neděle 11. května 2014

Ideální postava 40. let

Nedávno jsem narazila na obrázek z 40. let na téma ideální postava. Tentokrát to ale nebude žádné nostalgické volání po plnější a přirozené dívčí postavě. Ona ani 40. léta nebyla tak bezomylná.

Tyto obrázky jsou ze stránky http://fortieswardrobe.blogspot.cz/2011/12/ideal-body.html. Článek doporučuji přečíst, jsou tam míry starých hereček. Obzvláště se mrkněte na hmotnost. Pod 60 kg to nejde:-).

A teď se podívejme na tyto obrázky. Narozdíl od ,,reálných" mír hvězd Hollywoodu jsou tyto míry hooodně přepísklé. Obrázek ukazuje problematické partie a já doufám, že se jedná jen o názorné schéma. Holky, co na to v těch 40. koukaly, musely mít asi pěkné mindráky.


The matron's bulge: Hrb na zádech nikdo nechce, ale mírný hrbolek je úplně přirozený. A to zrovna takový, který je tečkovanou linkou.
The rounded shoulders: Nevím, které tečky zaobleným ramenům přísluší. O paradoxu zaoblených a hranatých ramen budu mluvit u druhého obrázku
The sway-back: Toto znázornění je podle mě docela v pořádku. Z boku mi ta holka přijde stejně moc rovná, ale to je spíš kvůli absenci zmiňovaného ,,hrbu" na zádech a zadku.
The large derriere: Tak pokud je to tečkované až moc velký zadek, tak jsme všechny v koncích. Ten jejich ideální zadek je krutě malý, tedy ne že by ho některá z vás nechtěla, ale ono to popravdě vypadá hodně divně, když holka nemá zadek.
The heavy calf: Asi jsem ještě neviděla nikoho, kdo by měl tlustá lýtka a jinak štíhlé nohy. Problém je podle mě spíš, když lýtko není dobře tvarované a vypadá jako špalek. Jenže s tím někdy nejde nic dělat, pokud to máte tak od mala, není jak to změnit.
The flat chest: Plochý hrudník nechce žádná holka. Ta na obrázku má mimochodem docela malá prsa. Podle mě to budou hodně stěží béčka. Teď tedy nechci nikoho urazit. Tak aspoň nějaké pozitivum, nenamalovali tam ,,prsatici", která by se převážila dopředu.
The sagging bust: Povislá prsa jsou postrachem všech. Holka na obrázku má svá prsa dost vysoko, to se podaří menším velikostem (to si zapamatujte jako výhodu). Větší prsa budou vždycky tažená dolů.
The heavy abdomen: Břicho namalované slečny je největší úlet. Nemá totiž žádné. To tečkované břicho je pořád hodně malé, kdo z nás by ho nechtěl.


The sloping shoulders: No jo, ve čtyřicátých byla v módě hranatá postava. Hranatá ramena jsou krásná, oblá jsou ale také pěkná. Jde o to, jaký obleček máte na sobě. A jaký je ten zmiňovaný paradox? V 50. letech byla naopak hodně moderní oblá ramena, přesně tak, jak je na obrázku. Takže ukázka toho, jak jsou ideální míry pomíjivé.
The thickened waistline: Ou, slečna na obrázku má špatné proporce. Pas má hrozně vysoko. Měl by být tam, kde jsou lokte. Málokdo má hrudník tak krásně tvarovaný jako je na obrázku. Pas je tvarovaný spíš boky.
The broad hips: Další známka toho, že se jedná o čtyřicítky. Tehdy frčely úzké boky. Přirozené proporce ženy jsou takové, že boky jsou stejně široké jako ramena. Tomu obrázek neodpovídá. Některé z vás tak úzké boky asi mají, jiné mají široké jako je tečkovaná linka (já tam patřím také) a jiné by se nakreslily až za tu tečku. Vše je podle mě pěkné.
The bowded leg and heavy ankle: Nohy do O nechce asi nikdo. Mě pořád přijdou lepší než nohy do X. Tečkovaná linka ale nohy do O nejsou, je to spíš více svalnatá noha a to je podle mě docela fajn. Tlusté kotníky dělají z nohou již zmiňované ,,špalky", to bývá pro někoho opravdu problém. Naštěstí se to dá lehce skrýt vhodnou obuví nebo kalhotami.


Takže ani čtyřicátá nejsou svatá. Zajímalo by mě, co by nám na holku na obrázku řekl nějaký muž (a třeba rovnou z čtyřicátých :D).

Obecně se mi takový přístup, jako je na obrázcích, nelíbí. Učí se dívat na tělo po malých kouskách a zkoumat každý detail, jestli není moc velký, moc vysoko atd. Černá postava je anatomicky mimo, takže si nějaké chyby na těle najde úplně každá. Vážně si nemyslím, že bychom měly stát před zrcadlem a pozorovat, jestli nemáme moc velký hrb na zádech nebo moc hranatá ramena... Ještěže podobné obrázky v dnešních časopisech nevidím - nebo snad někdo z vás je viděl???

A ještě na závěr:
Doufám, že jsem článkem nikoho nepohoršila. Snažila jsem se spíš poukázat na chybnost obrázků a ne říct, že takový a takový vzhled je hrozný. Pokud máte s něčím problém, ozvěte se a vše se vysvětlí:-).

13 komentářů:

  1. Hezký článek! Ideální postava je pěkná věc, ale tu málokdo má bez ohledu na období. Navíc každý vnímá ideál trochu jinak.

    OdpovědětVymazat
  2. Pělný článek. Narozdíl od současných názorů bych řekla, že pěstování mindráku u žen ohledně nedostatečné postavy není záležitostí moderních médií, ale je odvěké. Ostatně už Kleopatra byla na stálé dietě a Sissi byla anorektička. Mně přijdou hodně hubené holky pěkné jen na fotkách, ale reálně pak vypadají divně, tak nějak slabě, postrádají eleganci, vláčnost.

    OdpovědětVymazat
  3. Mně přijdou tedy lepší nohy do X, protože se časem trochu narovnají (aspoň v mém případě).

    Takovéhle obrázky jsem ještě neviděla, ale zase si říkám, jestli není článek "Vypracujte si krásná štíhlá lýtka" něčím podobným.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně. Nohy do O jsou hnus a to i u chlapů. Já vím, že za to nikdo nemůže, ale za hezké to fakt nepovažuju. To raději ty X, ty sice taky nejsou hitparáda, ale aspoň to nevypadá, jako když jeden jezdil na praseti.

      Vymazat
    2. "aspoň to nevypadá, jako když jeden jezdil na praseti. " :DDDDD

      Vymazat
  4. Veľmi zaujímavý článok, páči sa mi. Časom sa ideál krásy mení, ale počet nespokojných žien je vždy cca rovnaký :)

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavé.Já příliš nepobírám to truchlení po dřívější době, kdy letěly křivky. A co taková Audrey Hepburn? Ta žádné neměla a jak byla populární a spousta žen chtělo vypadat jako ona..:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, že ani dřív nebyly in jen ženy s křivkami a malým břichem. Třeba ve 20. letech byla moderní Lousie Brooks, která byla hodně drobná a křivky tak moc neměla. http://danklook.files.wordpress.com/2012/04/louisebrooks-comp.jpg
      Jenže když pak vidíme její odhalenější fotky, tak měla hodně ženská stehna a celkově úplně hubená nebyla.
      http://images4.fanpop.com/image/photos/18100000/A-Girl-In-Every-Port-louise-brooks-18124234-671-1600.jpg
      Někdy ke konci 40. let se začínají objevovat vyhublé modelky, takže tato doba je pro mě osobně takovým mezníkem. V 60. letech se už začala hubenost hodně propagovat. Proto už bych neřekla, že Audrey patří do doby, kdy křivky hodně letěly.

      Vymazat
  6. "Přirozené proporce ženy jsou takové, že boky jsou stejně široké jako ramena." → proporce každé ženy jsou jiné, a jsou přirozené bez ohledu na to, jestli má boky široké stejně jako ramena nebo ne. Já mám například spíše chlapečtější postavu, ale ramena mám širší než boky. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím s tebou. Jde spíš o to, jaké lepší slovo použít. Kdybych se pohybovala v umělecké sféře, napíšu spíš ,,klasické". Dál bych mohla použít slovo ,,normální". Ale všechna tato slova by se dala vyložit úplně jinak. Takže pokud máš nápad na nějaký ekvivalent, budu za něj ráda:-)

      Vymazat
  7. Leta nebyly beozmylne? To jako vážně? Super čeština:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chyba je opravena. Já bych zas na oplátku příště poprosila o slušnější formu komentáře a neschovávat se za anonym.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...