací...

      Vymazat
    18. Zdravím, tak už jsem se nějak poprala se secesí, respektive s belle époque a musím to nějak překlenout k dvacátým létům. To znamená, že to nepůjde jinak než přes 1. světovou, a tak jsem se chtěla zeptat (a poprosit :)), jestli o mi o tomto období nemůžeš poskytnout víc informací, protože v té knížce, kterou mám, toho nijak moc není a přijde mi to takové útržkovité... a internet je prostě internet. Úplně by mi to postačilo nějak zkratkovitě popsat, myslím, že bych si to propojit dokázala a případně si něco dohledat.

      Vymazat
    19. Popřípadě nějaký materiál naskenovat, nevím, co je výhodnější... :)

      Vymazat
  9. Markéto, pokud ti to stačí během zítřka, pak napiš jaký potřebuješ rozsah (strany) , dříve nemohu (nejsem doma) .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, děkuji, rozhodně to nijak nespěchá a já jsem vděčná, že vůbec něco dostanu a ujišťuji tě, že mezitím mám spoustu další práce, takže nečinně čekat určitě nebudu :)

      Nějaké rozsahy stran moc netuším, potřebovala bych zmapovat vývoj od roku 1914 do počátku dvacátých let. Posledním tématem, o kterém jsem psala v rámci přecházející belle époque byla úzká sukně, dvacátá léta mám už zpracovaná a začínám je popisem garçonne siluety, takže tímhle bych zhruba vymezila rozsah toho, v čem nemám úplně jasno.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

      Vymazat
    3. Děkuji. Uvedu svou tajemnou a málo používanou mailovou adresu joanclarke94@gmail.com :)

      Vymazat
    4. Chcete ty komenty smazat, aby tu nebyla vaše čísla a maily?

      Vymazat
  10. Ahoj, já to ještě připíšu tady, ať se necpu do komentářů pod tvými dalšími články... :) Myslíš, že bys dokázala přesněji zadatovat tyhle šaty? Děkuji :)
    http://3.bp.blogspot.com/-UrHxVVWLl-I/UpC47nXX1iI/AAAAAAAACiE/SeJ7nNyb4Lw/s1600/bias-cut-dresses-1930s.jpg

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cpi si to, kam chceš:-) Podle účasů a odhalených zad předpokládám, že půjde spíš o začátek třicítek. I podle siluety - šaty nejsou tak vypasované, jsou spíše jednoduché, nemají zvýšený pas. Ale zas tam už nejsou prvky z konce 20. let. Večerní šaty se mi nedatují dobře. Takže tak rok 1933, 34...? Ale může to být i dřív. Zrovna mezi 1931 a 1935 se tak dobře nevyznám.

      Vymazat
    2. Děkuji, i takhle to úplně stačí :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...