sobota 22. března 2014

Jak zmírnit červenost v obličeji

Jistě znáte mnoho lidí, kteří mají rudý (či růžový) obličej. Nejde to lépe vysvětlit. Prostě jsou někdy úplně červení v obličeji. Jindy zas ne. A možná mezi ně patříte i vy!

Tentokrát se nebude jednat o žádnou nemoc, akné nebo přehnanou tvářenku. Budeme se zabývat špatnou barevností trička, která nám udělá rudý obličej.

Jak se to stane?
Pokud si vybereme tričko s barvou opačné teploty, než jaká patří k našemu barevnému typu, může se stát, že se na našem obličeji zvýrazní červené tóny. Nemusíte mít zrovna žilkovatou pleť nebo překrvený obličej. Každý má v obličeji červenou barvu. Různými barvami triček jí můžeme buď opticky potlačit, nebo zvýraznit.
Proč v nás rudý obličej vzbuzuje obavy? Kdo ví - možná proto, že nám připomíná překrvení hlavy v důsledku vedra, přepracování, vyrážky, podráždění atd. Každopádně červených barev se v obličeji snaží zbavit asi každá žena.
Divili byste se (anebo možná nedivili), ale červený obličej má kvůli špatnému výběru oblečení spousta lidí.

Jak se rudému obličeji vyvarovat
Nejdříve se pokuste určit, jaká je vaše teplota. Právě v tomto článku se teplotou zabývám. Zkoušení, ve kterých barvách se mi zvýrazní červená v obličeji - i to může pomoct určit vaší ,,teplotu". Jestliže máte v teplé barvě červený obličej, jste pravděpodobně chladný typ, pokud rudnete v tričku chladné barvy, jste asi teplý typ.
Je tedy důležité nosit správnou teplotu oblečení.
Dále je nutné uvědomit si, jak moc kontrastní typ jste. Na to tady zatím žádný článek nemám, takže velmi stručně:
Máte-li spíše hnědší pleť a vlasy do popelava, jste tlumený typ. Tlumený typ jste také, máte-li jemnou pleť s málo pigmentem a popelavé vlasy. Jestliže máte výraznou barvu vlasů a tlustí pleť, budete pravděpodobně středně kontrastní typ. Středně kontrastní typy jsou také lidé s jemnou pletí, kteří mají tmavé vlasy. Jestliže máte zářivé světle modré oči, budete pravděpodobně kontrastní typ.
Pokud si jiný než kontrastní typ vezme jasné zářivé oblečení, může mu to opticky přidat rudost ve tváři. I já jako tmavá zima si nemůžu dovolit nosit jasná červená trička.

Julianne Hough je tlumený typ. Když změním růžové tričko (originál) na oranžové, rudá v obličeji až zázračně zmizí.
Teplý typ - které barvy škodí?
Teplým typům často škodí modrá. Ta jim přidá rudost ve tváři skoro vždycky. Pokud je tónovaná zelenou, žlutou nebo červenou (resp. sníží se její chladnost), tak nepůsobí tak ,,rudotvorně" a teplé typy jí můžou nosit.
Další problém je růžová. Ta je výrazně chladná a teplým typům dělá neplechu, ačkoli ne tak hroznou, jakou dělá modrá.
I šedá bývá problematická. Je také hodně chladná a teplé typy v ní zčervenají. Pokud jste tlumený typ, je lepší vzít pastelové barvy místo šedé.
Pokud se teplý typ odbarví na žlutou či platinovou, rudost ve tváři je 100% jistotou.

Nicole Kidman má na sobě moc chladný odstín červené (originál). Když do něj přidáme žlutou, topík půjde víc do oranžové a přidá na kráse.
Julianne Moore má na sobě také chladnější odstín červené (originál). Pozadí jsem tónovala do zelené, šaty do oranžové rudá z obličeje sama zmizí.

Gwen Stefani má platinovou blond (originál), která působí disharmonicky s tónem obličeje. Když jsem do tmavých stínů ve vlasech přidala červenou (vpravo), vlasy sedí k obličeji lépe a dokonc se opticky potlačila červená ve tváři..
Rovnou řeknu, že grafická úprava (vpravo) není ukázka toho, jak by to bylo dokonalé.  Vlevo (originál) má Scarlett Johansson na vlasech platinu, která jí dělá růžový obličej. Když do vlasů přidáme červené tóny, dáme herečce rtěnku a změníme barvu pozadí, růžová v obličeji není tak patrná.
Chladný typ - které barvy škodí?
Chladným typům obecně nejvíc škodí červená. Nyní mám na mysli jasně červenou. Tlumené tónované varianty červené (do fialova, do růžova, tmavě červená, tlumenější červená atd) nijak neškodí, ty se k některým chladným typům velmi hodí. Hodně chladných typů nosí červenou, protože jim přijde hezká. Trička různých akcí či institucí (školy, tábory, pravidelné akce, seskupení atd) se hodně často dělají červená. Jenže jasná červená je velký zabiják. Ani některé jarní typy a podzimní v ní nevypadají dobře. Ale o tom snad jindy.
Tmavá zima si může vzít ostrou červenou v kombinaci s černou (např. proužky, šperky atd) a potom vypadá naopak velmi dobře.
Dál je hodně problematická ostrá zelená. Zelená obecně červenost ubírá. Když je ale moc ostrá, nemusí ubrat nic a barva obličeje s ní působí disharmonicky.

Lauren Graham je chladná zima. Vlevo (originál) má na sobě zářivě rudé tričko, příklad ,,zimního" omylu. Když změníme barvu trička na chladnou tyrkysovou a pozadí hodíme do stejného tónu, červená kůže je rázem přitažlivě hnědá.
Lauren Graham, stejný případ. Změna barvy trčika a pozadá jí udělala krásnou mléčnou pleť.






Sarah Jessica Parker si oblékla oranžové tričko (originál), které jí dělá červenější obličej. Vhladná zelená je mnohem lepší varianta, herečka v něm vypadá hezky opálená a zdravá.
Bílá?
I bílé tričko vám může zvýraznit červenou ve tváři. Tady jde zas o to, že čistá bílá vám červenou v obličeji nevyrovná. Ale obecně - bílá dělá spíše neplechu co se týče kontrastu. Řekla bych, že bílá červenou v obličeji nezvýrazní, ale ani jí nepotlačí.

Šperky
I některé šperky můžou podpořit červenost obličeje. Třeba když si teplý typ vezme stříbro. Zlato u chladných typů červenou nepodporuje, spíš se barevně tříská s obličejem.
Nejlepší prostě zkusit přiložit ke krku, obličeji několik šperků za sebou a pozorovat, jak se červená v obličeji zvýrazní nebo potlačí.

Rtěnka
Mě osobně výrazná rtěnka červenou v obličeji dost potlačuje. Některé slečny s akné na své blogy psaly, že rtěnka jim ho naopak zvýrazní. Takže tady asi není jednotná odpověď, musíte to zkusit samy.

Rtěnka (vpravo - grafická úprava) rozbila růžový obličej a najednou nám ani nevadí chladné červené šaty.
Závěr
Základem je nosit správné barvy co se týče teploty. S tím souvisí trička, šperky, líčení i barva vlasů. Pokud si nejste jisté, jak to s vašemi barvami je, doporučuji zkoušet přikládat k hrudníku (či pod krk) trička, šátky různých barev a pozorovat změnu barev v obličeji. Vše je postaveno na optických klamech a střídáním barevných triček by si změny měl všimnout každý. Dobré je si vzít k sobě šikovnou kamarádku (či kamaráda), který může mít v té chvíli nezkreslený pohled.

V tomto článku mám vesměs obrázky dam s červenými vršky. Fotky ale hodně zkreslují a proto se mi nepodařilo sehnat žádnou celebritu v zeleném, šedém či jiném vršku, která by odpovídala tomu, co mám na mysli. Na fotkách obecně ubírá červenou zelená, přidává jí červená a modrá. Ve skutečnosti, naživo, jde o zvýraznění barevných tónů ve tváři a potom se nám může zdát, že i s ostře zelenou bude mít chladný typ červený obličej.

Elizabeth Rohm je chladný tlumený typ. Vlevo (originál) má zelené tričko. Graficky jsem jí změnila tón tohoto trička a bravu rtěnky. Sice jí to přidalo růžovou v obličeji, přesto ale vypadá v této barevné kombinaci mnohem lépe. Proč? Růžové tóny v obličeji jsou u ní přirozené a proto nepůsobí jako pěst na oko, jak tomu bylo u předchozích dam.
Doufám, že jsem někomu poradila. Jste zrovna vy ten typ, který má problém s ,,červenáním" obličeje? Jaké barvy kvůli tomu nesmíte nosit?

14 komentářů:

  1. Hrášková zelená, tyrkysová (ale teplá), to jsou zabijáci. Mimo jiné v nich vynikne rudý odstín obličeje, ale i ten 'zelený' nezdravý. :D Ale asi to bude spíš průsvitnou kůží. Nejlépe se jako chladně-chladný typ cítím v šedé, černé, bordó, i bílé.
    Souhlasím se vším tady a děkuji. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem asi slepec,ale u většiny nic takového nevidím. Asi jsem unavená. :D Každopádně mně vždycky přijde, že ve srovnání s krkem mám obličej "červený" a to je teprve hrůza.:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To spíš nejsi unavená:-) Jde o optický klam, nebrala jsem červenou z obličeje, jen jsem změnila barvy okolo. Zkus se na obrázky podívat zdálky a nerozebírat na jednotlivé kusy - obličej, vlasy, šaty, ale kouknout se na to jako na celek. Jestli nevidíš, máš aspoň vyvinutější oči, které se nenachytají:-)

      Vymazat
  3. teplotou jsem mírně chladný, ale spíš neutrální typ (také dost tlumený), nicméně mi nedělají dobře výrazně teplé barvy (hlavně teplá žlutá a sytě oranžová) a v zásadě ani tmavší tlumenější červená. Nejlepší je asi mátová, ledově modrá, starorůžová, holubiččí šeď. Naopak můžu mít lehce teplejší rtěnky spíš než výrazně chladné (líbí se mi na rtech fuchsiová, ale nejlépe nevypadá). Tak to třeba někomu pomůže ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimochodem, mám dost podobnou barevnou charakteristiku jako Sia pode mnou

      Vymazat
  4. Já teda tak nějak nemůžu přijít na to, co jsem za typ.
    Třeba vím, že mi sluší chladná růžová - na tričku, ale jakmile si ji dám na rty, tak katastrofa, tam mu zase sluší teplá rtěnka. Prase aby se v tom vyznalo.

    Ale vím jiště, že nejen oblečení, ale teda barva vlasů dokáže pěkně zvýraznit rudost tváře. Jednou jsem se nabarvila (bohužel už nevím, co to přesně bylo za barvu) nějakým odstínem blond a byla jsem doslova jak vařené prase :( :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, barva vlasů dělá také hodně...
      Můžu ti pomoct zjistit, co jsi za typ. Jaká je tvá přirozená barva vlasů? Jaký charakter má tvoje kůže (pihy, průhlednost, žilky, opalování, barevný tón atd)? Jestli ti sluší chladné oblečení, tak asi budeš chladný typ. U rtěnek to někdy bývá tak, že lidem sluší opačná teplota rtěnky, než na oblečení. Anebo ti sluší chladná rtěnka, jen jsi nenašla dobrý odstín - já taky nemůžu nosit všechny odstíny chladných rtěnek:-).

      Vymazat
    2. Jsi moc hodná, ale já jsem fakt nějaká divně barevná asi :).
      Přirozená barva vlasů je myší hnědá, pihy nemám, průhlednost.. ano (copak obličej, ale prsa - žilnatá mapa, cévní mapa viditelná, no ošklivost sama, kůže jak papír :), žilky na obličeji taky - ale to je dědičné. Opalování.. mám alergii na slunce, tak nevím, barevný tón nepoznám. Pořád mi všichni dávali nejsvětlější make-upy, č. 1, bledé a pak mi jednou paní v Sephoře vnutila 2 a všichni mi říkali, jak mi to sluší, jak dobře vypadám, tak fakt nevím. Oči mám modré, trochu do šeda. Rty výrazněji červené, růžová mi na nich nesluší ani náhodou, vlastně jakákoliv světlejší barva než moje rty mi nesluší. Fialová ale taky ne.. Nevím, nevím, co se mnou :)

      Vymazat
    3. Myší hnědou mají tlumené léto nebo chladné léto. Žilkovou a tenkou kůži mají spíš jemné tlumené typy ale může jí vlastnit i to chladné léto.Průhledná kůže vůbec není ošklivá, je taková jemňoučká:-) Jestli se ti nelíbí, tak to asi nosíš barvy chybné sytosti. Tlumené typy mají (logicky) tlumené odstíny - všechno jde do šeda. Chladné léto má už výraznější barvy, ale opět nesmí být m,oc křiklavé. Než tady složitě popisovat - odkážu tě na mou oblíbenou stránku a tady už máš 2 typy, mezi kterými váhám:
      http://krasavnutri.blogspot.cz/search/label/Chladn%C3%A9%20leto
      http://krasavnutri.blogspot.cz/search/label/Tlmen%C3%A9%20leto

      Pokud si nebudeš jistá, pošli nějaké fotky na turnyra@gmail.com a zkusím to vymyslet:-)

      Vymazat
  5. Asi mám něco s monitorem. Protože mě červené a ani načervenalé nepřipadají na žádných fotkách. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi máš dobré oči, které nepodlehnou optickým klamům:-) Červené je na kůži pořád stejně, ovšem pokud se podíváme na obraz jako celek, mělo by se jevit, že tam je té červené míň. Nejvíc to je vidět asi u Jullianne Hough nebo Nicole Kidman. Ale jestli to nevidíš - tím lépe pro tebe, že ti v této oblasti mozek lépe pracuje:-)

      Vymazat
  6. já jsem asi barvoslepá, já ty rozdíly prostě nevidím...

    OdpovědětVymazat
  7. To je jak kouzlo! Já to vidím všechno! No tak od teď už budu barvám přikládat větší význam, protože to dělá opravdu divy a ty jsi kouzelník ! A já mám zároveň špatně vyvinuté zrakové centrum v mozku :D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...