sobota 8. února 2014

Jak se vám ukazují háčky a čárky na mém blogu?

Chtěla bych zkontrolovat, jestli mám správně nastavené písmo na blogu. Poprvé jsem viděla svůj blog na Mac - počítači v prohlížeči Safari. Čekalo mě nemilé překvapení - články byly psané jiným fontem (písmem), který ještě k tomu nepodporuje háčky a čárky. Taže slova jako ,,ř", ,,š" nebo ,,é" byly úplně jiné než ostatní písmena a jejich velikost byla dvojnásobná! Přesně to, co mě na jiných webových stránkách a amatérských plakátech nesmírně vytáčí.

Takže se ptám - jak se vám zobrazuje písmo v Turnýře? Jsou háčky a čárky ve stejném fontu jako ostatní písmena? Pokud byste připsaly, jaký máte prohlížeč a zda používáte PC nebo Mac, budu ráda.

Moc děkuju!

10 komentářů:

  1. Na svém PC vidím tvůj blog tak, jak by vypadat měl, s diakritikou není žádný problém. Ale když jsem si ho teď na zkoušku otevřela v iPhone (a přepnula z mobilní verze na verzi pro web), tak se s tím děje přesně to, co popisuješ s Macem...

    OdpovědětVymazat
  2. Na notebooku jsem to pozorně prozkoumala ve všech třech prohlížečích - Mozilla, Chrome, Explorer a články jsou v pohodě, akorát jsem si všude všimla, že v odkazech starší/ novější příspěvek se ě, š, č apod. zobrazují v jiném fontu, o trošičku větší, není to nijak výrazné, vzhledem k tomu, že jsem si toho předtím nikdy nevšimla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mozilla PC, vše ok, jen ta písmena s háčky mám tučnější. Ale čte se to dobře.

      Vymazat
  3. Chrome v pohodě. V mobilu (Xperia s Androidem) se mi zobrazuje černé písmo na tmavě vínovém pozadí, takže text prakticky není čitelný (nějaká automatická mobilní verze asi), ale font je taky v pořádku.

    OdpovědětVymazat
  4. Mám winXP a používám mozillu, a písmena s háčky (s čárkami ne) jsou sice stejné velikosti, ale jiného fontu - mám pocit, že times new roman, prostě takové ostřejší než ostatní. Ale je to drobnost, všímám si toho jen proto, že jsem na fonty trochu vysazená.

    OdpovědětVymazat
  5. Opera a Win 7 v pohodě. Patrně tu máš nějaký ryze windowsácký font, co na Macu nemá alternativu, tak ti to zlobí.

    OdpovědětVymazat
  6. Mac, Safari - v textu na hlavní straně je to dobrý, když článek rozkliknu, tak písmena s háčkem jsou jiná - v jiném fontu (vypadají tučnější a větší).

    OdpovědětVymazat
  7. Tak oprava, i na hlavní straně. I když před chvílí jsem měla dojem, že se to zobrazuje v pořádku...Každopádně v postranním sloupku je vše v jednom fontu.

    OdpovědětVymazat
  8. Holky, moc děkuju za pomoc! Koukám, že háčky jsou opravdu trochu jiným fontem, ale není to skoro poznat. Podle blogové statistiky používá prohlíčej Safari nebo počítač Mac minimum čtenářů Turnýry, takže to necháme tak, jak to je. Ještě jednou děkuji za vaší ochotu!

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...