neděle 18. května 2014

Zamyšlení nad správným postupem jak nechat uschnout vlasy

Nedávno jsem zas četla články na téma ,,spát s mokrou hlavou je zakázané". Vlasy se prý lámou a může se nastydnout (to se mi tedy nikdy nestalo). Jenže co je zdravé?

Fénování zas vysušuje a je pro vlasy mnohem méně přirozené než první varianta. Studeným vzduchem se nic neusuší.

Jít ven s mokrými vlasy také není správné, protože pak jde na hlavu chlad (díky vodě na hlavě, fyzikální záležitost:-) ) a vlasy se lámou.

Jediná varianta je nechat si vlasy uschnout volně. Podle mě se takhle nastydne mnohem snáz, než při spaní. Voda z vlasů navíc teče na oblečení a to i přes ručník. Pokud máte turban, vlasy schnou v nepřirozené pozici a opět se mohou zapařit, polámat, přeležet. A konečně - kdo má čas na to, aby mu 5 hodin schnuly vlasy.

Ani jedna varianta není správná, ale jak si tedy vlasy nechat uschnout? Máte nějaké tipy? Jak to děláte vy?
Já volím variantu spát s mokrými vlasy, protože na rozdíl od všech ostatních variant mám pak vlasy přirozeně vlnité a objemné - a to i druhý den. Holky v minulosti schnutí neřešily jinak a měly dlouhé vlasy po pás nebo i delší.

Co se týče spaní v culíku, schnutí vlasů v culíku, copu atd.: Ty z nás, které mají vlnité vlasy, by si culíkem nebo copem tuto vlnitost narušily...



25 komentářů:

  1. Když jdu spát s mokrými vlasy, mám je úplně stejně mokré i ráno. Prostě mi neuschnou, když si na nich ležím.

    OdpovědětVymazat
  2. Mám to stejně jako Melissa. A když už uschnou, mají takovou divnou konzistenci a brzy se zamastí.

    Nechávám je většinou uschnout volně. Trvá to sice celý den, ale mně stačí mýt vlasy jednou týdně a holt to dělám o víkendu nebo když mám dost času. Každopádně v létě je to nejlepší, stačí si sednout na sluníčko a jsou suché do půl hodiny. Jenže v zimě... uf, škoda mluvit. Člověk by neřekl, jak je sušení vlasů složitý proces a občas s láskou vzpomínám na dobu, kdy jsem byla na ježka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to závidím. Kdybych si myla vlasy jen v sobotu, taky bych to tak dělala. :-) Bohužel, abych vypadala slušně, musím si mýt vlasy obden. Takže buď si umyju vlasy hned, jak přijdu z práce, aby mi stihly uschnout, než jdu spát. Nebo jdu spát s mokrýma vlasama, ale to mi pak druhý den trčí každý vlas někam jinam, když se nezadaří (jo, někdy jsou pěkně zvlněné,ale většinou každý někam jinam). A když nechcu vypadat, jak když mě vytáhli z trní, tak si ty vlasy vyfénuju, než jdu spát. A tak to průběžně střídám podle toho, jak se mi chce a jak to vychází :-)

      Vymazat
  3. Mám vlasy dlouhé po zadek, jemné a spíše řidší než husté. Podle okolí rovné, dle mě vlnité. Mýt mi stačí obvykle 2x týdně. Jedno mytí je vždy v neděli, kdy si je umyju k večeru a nechávám volně uschnout. To většinou stihnou než jdu spát. V turbanu je nechávám 5-10 minut, aby ručník pochytal to nejhorší mokro. Potom mi tedy nikde nic neteče, max. mám vlhčí tričko na zádech, ale to není problém. Když si musím umýt v týdnu, tak se snažím tak ty 3 hodiny před spaním, aby co nejvíce uschly volně. Když je však potřeba, profoukám fénem, jen u hlavy a jdu spát. S úplně mokrými nechodím spát nikdy, to si je radši usuším úplně fénem. Přikláním se totiž k názoru, že se tak vlasy ničí. Moje osobní zkušenost je taková, že potom jsou vlasy hrubé a zachuchané. Když bych si je svázala mokré do copu a šla spát, tak mi zase do rána neuschnou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlásky mám stejné jen kratší - do půli zad. Uplaťuňuju stejný postup, krom toho, že si je nefénuju. Když vím že by mi neuschly, použiju suchý šampón a nechám mytí na druhý den.

      Vymazat
    2. Kéž bych si mohla mýt vlasy 2x za týden! :-)
      Děkuju za komentář!

      Vymazat
    3. Vynech silikonové prostředky. Dělám chemii, vím o čem mluvím a ověřeno na vlastní kůži. Dost mi to pomohlo snížit nutnost častého mytí. Ale trvalo to. Mám dojem tak dva týdny až měsíc, než se pokožka hlavy vyčistila. jestli trpíš na suché konečky a špatně se ti vlasy rozčesávají, zkus to raději řešit nějakým přírodním olejem, nebo větším množstvím bezsilikonového kondicioneru. Já si dřív vlasy myla denně. Říkala jsem si, že ty silikony nemůžou zas dělat takové peklo. Pak jsem dělala diplomku, která se silikonů týkala, ale ne teda v šamponech, ale jak jsem studovala obecné vlastnosti, čím dál víc jsem nad tím spekulovala, že to těm vlasům a kůžu fakt musí dělat zle a vysadila. Pomohlo. Hodně.

      Vymazat
    4. Děkuji za radu se silikony od odborníka:-) Ono se totiž těžko věří kadeřnici nebo nějaké vizážistce, která prošla jen školením od neodborníků. Já chemii studuju, ale zatím jsem v nízkém ročníku, takže se takové detaily nedozvím.
      Šampon i kondicionér mám pro jistotu bez silikonů, ale teď si se silikony už vůbec nic nekoupím.

      Vymazat
  4. Je zajímavé, že na to seru jak na placatý kámen, nechávám volně schnout, když není zima nebo hodně topím, a fénuju, když je zima a netopím. Vlasy spokojeně žijou. Dokonce přežily i mokré během spánku. Mnoho povyku pro nic. Ať si to každý dělá, jak mu vyhovuje. Hrozně nemám ráda kadeřnická doporučení, protože se mi zdá, že kadeřníkům jde spíš o to, vyrazit z žen peníze za vodičky, fény a kdejaké serepetičky.
    Jendou jsem někde našla top kadeřnických rad: vlasy nečesat zásadně mokré, protože se lámou (no srry ale víc se mi lámou teda suché), vlasy česat od kořínků ( a ty chuchvalce na koncích pak doslova vyrvat, že milí kadeřníci), chodit si pravidelně nechávat zastřihnout konečky (koneček má pro kadeřníka 10 až 20 cm a proto už nikam nechodím a stříhám se raději sama), správná barva zvýrazní (děkuji, nechci, mám medovou plavou přirozeně, nepotřebuju být "výrazná", aby každý na sto metrů přede mnou viděl, že jsem si vlasy musela obarvit. preferuju, když si lidi myslí, že jsem krásná od přírody, ne od barviček - viz české zrzky. každá s myšoidní barvou to hodí na brutáolní hnusnou zrzavou a cítí se jak rudá sonja).
    Tož tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a nejsem žádná lesana, co se nemaluje, nebojte. Jen nerada vyadám plakát, který nutí okolí uvažovat, jak bych asi vypadala po umytí, a děsit chlapy, vedle čeho se ráno proberou.

      Vymazat
    2. To je trochu militantní, ne? Že každá s myšoidní barvou to hodí na brutální hnusnou zrzavou - že ti sluší tvá přirozená barva, to ti samozřejmě přeju, ale není to samozřejmost a není třeba se povyšovat nad ty, kterým víc sluší jiná než jejich nebo prostě chtějí změnu. A že se to někdy nepovede - no a co? Jsou to jenom vlasy a nějak člověk musí přijít na to, co mu sluší a co ne.

      Zvláštní je, že ačkoliv jsem sama barvená zrzka, tak ve svém okolí zrzek zdaleka nepozoruju víc, než těch přirozených myších barev. Asi žiješ v nějakém zrzavém zřídle.

      Vymazat
    3. Ono kdybys měla onu "myšoidní" barvu, tak by ses na barvení vlasů dívala jinak...

      Vymazat
    4. Díky za komentář, pobavila jsem se:-). Já jsem to dřív také neřešila, ale to jsem měla mikádo. Teď si nechávám vlasy dorůst co nejvíc a cítím vůči nim nějakou zodpovědnost. Nechci, abych pak ty konce měla úplně tenký a zhnuseně si je stejně ostříhala. A že kadeřník bere koneček jako 10 cm, s tím musím souhlasit:-)
      Co se týče tlumených typů a barvení na zrz - některým holkám to opravdu prospělo, podle mě je to hezky zvýraznilo a třeba byla zrz jejich snem. Zas nám ale plno jiných holek s onou ,,myšoidní barvou", které umí hezky kombinovat barvy oblečení a ve vlasech pak opticky vyniknou odstíny, které zruší onu ,,myšoidnost". Jestli mi rozumíte.

      Vymazat
    5. Rozumíme. Právěže si myslím, že ta medová plavá by se mezi ty myšoidní s klidem ještě zařadit mohla. Myslím, že je škoda, že spousta žen bere světlé ne úplně blonďaté vlasy jako "myšáka". Opravdu jak říkáš - správným oblečením a líčením se ta myšoidnost dá zrušit. Tu zrz nikomu neberu, ostatně ani nemůžu, ale málokdy se mi to líbí. Bohužel ty barvy ve vlasech pracují, vymývají se, šisují a odrůstají, omlouvám se, jestli jsem někoho urazila, ale ne, fakt nelíbí, protože bývá až moc vidět, že je to barvené.

      S tou zodpovědností jak píšeš chápu, právě proto jsem obezřetná ohledně dobrých kadeřnických rad. Vždycky zvážím, co se mi osvědčuje dlouhodobě oproti těm doporučením - kolikrát nemají moc logiku, nebo je třeba velmi přihlédnout ke kvalitě vlasů.

      Vymazat
  5. Tak já se taky přidám :D
    Mám hnědé vlasy kousek pod lopatky, mírně vlnité, někdy víc, někdy míň. Každopádně nejsou rovné jak elektrické dráty. Dělám to tak, že někdy kolem osmé lezu do sprchy a skoro každý den si umývám vlasy (pokud nestíhám, nechávám je tak, zvláště v pátek, když vím, že o víkendu nikam nejdu). V osm jsem teda osprchovaná, vlasy umyté. Trošku si je protřu ručníkem, aby mi z nich nekapala voda, někdy, když si dávám třeba pleťovou masku nebo dělám něco s obličejem, dám je do turbanu. Pak, jak odcházím z koupelny,ručník už tam nechávám, vlasy mám rozpuštěné. Do devíti/desíti většinou něco kutím, pak jdu spát a třeba si čtu. Vlasy teda nefénuju, nevím k čemu to je, když se stejně ráno probudím s vlasy suchými :D. Vždycky, když jdu spát, mám je už skoro suché a hezky vlnité tak, že se mi u čela tvoří z ofiny, která je taky dlouhá, tvoří něco jako pokládaná vlna. Vlasy fénuju jen když se třeba někdy odpoledne osprchuju a večer někam jdu.
    No, tak tak to dělám já :D

    OdpovědětVymazat
  6. Dělám to stejně jako Klárinka :) Akorát nejdu spát s úplně mokrými vlasy, trošku si je před spaním vyfénuju, ale vzhledem k mé lennosti opravdu jen trošku...:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že nejsem sama :) Taky jsem líná, a proto si vlasy téměř nefénuju :D alespoň před spaním ne :) zbytečně si při držení fénu namáhám na noc svaly :DDD

      Vymazat
  7. Já mám úplně rovné vlasy, typově zhruba jako Jennifer Aniston. Kroutí se jen opravdu minimálně, spíš vůbec. Nejraději si umývám vlasy tak, aby před spaním stihly volně uschnout, protože jinak je mám druhý den divně splácnuté, bez objemu na té straně, na které ležím. Nejlépe moje vlasy ovšem vypadají tehdy, když si je v předklonu vyfénuji, protože díky tomu jsou nadýchané a mají větší objem... To ale dělám jen když potřebuju rychle někam vyrazit, nebo když si chci zkrátka dát s vlasy víc záležet. O žádné vlny se tudíž vůbec nestarám, bohužel. Vždycky jsem si ale přála mít vlnité vlasy! :))

    OdpovědětVymazat
  8. Pěkný článek..nepřestávám se divit, že je stále čemu se učit :)
    Jinak já mám od přírody hodně jemné vlasy a když si je umyju večer a jdu spát s mokrými, nebo v culíku, tak ráno mají taktéž divnou konzistenci.Pokud do nich ale večer přidám třeba nový šampon,nebo ten malý kondiconér co bývá u barev na vlasy, tak jsou krásně hebké a vońavoučké.
    A můžu mít dotaz? Všimla jsem si, že tu máš i nějaké články zaměřené na barevnou typologii.
    Nepomohla by jsi mi, aspoń orientačně, s zařazením typu v barevné typologii? Já ač se snažím sebevíc, tak na mě samotné mi to prostě nejde :(
    Nela ( Nv.Vn@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Napiš na turnyra@gmail.com. Pošli co nejvíc fotek v různých oblečkách. Zkusím poradit:-) Díky za komentář!

      Vymazat
  9. Moc děkuji za Vaše zkušenosti a rady!

    OdpovědětVymazat
  10. Thank you for the goodd writeup. It if truth
    bee told was a leisure adcount it. Look advanced to more added agreeable
    from you! By the way, hhow can we communicate?


    Here is my webhlog zaljubise.net

    OdpovědětVymazat
  11. No priznám sa, že sama neviem, čo je pre vlasy najlepšie, ja ich suším fénom, vlasy sa fénovali už odkedy vymysleli fén a ja na tom nevidím nič tak hrozné. Aj v kaderníctve vám predsa vysušia vlasy. Skúšala som si vlasy nechať uschnúť prirodzene, ale tie moje jemné vlasy boli potom spľasnuté a totálne bez objemu, takže túto alternatívu som zamietla pod koberec. Spať s mokrými vlasmi tiež nepraktizujem, keďže sa mi vlasy rýchlo zamotajú a po každom umytí mám čo robiť, aby som tie žuvačkové vlasy rozčesala, naviac sa mi vlasy dosť lámu a štiepia a hold opäť je tu ten problém s objemom, bez fénu skrátka moje vlasy nevyzerajú dobre. Avšak nefénujem si úplne mokré vlasy, nechám ich schnúť a keď sú už tak polosuché tak vtedy vezmem fén a dodám trochu toho objemu, fénujem si vlasy v predklone a občas nastriekam lak, tužidlo nikdy, pretože po tom sa mi vlasy mastia rýchlosťou blesku. Páči sa mi ako niektoré slečny píšu, aké je fénovanie škodlivé, že si vlasy nesušia fénov len žehlia, no podľa mňa žehlením sa vlasy ničia omnoho viac než pri fénovaní. Nepoužívam ani žiadne tie "zázračné" prípravky na ochranu vlasov pred tepelnou úpravou, mala som jeden, a nerobil s vlasmi nič ba čo viac ešte mi ich zamotal, takže efekt žiaden, je to podľa mňa reklamný ťah.
    Bianka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím:-) Jen bych chtěla říct, že to, co dělá kadeřnice, není vždycky správně. Když fénuje vlasy na nejvyšší teplotu těsně u hlavy - tak chce mít rychle hotovo a aby byl efekt co nejlepší. Denně by to člověk praktikovat neměl. Jednou mi na Schole Pragensis studnetka kadeřnice kulmovala vlasy tak, že se mi z nich kouřilo. Mistrová to viděla a nic neřekla...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...