úterý 4. února 2014

Proč mi nesluší rtěnka?

Už několikrát jsem se setkala s tím, že nějaká blogerka nešťastně psala, že miluje rtěnky, ale nesedí k ní. Asi tak před dvěma roky jsem si o sobě myslela to samé. Mám plné rty a se rtěnkou jsem si připadala jako odulá Odula. Přitom by ale stačilo koupit kvalitnější rtěnku a správně zkombinovat barvu s oblečením. Chtěla bych se s vámi o své poznatky podělit a doufám, že některé z vás budou moct po přečtení rtěnky nosit.

Obecně budu mluvit o rudé rtěnce, protože se světlými většinou není tolik šlamastiky.

Komu rtěnka sluší? + proč nosit rtěnku
Rtěnka by měla slušet úplně každé ženě. Rty jsou totiž výrazným prvkem na obličeji, který se ještě zvýrazní, když mluvíme. Každý sex-symbol, který nosil rtěnku, s je se rtěnkou spojován. Rtěnka je něco ženského, co se obecně skoro nekritizuje (nejen v módní policii, ale také v klasické literatuře) - tolikrát čteme o makeupové masce, šílených modrých stínech, tlustém obočí, křiklavých tvářích, o černých linkách zmenšující oči, nikdy o rtěnce (alespoň co vím). Když tak čekám v nějaké frontě plné lidí, říkám si, kolika dívkám bych namalovala rty na rudo a jak by jim to rozjasnilo tvář. Rtěnka je prostě krásná a doporučila bych jí všem!

Rtěnka zvýrazní tvar obličeje, zúží lícní kosti. Jestli je tmavší, potlačí nerovnosti a červená místa na pleti. Může tedy působit efektně jako makeup či pudr.

Navíc:
Pokud jsi velmi hovorná, rtěnku nikdo nepřehlédne a budeš s ní spojovaná. Já myslím, že pro upovídané dívky je rtěnka spíš plus, protože mluvící rty vypadají se rtěnkou mnohem lépe než bez ní. Hodně zpěvaček si na zpěvu se rtěnkou zakládá (např. moje oblíbenkyně Shirley Manson).
Pokud víš, že se rtěnkou budeš automaticky víc špulit pusu a vědomě ,,organizovat" pohyb úst, tak věz, že se ti zlepší artikulace a to je něco, co má většina lidí na hodně špatné úrovni.

Podle mě je Ideálním obličejem pro rtěnku jsou plné rty v kombinaci s výrazným obočím (40., 50., 80. , 90. léta), ale také výrazné oči v kombinaci se středně tlustými rty (10., 20. léta a obecně doba před 20. stoletím). Jak jsem ale řekla, rtěnku může nosit skoro každý typ ženy.
Pokud jsou tvé rty nesymetrické nebo máš výrazně menší ret než ten druhý, raději si zvýrazni něco jiného, než rty. Se rtěnkou se špatně dělají optické klamy.
Pokud máš v ústech něco, co nechceš zvýrazňovat - křivé zuby, výrazný zubní kámen, výrazná žlutost, chybějící zub - tak rtěnku určitě nenos. Pokud řešíš to, že máš trochu křivé zuby, tak podle mě rtěnku klidně nosit můžeš. Musíš ale počítat s tím, že si zubů lidé všimnou - z vlastních zkušeností to ale nikdo neřeší, takže se nemusíš děsit.
Rovnátka přitahují pozornost a možná se budeš bát dát rtěnku. Zde to opět závisí na tvém estetickém vnímání. Já myslím, že rtěnka s rovnátky není žádný problém. Pokud se hodně zubíš, rovnátek si i tak všímá každý. Já výraznou rtěnku nosila na plných rtech s kombinaci s rovnátky a někdo si i tak rovnátek všiml až po roce.

Názor: Se rtěnkou na mě budou všichni hloupě koukat
Opět jsem několikrát četla, že na nějakou blogerku lidi divně civěli, když vyšla ven se rtěnkou. Já takové zkušenosti nemám. Řekla bych, že mohla mít rtěnku špatně aplikovanou nebo se jí třískala s oblečením či barevným typem. Mohla si moc namalovat oči a působit zmalovaně. Nebo byla naopak velmi zajímavá a jedinečná v davu holých rtů. Prostě jí to slušelo.
Někteří lidé považují rtěnku automaticky za symbol prostitutky. S tím nic nenaděláme. Věz, že rtěnka se kdysi nosila stejně běžně jako my dnes nosíme oční stíny (viz citace na konci článku). Navíc - české prostitutky skoro nenosí rtěnky.
Nezapomeň, že časté pohledy ostatních vůbec nemusí znamenat, že je na tobě něco ošklivého. Prostě jsi třeba zajímavá a jedinečná.

Jak nosit rtěnku

1. Tmavost
Cate Blanchet patří mezi světlé typy,
přesto si může dovolit rtěnku. Stačí si vzít
vhodné oblečení.
Dívky s vysokým kontrastem v obličeji (tmavé vlasy, tmavé obočí) se rtěnek nemusí vůbec bát. Naopak světlovlasé slečny si musí dát pozor. Nemají kontrastní vlasy ani obočí a proto musí kontrast dohnat jinde. Proto by se měly nějak kontrastněji obléct.
A co rtěnky nude? Ty se hodí pro dívky s výraznějšíma očima (či v kombinaci s výrazným líčením očí). A pozor - plným rtům moc nesluší, protože rty ještě více zvětší a potlačí jejich přirozený okraj, který vždycky opticky zmenšuje. Malým rtům zase nedoporučím tmavé rudé rtěnky. Sice rty zdůrazní, ale ještě je zmenší a to někdy vypadá nepřirozeně.

2. Konzistence
Čím větší rty, tím více matná rtěnka. Čím užší, tím třpytivější rtěnka. Malé rty nesmí nosit matnou rtěnku, plné budou ve třpytivé rtěnce vypadat také špatně.
V tomto článku  a pak také v tomto článku jsem se rozepsala trochu více.

3. Teplota
Hodně zásadní je, jestli jsi chladný nebo teplý typ. U rtěnky na tom hodně záleží.
Chladným typům sedí rtěnky do růžové, bordó, tmavě rudé atd. Pokud rozumíš míchání barev: Ve rtěnce bys měly být namíchány modré nebo růžové barvy.
K teplým typům se hodí oranžové a korálově červené odstíny. Ve rtěnce je namíchaná oranžová, žlutá.
V tomto článku jsem napsala, jak rozpoznat svou teplotu.

4. Líčení
V kombinaci se rtěnkou si nesmíš zvýraznit všechno. Vyber si, jestli se budeš věnovat obočí nebo očím (ideálně podle toho, co je na tobě přirozeně výraznější). Pozor také na tvářenku - pokud zvolíš variantu důraz na rty + oči, tak tvářenku jen decentně.
Rtěnka se nehodí k barevným stínům na očích. To je přímá cesta k zmalovanosti. Jedná se o aktuální problém - před pár lety byly moderní barevné přechody na očích a dívky to hodně bavilo. Nechtějí se tohoto ,,umění" vzdát, ale nosí moderní rtěnku. K barevným očím si vezmi nějakou nude rtěnku, ale nikdy ne rudou.
Naopak tlusté obočí rtěnka opticky potlačuje. Ve variantě rty + obočí je efektní si obočí zvýraznit o něco více než obvykle.
Pokud si namaluješ rty a oči, obočí také můžeš trochu namalovat. Nesmíš ho ale zvýraznit moc.
V kombinaci rty + obočí si určitě namaluj i oči. Řasenka, tužka i stíny jsou povoleny. Vynech syté barvičky a černě orámované oči.
Je hodně důležité rtěnku s něčím vyrovnat. Právě proto si musíš namalovat oči nebo obočí, jinak by rty hrozně křičely z obličeje.

5. Oblečení
Jak se ke rtěnce oblečeš, to je velmi důležité! Rtěnku bys měla volit podle tónu oblečení. Červená rtěnka vypadá úžasně v kombinaci s černým oblečením nebo červenými doplňky. Ale i k jinému oblečku si jí můžeš vzít - tady jde spíš o to, aby harmonizovala s nalíčením.
Jestli nejsi tlumený typ a oblečení tě dělá méně výraznou, není tak kontrastní, rtěnka tě z téhle šlamastiky vytáhne. Naopak tlumené typy by si k rudé rtěnce měly obléct něco kontrastnějšího - inspiruj se v aktuálních trendech (psáno pro rok 2013 a 2012, kdy byly v módě tlumené typy se rtěnkou).
Jestli jsi trochu vybočila ze svého teplotního typu (např. jsi tmavý podzim a vzala sis něco fialového), musíš tomu přizpůsobit i rtěnku. Jinak se ti bude s oblečením třískat a to bude vidět.
Pokud sis ale oblékla něco křiklavějšího (čisté a svítivé barvy, které jsou ideální pro kontrastní zimu a jaro), měla bys tomu přizpůsobit i rtěnku.
Červená rtěnka obecně zvyšuje ,,úroveň" tvého oděvu. I v nedávno obyčejném kompletu budeš působit upraveněji a stylověji.
Jeniffer Lawrence se neoblékla dobře. Šedé líčení, černé šaty a nude růžová rtěnka jsou přesným opakem toho, co by měla nosit (je totiž teplý typ). Výrazně teplá rtěnka potlačí chlad. Šedé barvičky líčení a šatů sice nezruší, ale celkový dojem je už lepší. Nejlepší řešení by samozřejmě bylo převléct se a přemalovat. (vlevo orignál, vpravo domalovaná rtěnka)



6. Barva líčení
I barva nalíčení je hodně důležitá, hlavně teplota. Postupuj stejně jako u oblečení. Nejdřív se nalíčit, pak vybrat vhodnou rtěnku. Je lepší jich zkusit víc, než si dát špatnou.
Pokud je rtěnka zabarvená do červeno-oranžové do oranžova (do červeno-růžové - pro chladné typy) může úplně změnit charakter tvého celkového vzezření.
Opět to samé, pokud nejsi tlumený typ a zvolila jsi tlumené líčení, červená rtěnka ti přidá potlačený kontrast - a naopak.
Na Angelině Jolie si můžeme všimnout, jak teplota a odstín rtěnky změní to, jak tvář, doplňky a oděv barevně působí. (vlevo nahoře originál, ostatní domalovaná rtěnka)

Jak rtěnku nanášet
Častým problémem u rtěnky je, že si jí naneseme moc.
Rtěnku by měla být roznesená po celé ploše rtů, nic nevynechat - je to vidět. Obzvláště si dej pozor na oblast koutků rtů a spodek dolního rtu. Tohle neznamená, že si všude rtěnku naneseš. U tmavých rtěnek často stačí aplikace jen na určitá místa (dolní ret atd) a poté rozetřít tak, že si rty promneš.
Po nanesení zkontroluj, jestli rtěnka neleze ze rtů ven. Oblast srdíčka pod nosem a kraje na spodním rtu, tam se to stává nejčastěji.
Rtěnka nesmí působit jako nalepená. Ostré kraje jsou zkázou hlavně u plných rtů. Pokud se ti udělají, rukou si je zmírni a příště aplikuj méně rtěnky.
Pokud tvé rty pořád hodně křičí, trochu rtěnky si ze rtů setři. To je nutné hodně často u tužších konzistence rtěnky.
Je hodně návodů na nanášení rtěnky, toto je můj osobní.
Pokud svou rtěnku znáš a umíš s ní zacházet, nemusíš používat zrcátko. Tuto vlastnost mají např. rtěnky Dermacol.

40. léta
Rtěnky a historie
Už mě nic víc nenapadá, tak doufám, že jsem někomu pomohla. Na závěr ještě něco o tom, kdy se rtěnka nosila ve 20. století.

Rtěnka se nosila celé 20. století. O to více zvláštní je, že okolo roku 2001 se nosit přestala a dnes je z ní úplná rarita (alespoň v ČR). Nejvýraznější rtěnková období jsou 20. - 50. léta, 80. a 90. léta. Rokem 2012 se rtěnka zase vrátila, ale v naší zemi se s ní setkáváme jen na módních fotografiích. Škoda, je to krásný doplněk.
Podívej se na starší článek Historie rtěnky. Chybí poslední období - 2012 až součastnost. Musím ho rychle dodělat!


 Citace z knihy Péče o pleť pro ženu v zaměstnání i v domácnosti
MUDr. Ladislav Polák, CSc, Sátní zdravotnické nakladatelství, Praha 1961

,,Rtěnka je nejrozšířenější kosmetický prostředek, kterého používají ženy někdy již od školních let po celý život."

,,Rtěnky se u nás vyrábějí pod lékařským dohledem a přísně se dbá na to, aby použité suroviny, tj. vosk, vorvaňovina, kakaové máslo a rostlinné oleje, byly vždy čerstvé a aby barviva neobsahovala žádné jedovaté příměsi. Obvykle jsou rtěnky barveny eosinem nebo karmínem."

Na závěr ten nejlepší: :-)
 ,,Rtěnka - jako konečně i ostatní líčidl a kosmetické prostředky - působí velmi dobře i na duševní stav ženy. Žena tak nabývá jistoty a sebedůvěry a snáze překonává různé depresoidní stavy."


Jaké máš zkušenosti se rtěnkou ty? Měla jsi (máš) také období, kdy ti rtěnka přišla nenositelná?

32 komentářů:

  1. Úžasný článek :D Klaním se :D Mě sluší jemné barvy a ne ty řvavé odstíny červené :) Někdy se mi stává že tuba rtěnky bývá od rtěnky trochu upatlaná za co vděčím mým sestřičkám :D Ani ne že bych období nesnášela ...Spíš jde o to komu to sluší a komu ne :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju a jsem ráda, že se článek líbil!

      Vymazat
  2. Mně rtěnka přišla vždycky nositelná :D Ale je pravda, že jsou dívky, které se moc nemalují a výraznou rtěnku bych jim nedala, spíš jen přirozenou. Člověk to prostě musí umět prodat, jinak to pak vypadá lacině a nepřirozeně. Sama bych bez ní už téměř nevyšla, mám málo zabarvené rty a zrovna světlá barva rtů mi nesluší.
    Každopádně hezký článek, kde je všechno potřebné shrnuto :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, na fotce vypadáš skvěle s tou rtěnkou;-)

      Vymazat
  3. Moc hezký článek.
    Je velká škoda, že se u nás rtěnky moc nenosí, přitom tolik krásných barev!
    Sama se k nim propracovávám postupně, nejdřív spíš jen jemné odstíny, ale dnes už se nebojím vyjít na ulici ani s rudou rtěnkou. (Jen jsem stále nervózní, přeci jen, takovou barvu je třeba hlídat...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Někdy je lepší začít s jemnějšími odstíny a pak přejít na ty výraznější. Ale aby si zas člověk moc nezvyknul a nevypadal jak klaun:-)

      Vymazat
  4. Krásný článek, škoda, že jsem letní a nepříliš výrazný typ, a klasická červená rtěnka mi zbytečně přebíjí jinak výrazné oči (a v kombinaci s více nalíčenýma očima a výraznou rtěnkou si už připadám zmalovaně). Párkrát jsem červenou měla, zkoušela jsem různé odstíny a necítím se v tom. Ostatní odstíny rtěnek mám ale ráda - růžovou nebo do béžova, to můžu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. Nebyla rtěnak moc teplá? Můžeš zkusit nějaké odstíny do červeno - rlžové. Ale jestli chceš upozornit na oči, tak rtěnka je opravdu trochu potlačuje. Jestli se v tom tak cítíš lépe, tak proč ne:-)

      Vymazat
  5. Rtěnku nosím vždy! Někdy nejsem nalíčená, tak si alespoň přejedu rychle rtěnkou ústa, vezmu tmavé brýle a můžu vyrazit. Bez rtěnky jsem jak nahá, bohužel mi začínají vrásky kolem rtů, byť se starám, a ty výraznější přece jen i s vychytávkama začínají zalézat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V tom nadšení, že jsi napsala o rtěnkách, jsem ti článek zapomněla pochválit. Je moc prima. Líbí se mi.

      Vymazat
    2. Mám velkou radost, že se článek tak líbil! Ty vypadáš úžasně (a nejen) díky svým rtěnkám. Já jsem na vrásky okolo pusy moc mladá, takže to nemusím řešit, ale jednou to přijde:D

      Vymazat
  6. Strašně ráda bych nosila rtěnky, moc se mi líbí, ale mám problém. Pokaždé když si ji dám, tak se mi udělají takové bílé kousky na puse. To i když si dám třeba jen jelení lůj. Strašně mě to štve, protože mi vydrží chvíli, a pak si ji stejné musím setřít, aby se mi nedělaly ty bílé kousky. Asi moc slintám nebo nevím :D.
    Ty jsi taková chytrá a rozumíš tomu :). Nevíš náhodou čím to je? :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nejsou to kousky odumřelé kůže? než se namaluješ, tak namoč kousek ručníku do teplé vody a několikrát jím silně přejeď přes rty, pak použij lůj, nech ho chvíli vstřebat a teprve pak se namaluj :)

      Vymazat
    2. Je to možné. Vážně nevím, co to je, protože u nikoho jiného jsem to nikdy neviděla :/.
      Děkuji za radu, určitě to vyzkouším a snad mi to pomůže :).

      Vymazat
    3. Vím, co myslíš. Nevím z čeho to je, ale vidím to na stejného původce jako u plaku na jazyku. Řeším to tak, že si kartáčkem čistím i jazyk, když si čistím zuby, a pak si prostě rty častěji kontroluju přes den v zrcátku a když se "ta věc" objeví, setřu to kapesníčkem i se rtěnkou, rty přetřu balzámem a dám rtěnku znova.
      Možná někomu přijde celý popis nechutný, ale postesklo si na tohle víc mých kamarádek, tak bohužel to asi není ojedinělý jev.

      Vymazat
    4. Řeším to podobně, když mám třeba jelení lůj. Setřu ho a dám ho znova, ale někdy mě to už opravdu nebaví :/.

      Vymazat
    5. Popravdě jsem tohle na sobě nikdy nezažila a ani na nikom neviděla. Někdo už ti radil, tak snad to bude k něčemu. Jsou to bílé kapičky nebo tvrdší tenké plátky? Plátky bývá kůže, která se odlupuje, když rty něco vysušuje. To způsobují rtěnky s tuhou konzistencí (ty jsou ale zároveň nejkvalitnější). Já si na noc dávám jelení lůj a on mi rty trochu opraví, ale stejně mi je pak rtěnka vysušuje. Existuje také peeling na rty, který tě zbaví všch přebytečných vyschlých kůžiček na rtech. Prodává ho Mary Kay, ale tam to bude hodně drahé. jinde jsem h prodávat zatím neviděla...

      Vymazat
    6. Na rty se rtěnkou jde ještě namazat jelení lůj jako balzám proti vysychání. To ale pak rtěnka vydrží asi o 50% kratší dobu...

      Vymazat
    7. ne, je to takovej bílej blivajz. Nemá to s oschlýma šupinama kůže rtů nic společného. Ani se suchými rty. Spíš takovej hutnější sopel. Já myslím, že na normální ženě to moc neuvidíš, protože každá, co tím trpí, si to dost hlídá. Možná tak na starších zanedbaných lidech.

      Vymazat
    8. Tak "nechutně" bych to nenapsala tedy :D. Teď si budu připadat divně :D. Naštěstí TO mám na puse jen v zimě, v létě většinou ne :). Tak uvidím a nějak si s tím poradím :).

      Vymazat
  7. Skvělý článek! :) Já jsem si dlouho myslela, že rtěnky nejsou pro mě, že pro ně nemám dostatenčně sjednocenou pleť a že se to bude třískat. Teď na to ale celkem kašlu. A s červenou na rtech se cítím překvapivě dobře. Někde v hloubi duše mě asi vždyky těší z toho davu nějak vystoupit.

    Citát na konci článku je skutečně k nezaplacení :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! No ona ti naopak rtěnka pleť sjednotí! Potlačí pigmenty a pupínky (ačkoli s tvým již historickým akném by asi vypadala komicky). Se rtěnkou vypadá pleť fakt líp:-) K tobě se rtěnka hodí, klidně jí nos:-)

      Vymazat
  8. Skvelý článok, ako vždy! :-) Ja osobne nosím rúže veľmi rada, hoci tak pred 2 rokmi by som to o sebe nikdy nepovedala, bola som úplne ôlesková". Holt, musela som na rúž asi dospieť :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Ony holky většinou nosí nejdřív lesky a pak přejdou na rtěnky. Já asi lesky nikdy nepochopila, vždyť to jen lepí a nic to nevydrží:D

      Vymazat
  9. Je to tak,každé ženě sluší rtěnka,jen to chce asi správný odstín..já mám ovšem takový divný tvar rtů, že si nejsem jistá v žádném odstínu,ale je fakt, že mě to baví nosit, baví mě i pohledy ostatních:D Co mi ale na rtěnkách vadí je, že chlapi bývají proti. Jasně, že ne všichni, ale zrovna ten můj jo.. :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám na to, zkus si trochu obrat rtěnku po krajích spodního rtu. Tady http://3.bp.blogspot.com/-frSOHXQ8djA/UpeNp4ybQdI/AAAAAAAAB6Y/6R9MtEVCof4/s1600/IMG_1847.JPG to máš ubraný a vypadá to dobře. Taky mám dolní ret tlustší než horní a musím si to trochu ubírat...

      Vymazat
    2. Pak je tu podle mě problém ten, že máš dlouhou ofinu. Ta je skvělá, ale chybí tam potom bílé čelo, které výraznou rtěnku vyrovná. Možná bude lepší si ke rtěnce udělat tenčí nebo měkčí linky ... Můžeš to zkusit. Nebo si dej jen řasenku a třeba to bude to pravé:-)

      Vymazat
    3. To je fakt, že kluci jsou často proti, ale nějak pořád nechápu proč. pochopila bych, že je to odradí mě políbit, protože se bojí, že se umažou (což chápu, proto rtěnky moc nenosím, protože bych se pak nemohla líbat :D ), ale přijde mi, že se jim to z nějakýho důvodu nelíbí hlavně vizuálně...

      Vymazat
  10. Nikdy jsem nepřemýšlela, jestli jsou rtěnky nositelné nebo ne, atd.. Spíš jsem je dlouho nosila, pak zase dlouho ne a teď jsem někde mezi, ale to u mě souvisí celkově s líčením se.. Pravda ale je, jak psala Martina Elegant, že rtěnka se dá nahodit bez fasády a dost to pomůže - jojo, to je dobrá poznámka... si tak vzpomínám na jedno léto (asi i podzim), kdy jsem nosila jen rtěnku, to bylo super!! No, tak teď je někdy nosím, někdy ne - mám pocit, že se rtěnkou mám víc práce, ale možná je potřeba se povznést (viz. letní vzpomínka). A s barvama to mám tak, že už nezkoumám, co jsem za typ a nosím či používám, co se mi líbí (jakože mám samozřejmě pocit, že mi to i sluší). Mám teď trochu těžkou hlavu s brýlemi, cca před rokem jsem si pořídila výrazné obroučky a tak mi to někdy hapruje... a nejsem si vůbec jistá, jak pak nakládat s líčením očí?? Tak tak :)) K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Někdo má na barvy a kombinace cit, nemusí si nic škatulkovat. To je nejlepší:-) I výrazné obroučky můžou se rtěnkou vypadat dobře, ale nevím, jak moc je výrazné máš. Ale je fakt, že někdy to může být už moc. S líčením pod brýlemi asi neporadím. Sama jsem brýle nikdy nenosila, takže nemůžu posoudit:-( Je mi líto no, zkus něco najít přes Google, určitě toho bude spousta.

      Vymazat
  11. Já jsem výrazný typ a tak mi sluší podpoření kontrastů. Mám tmavé vlasy a svělou pleť, k tomu zářivě zelené oči a sluší mi i výrazné rty. Akorát mám v sobě blok, že rtěnku nedokážu nosit v obdobích, kdy nemám naprosto dokonalou pleť. Jakmile se objeví pupínky, rtěnku odkládám. Mám pocit, že to strašně poutá pozornost, na pupínky to daleko víc upozorní a i já se cítím nepříjemně, protože o svojí špatný pleti vím a mám pocit, že takhle na ni všichni koukají ještě mnohem víc.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak toto je skvelý článok.Mne sa rúže veľmi páčia ale mám úzke pery :/ doma mám jeden skvelý matný burgundy rúž a keď si ho dám tak ani nemám ústa...ale zvyknem to vyriešiť tak,že si dám rúž a na to nejaký nude lesk na pery...síce sú stále malé ale aspoň ich je vidieť...a čo sa čudujem je to,že svetlé ružové rúže sa mi vôbec nehodia o.O

    Be perfect is simple

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...