pondělí 16. prosince 2013

Staré obrazy a ilustrace dívek s širšími boky

V módě je chlapecká postava, útlé boky. Ideál je být hubená s BMI pod 18 (přestože je 18 hranice nezdravé hubenosti). Nosí se úzké džíny, volná trička. A k tomu se široká stehna prostě nehodí. V katalozích vídáme obrázky modelek bez svalů na nohou. Pokud je někde žena s přirozenými boky, ihned se označí za baculku nebo že má velký zadek. Mít přirozenou postavu je prostě něco špatného. Všude jsou návody na malý zadeček, zmenšení stehen.
Kde má žena zjistit, že široké boky jsou docela estetická záležitost? Že to není přítěž, ba naopak? Široké boky dodávají ladnost a měkkost (nerovná se tučnost), opticky zužují pas a zaoblují ramena. Kdo tohle nechce mít?
Jenže jak tyhle věco zjistit, když všude vidíme jen ošklivé karikatury? Člověk si snadno o něčem udělá názor, že to není hezké, když vidí jen ošklivé obrázky. Zkuste se podívat na jiné obrázky, které ukazují dívku s boky jako něco pěkného. Možná si uvědomíte, že kdyby ženy na těchto obrázcích měly postavu dnešní dívky, neměly by takovou poetiku.
Stačí zabrousit do umění před několika lety. Tehdy se ještě za zdravou dívku považovala ta s širokými boky.
Určitě nechci diskriminovat dívky s útlou pánví. Jen chci ukázat trochu alternativních obrázků pro dívky, které se šířkou svých boků trápí.

Ještě před galerií vás všechny znovu pozvu na facebookovou stránku Turnýry!

A nyní už obrázky s dívkami, které vlastní přirozené nebo širší boky. Zaměřte se nejdřív na obrázek, jak poeticky působí, a poté na detaily postavy každé dívky.

Dívky Reneho Vincetna mají vždy široká stehna.


 Dívky v maskérně divadla v roce 1948 mají přirozená stehna a i tuk na břiše, přesto vypadají dobře.


Klimtova alegorie

 

Kabaretní dívky mají stáhlé pasy korzetem, o to více vyniknou jejich široké pánve.
 Dorothy Sebastian měla krásnou postavu.

 

Tyto dívky na koupáku (asi z 10. let) mají také výrazné boky.


Další Klimtova dívka. S chlapeckou postavou by nepůsobila tak přitažlivě.


Tato orientální žena má docela velký zadek, přitom působí dobře. Obraz je od F. A. Bridgmana.


 Dámy z 20. let v přiléhavých pižamech.


Norman Lindsay maloval spíše erotické náměty a na široké boky si opravdu potrpěl.


Makart si Kleopatru představoval jako přirozeně vyvinutou ženu.


Tato dívka v korzetu má též široké boky (asi 10. léta).




Prometeo encanendo od Kupky. Výrazné pasy a kulaté boky.


Tento mladík se doprošuje přízně u dívky, která má dnešní dobu také dost široká stehna. Malíř - Willy Pogany.


Josef Engelhart - jeho vodní kráska s postavou přesýpacích hodin.


Tyto dámy z 10. let určitě skrývají pod svou sukní pořádné boky.

 

Další orientální kráska s štíhlým pasem, který by bez širokých pánevních kostí nevyniknul. Obraz je od T. Chassériau.


Na závěr tento příběh :-) Autora žel neznám.


Jak se vám obrázky líbí?

16 komentářů:

  1. Já se musím zastat i "druhé strany". Jakmile někde je obrázek štíhlé ženské (a ted myslím štíhlé, ne vychrtlé) tak pod tím hned komentáře, jaká to není anorektička. Což mě dost zaráží, vzhledem k tomu, že většinou je na fotce štíhlá ženská s prsama :) Je pravda, že jsou fakt všude, ale to zase neznamená, že by se štíhlost měla urážet a obezita vyzdvihovat .. Žádný extrém není pěkný, ale každý je nějaký :)

    OdpovědětVymazat
  2. Za tento článek jsem ti vážně vděčná, protože mám od přírody širší boky, takže jsem ráda, že se najde někdo, kdo podobný typ postavy nepovažuje za ošklivou. Vážně jsi mi zvedla náladu, ještě jednou děkuji! :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mně připadá smutný, že spíš to vůbec pořád někdo má potřebu řešit. Dnešní modelky mají prostě v popisu práce být vychrtlé, tak je jasný, že tak normální člověk vypadat nebude. Mladší holky s tím asi mají problém, ale jinak by se měl každý mít rád takový, jaký je...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže ono to občas nejde neřešit, třeba když nemůžeš už roky v obchodě sehnat pěkné kalhoty, protože obchody jsou plné slimek. Mám klasickou postavu přesýpacích hodin a jsem štíhlá, ale koupit si kalhoty je pro mě téměř nemožné. Jak píše Odula, současná móda počítá s dost hubenými a rovnými postavami.

      Vymazat
    2. Já si také myslím, že je lepší to vůbec neřešit. Jelikož se to ale stejně všude řeší, měla jsem nějaké nutkání ukázat také tu druhou stránku věci.:-)

      Vymazat
  4. polovina slečen na obrázcích nemá široké boky :) a tohle není jediná doba, kdy se "znásilňuje" postava podle ideálu krásy - korzety, krinolíny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemá, také to tam píšu, že některé široké boky mají a jiné ne. Asi to nevyznělo:-) Ale máš pravdu s těmi korzety a krinolínami. Ještě před pár lety se svět radoval z reformní módy, dnes si zase na něco stěžuje. Spokojenost nebude nikdy a asi to ani nejde.

      Vymazat
  5. Taky mi přijde, že dívky na obrázcích jsou úplně normální, ne širší. Autorku už asi taky notně zmasírovala média.
    I když oceňuji tu práci, co muselo dát nalezení těchto obrázků, zaráží mě ten jazykový paskvil, co je rámuje. Zvláště po posledním článku, který píše o snaze publikovat kvalitně...možná nebyl čas to po sobě přečíst a možná někdo nedával ve škole pozor, co z toho ale vzniklo, to je na pováženou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. To rozhodně. Snažím se na nějaké stylistické chyby nebo ojedinělé hrubky neupozorňovat, ovšem v takovéhle míře to snad nejde...

      Vymazat
  6. Jak jsem zmiňovala, napsala jsem, že jsou vyobrazené dívky jak s širšími tak s přirozenými boky. Jestli to dost nevyznělo, moje chyba. Vím, že mám občas problémy s tím, abych napsala článek dost srozumitelně. Díky za upozornění, zkusím to ještě přepsat.
    Je nutné se schovávat za anonym?

    OdpovědětVymazat
  7. Korzety sice taky byly nijak zdraví nepříznivá móda, ale ten útlý pas v nich vypadá prostě božsky. V kombinaci s typickou slovanskou postavou, kdy zkrátka ty plnější boky spousta holek má. A jo, pryč s modelkama chlapeckých postav. Taky na sebe nemůžu sehnat kalhoty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, korzety byly krásný... Ale když čtu dobové pojednání o korzetech, tak jsem ráda, že se nevrací:-)

      Vymazat
  8. Vypadám jak ty šantánové dívky.Jupííí :-)mám přes boky přes 100 a to docela výrazně ale je to z velké části dáno tím že mám opravdu široké pánevní kosti,špíčků málo.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...