sobota 8. února 2014

Styl lolita v ČR

Pierrette
Rozhodla jsem vám představit módní styl, který mi přijde velice zajímavý a inspirativní. Není to nic jiného než styl lolita, o kterém asi většina z vás něco slyšela. Už nějakou dobu sleduji webové stránky českých lolit a proto jsem se vás rozhodla s českými lolitkami seznámit.

Co to je lolita styl?
Jako většina novodobých módních stylů se tento styl zrodil v Japonsku. Jeho hlavní ideou je vypadat jako porcelánová panenka.
Lolita se nejmenuje podle Nabokova románu. Nemá ani erotiký podtext (kromě tzv. ero-lolit).
Zajímavé je, že dívky v lolita stylu nazývají lolitou i svůj oblek. Říkají tedy: Dnes jsem šla do školy v lolitě, lolitu nosím jen o víkendech atd.
Základním oděvem je kolová nebo cupcake sukně od pasu po kolena s velkou spodničkou. K ní se nosí zdobená halenka a vyšívané punčochy nebo podkolenky. Na nohou bývají střevíčky se zavazovaním nebo páskami, ideálně na platformě. Vlasy se složitě natáčí, jiné dívky je nechají v přirozené podobě. Nosí se i krátké vlasy, ale to mi k lolitímu stylu úplně nesedí. Hodně lolitek si nasazuje paruky. Všechny lolití dívky mají doma nespočet doplňků - náramky, šperky, aplikace do vlasů. Brýle jsou také dovoleny - ačkoli já si myslím, že lolita vypadá líp bez brýlí.
Ještě bych zapomněla na bloomers - to jsou kraťásky, které nosí lolity pod sukni. Zabraňují tomu, aby byly vidět kalhotky.
Existuje několik druhů lolity. Classic, sweet, gothic - to jsou asi nejznámější druhy, do kterých se české dívky stylizují. Ero lolita je jediný druh, kdy dívka může vypadat prvoplánově sexy - jinak jsou zakázané výstřihy i krátké sukně. Casual lolita je takový přechod mezi lolitou a běžným stylem oblékání. Zde už nejsou tak přísná pravidla, cílem je přiblížit se pravé lolitě - takže s casual stylem hodně lolit začíná. Existují další styly jako punk, bittersweet, country atd.
Ať chci nebo nechci, tak asi patřím do casual lolita stylu, alespoň podle toho, jaké má styl předpisy a jaké fotky dávají casual lolity na internet :D Třeba ani nevíte, že tam také patříte.

Miu, Mitsuko

Co je na českém lolita stylu jedinečného?
(Jak už jsem řekla, české lolity si hodně mění lolita styl do evropské kultury. Jejich oblečky připomínají dospělou i dětskou módu z 19. a začátku 20. století. V mnoha šatech najdeme tradiční a lidové prvky, což se objevuje i v tom, s čím lolity své oblečky kombinují.)
Podle některých lolit nosí takové prvky i Japonské lolity, takže to asi není ryze česká věc. Pořád mi ale přijde, že oblečky, které české lolity nosí, se naší kultuře hodně blíží.
České lolity mají své komunity a pořádají srazy. To se mi moc líbí, protože českých lolit je málo a tak se aspoň dají dohromady. Navíc to musí být opravdu zajímavé, když jde člověk do kavárny a ta je plná lolitek.
Většina českých lolit nenosí lolitu každý den. Věkové rozhraní dívek jsem zatím nedokázala postihnout - objevují se mezi nimi středoškolačky i vysokoškolačky.
Některé české lolity se oblékají lépe, jiné hůře. Je vidět, kdo umí oblečení kombinovat a kdo by si měl nechat poradit. Na někom vypadá lolita krásně, jiná slečna se akorát zohaví (zvolí špatnou výšku podkolenek, oblékne si nevhodné boty, zvolí špatný střih šatů). Nelíbí se mi, že někdo pak zkritizuje celý lolita styl. Tolik dívek se špatně obléká, jen nepřísluší k nějakému stylu. Ne každý se umí hezky obléknout... Na lolitím blogu, kam dávají dívky své obrázky, jsem byla příjemně překvapená. Kdykoli se mi zdálo, že obleček neni dobře zkombinovaný nebo dané dívce nesedne, v komentářích mě už většina lolit předběhla a měla podobné postřehy jako já.

Vrána, Loupák Anko, Yuki Tashima

Lolita komunita
Jak už jsem řekla, lolity se navzájem hledají a tvoří komunity. Tyto komunity jsou jedinečné v důležité věci - lolity na sebe nejsou hrubé ani urážlivé. Zatím jsem nenarazila ani na jeden ošklivý komentář od lolity. U jiných stylů to chodí tak, že pokud se někdo neoblékne správně, tak mu to většina pořádně osolí. U lolit se urážlivě nechová, nešetří se chválou, že se člověk alespoň pokusil.
Dále mi nepřijde, že by byly lolity pozérky. To možná souvisí s tím, že lolití oblek nemá ideologii, jak se chovat (alesoň v ČR).
Toto je moje zkušenost, ale mnoho lolit má jiné zkušenosti. Já jsem projížděla nějaké blogy a Lolita centrálu, takže tam to platilo. Žel asi neexistuje žádná subkultura, kde by se ošklivě nemluvilo.

Pierrette
Jak se v lolitě chovat?

Štěstí je, že lolita je čistě oděvní záležitost, nikdo vám neříká, jak se má lolita chovat, co si myslet a co říkat. Maximálně se doporučují čajové dýchánky atd., ale nejsou tu podmínky jako např: znát komixy, být anarchista, příslušet k té a k té politické straně, věřit v něco nebo naopak zásadně nevěřit, umět jezdit na skatu atd., jak známe z jiných módních stylů. Přesto musím říct, že lolita, která mluví sprostě nebo má cigaretu v ruce, svůj módní styl silně neguje.
Pierrette, Mitsuko



Komu bude lolita slušet?
Lolita styl se hodí snad na každou postavu a o je velká výhoda (musí se jen správně nakombinovat). Lolitní komunita nediktuje nikomu, jestli je moc tlustý nebo moc hubený. U širších dívek (dívek s širokými boky) bych doporučila delší nebo naopak kratší sukni, jenže to už nemusí vyhovovat tomu, co znamená lolita... Silnější dívka by také měla nosit vyšší pas a místo kolové sukně si obléct sukni do tvaru zvonu. Výhoda - lolita oblek je natolik výrazný, že odpoutá pozornost od rozšířené postavy.
Typově se lolita hodí na jemnější dívky. Slečny, které mají tvrdší nebo ostřejší rysy, se v lolitě zbytečně schovají. Nevynikne jejich přirozený půvab, protože ten v krajkových šatečkách nespočívá. Lolita nemusí vypadat dobře na všech vysokých dívkách (v komentářích jste protestovaly, takže můj pohled může být chybný). Všem těmto dámám bych doporučila jít spíš do něčeho méně načinčaného, pro někoho může být alternativou gothic styl.
Nedokážu si lolitu představit na ženách starších 25 let.
Co se týče druhů lolita stylu - světlé sweet lolity se hodí pro světlejší typy, gothic lolity zas pro tmavší typy. Nesmí se zapomenout na to, které barvy mi sluší a které ne.


Loupák Anko, Křehká figurka

Nevýhody lolita stylu
Stačí trochu překročit mez a lolita bude velmi infantilní. Už různé šatičky s bonbóny nebo šálky, které lolity někdy nosí, mi infantilnost evokují. Na druhou stranu, některé lolity přesně o tohle usilují.
Další nevýhodou, která s infantilností souvisí, je fakt, že v lolitě se dívka nesmí obléct sexy. Nemá si odhalovat ramena ani výstřih. Lolití roztomilost může jít proti přirozenému ženskému šarmu.
Lolití oblečení může být nepohodlný a může v něm být horko. Snadno se ušpiní a pak se špatně pere.
Oblečení pro lolity se v ČR moc neprodává. Je těžké něco sehnat a pokud se to sežene, musí se hodně plácnout přes kapsu.
Lolita má jasně definované, co se nosit smí a co nesmí. Tím pádem je mnohem menší variabilita, jak se obléct. Němůžou si vzít kratší sukni, jiné boty nebo třeba odhalit ramena, přestože by tak vypadaly lépe. Stačí nedodržet jedno z důležitějších pravidel (výška pasu, odhalení ramen, boty atd) a už nejste správná lolita. To je oproti jiným módním stylům dost nevýhoda. Dívky jsou pak hodně svázané a nemůžou si lolitu přispůsobit své postavě a osobnosti. Na druhou stranu, tento styl nevyžaduje nošení lolity každý den.
Že na vás někdo pokřikuje na ulici nebo je oblečení někdy nepraktický, dojde asi všem.

Vrána, Niya de Ravenheart, Vrána



Pierrette
Nějaké české lolita weby:
Lolita centrála: http://lolitacentrala.ojaponsku.cz
Zde se můžete podívat na nekonečno fotek, které vkládají lolití čtenářky

http://gothiclolita.wz.cz
http://lolitamoda-info.blogspot.cz/

Blogy:
Vrána: http://time-for-tea-and-cupcakes.blogspot.cz/
Stella: http://frozen-mammoth.blogspot.cz/
Venea: http://starry-eyed-lolita.blogspot.cz/
Saki: http://severoceskelolitky.blogspot.cz/
Sysa: http://lacekingdom.blogspot.sk/
Venea Glorthiel: http://starry-eyed-lolita.blogspot.cz/
Mitsu: http://www.madmachine.4fan.cz/
Japan Rose: http://japan-rose.blog.cz/
Yukirin Tashima: http://sleepingdollyuki.blogspot.cz/
Anasis: http://brouillardempire.blogspot.cz/

Tumbrl:
http: fyczechlolitas.tumblr.com/

Děkuji Saki za korekci nepřesností ve článku!

Dále děkuji vyobrazeným lolitám z lolita centrály za poskytnutí fotek! Fotky jsem si dovolila trochu graficky upravit a oříznout, abych je mohla dát vedle sebe.
Použitá literatura: lolitacentrala.ojaponsku.cz, time-for-tea-and-cupcakes.blogspot.cz,frozen-mammoth.blogspot.cz, 

Co si o tomto stylu myslíte? Líbí se vám? Znáte (potkali jste) někoho, kdo se tak obléká?

54 komentářů:

  1. Viděla jsem takto oblečené dívky v Japonsku, ale u nás ještě ani jednu, ani na blozích. Kouknu na ně.
    Líbí se mi Pierrette.

    OdpovědětVymazat
  2. Nikoho jsem zatím nepotkala a ani neznám, ale tento styl se mi velice líbí. Sice přesně nevím čím se mi líbí ale prostě mě zaujal.

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Upřímně mi nepřijde, že bys skutečně pronikla do lolita módy či lolita komunity. V článku je spousta nepřesností. Ta nejdůležitější z nich - i české lolity nosí právě tu japonskou verzi lolity, neproměňujeme ji do slovanské podoby (popravdě tuhle zmínku jsem skutečně nepochopila).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když se dívám na české lolity a srovnávám je s japonskými, tak tam vidím rozdíly, ale možná vy, lolity, to tak nevidíte. Koukám, že to tak nevidí víc lolit, takže to tam připíšu:-)

      Vymazat
    2. A můžu se zeptat, jaké rozdíly to jsou? A předně - jak podle tebe vypadá japonská lolita (ptám se, protože jsem se už v minulosti setkala s tím, že lidé zaměňovali jiné japonské styly s lolita módou)?

      Vymazat
    3. Když jsem viděla obrázky z vašich přehlídek nebo na lolita centrále, tak jste tam měly různé prvky, které znám z historie české (evropské) módy nebo krojů. I tím kombinovaním mi to přišlo podobné. Myslím špíš lolity, které se neoblékaly tak načinčaně, reps. jejich oblek byl jednodušší. Pod japonskou lolitou si představím spoustu látky, přeplácanost, paruku nebo hodně natočené vlasy, výrazné líčení.
      http://4.bp.blogspot.com/-bORtg5HLgsU/TaVDuqC-XyI/AAAAAAAAAGc/7x3Og6OkvrQ/s1600/20090606210753.jpg
      http://3.bp.blogspot.com/-Pbklbpr4t7w/TgtS8UXUazI/AAAAAAAAAFE/KnAE_rSH30U/s1600/Sweet_Lolita.jpg
      Ačkoli tohle jsou asi zrovna sweet lolity. Ráda se nechám opravit.

      Vymazat
    4. Lolita má spoustu podstylů a tohle je jen jeden z nich, OTT sweet lolita, nejpřehnanější podstyl, který se ale v Čechách občas nosí taky. I v Japonsku (a jinde ve světě) se nosí umírněnější lolita styly, které jsou pro tuto módu základnější (gothic, classic a mírnější sweet).
      Lolita móda celá stojí na základech viktoriánského, edwardiánského a občas i rokokového odívání. To není znak české verze lolity, ale lolita módy obecně.
      Nevím, jestli jsi četla stránky, které v odkazech doporučuješ, ale zrovna Lolita móda - info popisuje styl snad dost dobře (snad můžu mít po sedmi letech v téhle módě to sebevědomí říct, že jsem podala dostatečně dobrý popis, aby si i nezainteresovaný čtenář udělal správný obrázek) a jsou tam i některé informace, které podáváš ve svém článku nepřesně nebo vyloženě chybně.

      Vymazat
    5. Jojo, nečetla jsem ty blogy na konci, ale lolita centrálu i gothic lolitu mám pročtenou, na lolita info jsem narazila teprve včera a koukala jsem, jestli to s tím koresponduje (mimochodem, jestlis to psala ty, tak super článek!). Co přesně je ve článku špatně a jak by to mělo být? Samozřejmě tady nechci psát bláboly, takže to předělám.

      Vymazat
    6. Mohla bys mi dát mail? Napsala bych ti. :) Na komentář by to počítám bylo příliš dlouhé.

      Vymazat
    7. Jasný:-) turnyra@gmail.com

      Vymazat
  5. Asi bych to nenazývala lolita oblečkem :) zní to jako když mluvíš o kostýmu a kostým to podle mě není.
    Všechny slečny vypadají kouzelně, ale nejvíce mě uchvátila Pierrette, vypadá prostě jako panenka :)
    Móda jako taková mě moc zaujala :)

    OdpovědětVymazat
  6. Občas potkám nějakou lolitu, musím říct, že se mi tento styl velmi líbí, ač sama bych ho asi nenosila, ale hodně o ní čtu. :)
    Jen si tedy myslím, že správná sukně by měla být kousek pod kolena (vytváří to lehce disproporční postavu a dojem panenky, který se původní lolity snažily vytvořit) a druhak že i původní lolity japonské se inspirovali evropskou módou malých holčiček 19. století. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já o lolitě moc nevím, takže mi přijde článek naprosto úžasný :) Jinak bych ale nesouhlasila s tím, že alternativou by mohl být gothic styl, ten je úplně o něčem jiném. Faktem ale zůstává, že vysokým holkám to nesluší- třeba jednou jsem to trošku přehnala a k typicky padesátkovým šatům červené barvy s puntíky a volánkem si vzaly bílé punčochy, čímž jsem se lehce (LEHOUČCE) přiblížila lolitě... Připadala jsem si jako hodně nepovedená karikatura :D
    Em.

    OdpovědětVymazat
  8. Hojky,
    Lolitu nosím už 6 let tak snad mě neukamenujete za přidání mého názoru :))

    je pravda, že v článku jsou nepřesnosti ale i zase poměrně dobře definované věci. Problém je v tom, že pro "laiky" to bude dělat trochu problém odlišit to co je správné a mohlo by to trochu dělat "bordel" v jejich představě :)
    Ale rozhodně snaha o článek je moc pěkná a od lidí co nenosí Lolitu je to rozhodně jeden z těch lepších :))

    Ke komentářům:
    Pierrette je ozdoba celé naší komunity <3

    Také mi přišlo zvláštní, že bychom si upravovali Lolitu do "slovanské podoby" upřímně pro mě jsou největším vzorek Classic Lolity z Japonska jelikož jsou neskutečně nádherně elegantní a něžné :3

    Lolita je oblečení, není to kostým, na mě tedy článek až tak nevyznívá ale jestli tobě ano rozhodně to tak být nemělo. Pro mě je například Lolita každodenním oblečením a to i na brigádu :3

    Je pravda, že Lolita je inspirovaná Viktoriánskou, rokokovou, barokní a edvardiánskou módou ale to jestli je inspirovaná dětmi je velice těžké říct. Jelikož děti byly tehdy přesnými kopiemi dospělých a dětské sukně mohly být maximálně tak odhalující nad kotníky je spíše pravděpodobnější, že jsou to zkrátka zmodernizované, pohodlněji upravené viktoriánské šaty dospělých lidí :))
    A co se týče délky sukně - někdy se nosí i pod kolena, hlavně ke Classic stylu, ale nikdy mi nepřišlo, že by sukně nad kolena působila disproporčně. Dělá mi delší nohy ale nijak mi nezkracuje trup nebo něco jiného....

    Ono alternativa není přímo gothic styl ale styl, který je příbuzný Lolity a ten se nazývá Elegant Gothic Aristokrat neboli EGA :) je v dámské i pánské variantě a bere se tak trochu jako dospělá verze Lolity :))
    A jinak znám vysoké dívky, kterým Lolita moc sluší, záleží jen na střihu, délce sukně a doplňcích :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, ale já několikrát četla: ,,dnes jsem šla do školy v lolitě", ,,lolitu nosím jen o víkendech", takže z toho jsem to nějak pochopila. Jak to tedy vlastně je? Díky za vysvětlení, kdyžtak to přepíšu.
      Je mi jasné, že lolita přímo nekopíruje dětskou módu, ale když se podívám na dětské oblčeky z 90. let 19. století, tak mi to některé prvky na lolitě evokuje. Moc děkuju za komentář!

      Vymazat
    2. Rozumím, hodně dívek je mladších, ale spíše je to tím, že ne každá slečna má čas postovat své fotky na internet, některé slečny dokonce kvůli své práci nechtějí, aby jejich fotky v Lolitě byly příliš vidět, jelikož by to některým lidem v práci nemuselo sedět atd.
      Navíc pojem "do školy" přeci jen nemusí být jen střední ale i vysoká a tam nemusíš nastoupit hned po škole a některé obory se navíc studují docela dlouho. Takže i vysokoškolačka může být nad 25 let ;)
      A také vím, že některé slečny, co jsou v komunitě hodně dlouho, už nemají tolik potřebu postovat své fotky, a to jsou obvykle ty "starší" :))

      Jinak ono jde jednoduše o to, že dětské a dospělé oblečení se v mnohých historických érách od sebe nelišilo, často oblékali děti jako "malé dospělé" proto to tak může působit :))

      Není zač ^.^

      Vymazat
    3. Rozumím, hodně dívek je mladších, ale spíše je to tím, že ne každá slečna má čas postovat své fotky na internet, některé slečny dokonce kvůli své práci nechtějí, aby jejich fotky v Lolitě byly příliš vidět, jelikož by to některým lidem v práci nemuselo sedět atd.
      Navíc pojem "do školy" přeci jen nemusí být jen střední ale i vysoká a tam nemusíš nastoupit hned po škole a některé obory se navíc studují docela dlouho. Takže i vysokoškolačka může být nad 25 let ;)
      A také vím, že některé slečny, co jsou v komunitě hodně dlouho, už nemají tolik potřebu postovat své fotky, a to jsou obvykle ty "starší" :))

      Jinak ono jde jednoduše o to, že dětské a dospělé oblečení se v mnohých historických érách od sebe nelišilo, často oblékali děti jako "malé dospělé" proto to tak může působit :))

      Není zač ^.^

      Vymazat
  9. Pierrette je nádherná, vypadá jako porcelánová panenka. Lolita styl se mi líbí, pár kamarádek jej i aktivně nosilo (jen už je to pár roků zpátky a asi už z toho "vyrostly"), já sama jsem si od lolit "půjčovala" některé zdobné prvky - slamáky, roztomilé deštníky, mašličky, volány...

    OdpovědětVymazat
  10. Zaujalo mě to ale neodvážila bych se to nosit ...Trochu mi to připomíná panenky Pullip :D Nikoho jsem nepotkala a ani po tom netoužím :D

    OdpovědětVymazat
  11. Ahoj, pěkný článek, jen bych tě ráda opravila v celkem zásadní věci: lolita sukně rozhodně není balonová, balonová sukně je ten typ sukně s gumou na lemu, byly hodně moderní pár let zpátky. Lolita nosí kolové, 3/4kolové sukně, Ačkové sukně a sukně tvaru cupcake.

    Též by se dalo polemizovat o těch nehaterských komentářích v lolita komunitě, lze najít i opravdu ošklivé komentáře a osobní útoky.

    Jinak v ČR existuje několik značek, které oblečení vyrábějí, občas lze i najít něco v normálních obchodech i secondhandech. Osobně si nemyslím, že bychom se v ČR plácali přes kapsu více než v jiných zemích, poštovné z Japonska bude vždy drahé + cla. Též si myslím, že jsem tady více zvyklé kombinovat z neznačkových kousků, vystačíme si s málem ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za upozornění, už jsme to změnila. S těmi nehaterskými útoky jsem asi měla štěstí, no... Děkuju za komentář a doplňující informace!

      Vymazat
  12. Tenhle styl se mi líbí a občas něco z něj zařazuji (i když měm nenapadlo to s tímhle stylem spojovat, protože se mi dřív vybavovaly přeplácané japonky) - nosím halenky s fiží, načinčanými rukávy atd, barevné a vzorované punčocháče.
    Myslím, že máš chybně pojmenovanou sukni - balonová je něco jiného, tomuto typu se říká kolová nebo skater skirt. Tvoří většinu mého šatníku, protože mám široké boky a myslím si, že mi dělá hezkou siluetu.
    Trošku si mě vyděsila s tím věkem, 25 mi je a zrovna jsem začala uvažovat, že bych se o ten styl začala víc zajímat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Už je to opravené. S tou 25 to je můj pohled, ale třeba dokážeš lolitu tak nakombinovat, že budeš vypadat dobře:-) Spíš si myslím, že v ČR nikdo není pro tyhle styly otevřený a povoluje se to jen mladým dívkám.

      Vymazat
    2. S tím "povolováním" mladým dívkám... Mně zase přijde, že ty mladší dívky s tím mívají problém většinou právě proto, že jim jejich rodiče nechtějí dovolovat to nosit :) Ale pokud myslíš celkově společnost, tak bohužel zde pořád panuje nějaká představa, že po cca 25-28 by se už mělo vyhýbat pestrým barvám a mělo by se oblíkat a chovat se normálně a každý, kdo z toho vybočej, je nějakým způsobem divný...

      Vymazat
    3. To je taky pravda, s těma mladýma holkama. Ale i s tou společností. Nejvíc mě dostává, že panuje názor, že v určitym věku (což je pro mnohé třeba let) by žena neměla mít dlouhé vlasy :D Já si je chci držet až do smrti.

      Vymazat
    4. Neboj, mě bude za chvilku 26 a rozhodně Lolitu nepřestanu nosit a takového věku je nás zde docela dost ;)
      to se spíše jen zdálo, jelikož hodně z nás vypadá mladší (ono Lolita to dost podporuje)

      Vymazat
  13. Mně se to líbí jen na asijských děvčatech. Evropanky mi v tom případají vesměs poněkud... infantilně. Pokud dívka není od přírody opravdu roztomile něžný typ, ale takovou jsem ještě žádnou neviděla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tímhle nesouhlasím. :) Znám spoustu českých lolitek, které jsou skutečně roztomilé. Navíc si nějak neumím představit, jak taková gothic nebo classic lolita může vypadat infantilně..?

      Vymazat
    2. Kanýrky, mašličky, bohaté sukně a vůbec všechno, co vytváří ten žádoucí panenkovský dojem mi prostě na dospělé ženě připadají nepatřičné, čili lolita styl mi na našich děvčatech nic neříká a neoslovuje mě. Je to o úhlu pohledu, pro Evropany jsou Asiaté často všichni stejní a míváme problém s tím odhadnout třeba věk. Pro mě může být asijské dívce, kterou v tom vidím, stejně tak dobře patnáct jako třicet.

      Vymazat
    3. Věř, že jsou i české lolitky, které klamou tělem a hádala bys jim patnáct, i když jim je mnohem víc. :)

      Vymazat
    4. To jo, u většiny lolitek je hodně těžké odhadnout věk.

      Vymazat
    5. To jo, u většiny lolitek je hodně těžké odhadnout věk.

      Vymazat
    6. Nepřijdu si nějak infantilně, když mám na sobě Lolitu, naopak, když vybereš vhodné styly, vypadáš jako krásná elegantní dáma :3
      Vysoké límečky, kamej, dlouhé rukávy, rukavičky, sukně s vysokým pasem a padnoucím střihem, elegantní vzorované punčochy a boty tzv "viktoriánky"
      co na tom může být infantilní?
      A to jsem popsala své dva nejmilejší styly - Classic a Gothic lolitu :3

      Druhá věc je, že co znám a mám kolem sebe spoustu dívek opravdu i Evropanky dost klamou tělem i tváří, vypadají mladší, jsou něžné, jemné a krásné. Spíše naopak vídám čím dál méně chlapeckých nebo přímo mužských rysů u dívek a hodně často vidím něžné dívky u kterých si hned umím představit jak ladně plují v nadýchané spodničce a něžném kloboučku :3

      Vymazat
  14. Kromě toho, že jsem našla citaci textu, který jsem psala a která je neoznačená:D, bych měla pár výhrad k článku.

    Znám lolity, které nosí své lolita oblečení i po třicítce.
    Mě samotné je 28.
    V článku je plno polopravd, nepřesností, blbostí, místy si protiřečíš a někde máš vyloženě diskutabilní spekulace.
    Doporučuji ti projít si "slovníček pojmů", který jsem sestavila/přeložila a sepsala před několika lety a ujasni si některá tvrzení http://plzenskezeny.blog.cz/rubrika/slovnicek-pojmu

    Doporučuji, pokud tě tento styl opravdu více zajímá, přímo se spojit s nějakou lolitou (nebo napiš mě) a probrat s ní základy a pojmy a napsat článek znovu. Myslím, že by ti pomohlo třeba dojít na sraz a pokecat s ženskejma osobně, abys neměla takhle zkreslený pohled, utvořený především surfováním po internetu:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě jsem nechtěla nikomu uškodit, takže jestli tě ve článku někde cituji, omlouvám se. Napiš mi, co přesně to je a odkud ta citace pochází, a já to označím.

      Vymazat
    2. Napiš mi na Jamelia@seznam.cz

      Vymazat
  15. Tyto komunity jsou jedinečné v důležité věci - lolity na sebe nejsou hrubé ani urážlivé. Zatím jsem nenarazila ani na jeden ošklivý komentář od lolity.
    Lolita styl se hodí snad na každou postavu a o je velká výhoda (musí se jen správně nakombinovat). Lolitní komunita nediktuje nikomu, jestli je moc tlustý nebo moc hubený.

    je hezke, ze priznani lolit na fb jeste neni tak slavne, aby to nicilo povest loliti komunit i jinde, nez na fb :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to asi je:D Ačkoli po čtení některých komentářů k tomuto článku tady a na lolití centrále asi změním názor...

      Vymazat
    2. Já teda tady i na centrále ty komentáře četla a nepřijde mi, že by někdo byl hrubý nebo tě urážel. Prostě se jim ten článek nelíbil a působil na ně tak, jak na ně působil a hlavně kritizují hlavně nepřesnosti a ty se ti snaží pomoct opravit, takže nechápu, kde bereš podklady pro toto své tvrzení, že po přečtení komentářů změníš názor na to, že lolitky nejsou hrubé a urážlivé ;)

      Vymazat
    3. Mě tak pár z nich přišlo. Ale někomu to tak nepřijde, takže jsem nejmenovala a nenapsala: právě jsem změnila názor:-) Lolitkám, co se snažily pomoct, jsem moc vděčná!

      Vymazat
    4. Mě ani nepřijde, že by někdo psal zle, jsou typy Lolit co prostě píší automaticky ostřeji, to je pravda, ale nepůsobí tady na mě žádný komentář tak, že by tě chtěl poslat do háje :))

      Na přiznáních se často objevují horší věci, ale tam je to těžké, sama věřím tomu, že polovina toho, kdo píše, nejsou vůbec Lolity :))

      Vymazat
  16. Tak jsme se dostala k tomu s to pročíst ^^
    Jen bych měla připomínku k tomu, že se lolita nehodí na vysoké dívky. Já vysoká jsem, a kromě toho, že pod běžné zahraniční sukně si musím brát nějakou spodní na prodloužení, mi to není na překážku ^^ Kór když u českých lolita švadlenek si mohu nechat ušít sukni tak dlouhou jak potřebuji ;) A například třeba od IW mám také dlouhé šaty, které mi jsou akorát správně ke kolenům, takže ne naprosto nesouhlasím, že by se na vyšší dívky takhle móda nehodila, jen si musí umět poradit ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě přijde, že na vysokých dívkách už lolita působí jako nějaký kostým nebo neplní účel - protiřečí si roztomilost a výška, to podle mě nejde úplně dohromady. Ačkoli tohle je můj pohled a třeba by se změnil, kdybych nějakou vysokou lolitu potkala. Máš pravdu, že říct ,,lolita se nehodí na vysoké dívky" je moc ostré, přepíšu to. Ach jo, tohle je nejvíc upravovaný článek:D Ale lepší 1000 oprav než článek plný chybných údajů.

      Vymazat
    2. Pokud ti nestačí tedy ilustrační fotky, které si tu vystavila, moc ráda se s tebou sejdu, či doufám že se uvidíme na nějaké srazu či conu :) Třeba to tvůj názor změní, třebas ne ^^ Jako chápu že moje výška není tak roztomilá, ale na fotkách to poznat skoro není (v porovnání fotek co jsem vystavené vedle té mé, tak vypadám stejně velká jako ostatní :) )

      Vymazat
    3. Sama doufám, že změním názor:-) Tak třeba na nějakém srazu!! Pokud by nějaký sraz byl, mohla bys mi, prosím (pokud si vzpomeneš), napsat to někam do komentů na blog? Bojím se, že by mi to mohlo utéct:-) Děkuju

      Vymazat
    4. Dobře :) Každý měsíc chodím na pravidelné brněnské srazy, info o události se postuje většinou v naší fb skupině Lolity - Brno :) a pokud bude čas zřejmě se zúčastním nějakého pražského :)

      Vymazat
    5. To budeš moc laskavá! Já bych jela do Prahy nebo Středočeského kraje, Brno je moc daleko:-( Moje kamarádka je nadšená, že chci na lolita sraz, sama má doma oblek pro gothic lolitu, takže přijedeme 2:-) Moc díky

      Vymazat
  17. Lolita styl se mi líbí, ale neměla bych na něj odvahu. Pierette někdy potkávám ve městě, a vždycky její oblečení a styl tiše obdivuju. Moc jí sluší! :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ahoj, nebudu tady vypisovat všechno s čím bych nesouhlasila, myslím, že snad vše již bylo řečeno, odnesla jsi si z toho nějaké další informace a je hezké, že se ti lolita styl líbí a rozhodla jsi se o něm něco napsat. Třeba se někdy potkáme na nějakém sraze. :)
    Jediné, co bych chtěla abys ještě viděla/věděla je, že lolita styl není jen o roztomilosti, nebo snaze vypadat jako panenka.
    Pro mě osobně (mmch jsem vysoká 177cm a letos mi bude 26 let :D jen popichuju, pardon) je to hlavně o ženskosti a eleganci a na lolitě mám nejraději právě její historizující odkaz, za který jsi připsala zásluhy přímo nám českým lolitkám, ale tak to není.
    Například velmi luxusní a momentálně v zahraničí (na nás je dost drahá) velmi oblíbená japonská značka http://juliette-et-justine.com/ podle mě není vůbec roztomilá ani infantilní ani nic takového podobného. Je to velmi elegantní oblečení, dokonce samotou značkou prezentované na Evropankách. (i když koukám, že jarní kolekce jim trochu ujela :D)
    Další podobné značky asi už budeš znát Victorian Maiden a Mary Magdalene jsou taky velmi elegantní a velmi se inspirují, či přímo používají prvky z odívání dřívějších dob. Jen mají prostě zkrácenou sukni i když ne tolik jako jiné značky. :D
    Je mi jasné, že mnohem více jsou vidět sweet kreace s Angelic Pretty věcmi a tam ta sladkost je vážně evidentní, ale lolita není jen o tom. :)

    A děkuji za zmínění mého blogu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za komentář. Popravdě mě moc těší, že berete lolitu také, že je o ženskosti, eleganci a historické módě, protože to je přesně to, co na oblečení miluju. Sama se těmito prvky při oblékání řídím (nejsem lolita, jen se inspiruji). Lolitu neberu jako infantilní vždycky, to by se mi to nelíbilo. Měla jsem na mysli některé jen oblečky nebo doplňky, snad jsem to napsala dostatečně pochopitelně. Děkuji za tipy na znakčy atěším se na nějakém srazu:-)

      Vymazat
  19. Když pominu to, že se mi prostě nelíbí takový infatilní styl ukazující na nějaké psychické problémy (nevyzrálost, dítě v těle dospělé ženy) a lákající pedofily nebo různé úchyly, tak mám s lolitami ještě zásadnější problém. I když jsem se snažila nějak tyto lidi pochopit, jediné na co u nich neustále narážím je urýpanost, namyšlenost, povýšenost a snaha šokovat za každou cenu a trapně na sebe upozorňovat. Myslím, že to se rozhodně neslučuje s údajnou "životní filozofií" lolit, která má prý spočívat v tom, že se snaží chovat jako slušné mladé dámy, být příjemné, milé atd. Nadřaznost a spratkovské rýpání je pravý opak toho, co by měla lolita vyznávat. Takže bohužel nevídím za tímto stylem nic víc než trapný attention whoring.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nechci zobecňovat, takže neřeknu, že je taková každá. Ale určitě ti rozumím a sama mám někdy z lolit (a i jiných subkultur) takový pocit...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...