středa 8. dubna 2015

Je tenké obočí hřích?

Před deseti lety se nosilo tenké obočí, jak jistě všechny pamatujete. Tehdy bylo moderní dělat si legraci ze silných obočí z 90. let. Dnes je tomu přesně naopak. Dívky si obočí trhají jen málo a malují si ho a ještě ztlušťují. Často slýchám kritiku na tenká obočí. Někdo kritizuje tenké čárky z pár chloupků, ale někdo jiný i takové, které má těch chlupů víc, ale pořád by se nenazvalo silným. Co je tedy estetické a co ne?

Nemyslím si, že všem ženám sluší silné obočí. Že se nosí přeci neznamená, že bude slušet všem. Vypasované šaty s širší sukní také mnoho žen zkrášlí, ale některým uberou jejich přirozenou krásu, protože se na jejich postavu nehodí. Stejně tak to je s obočím.

Podle čeho volit tloušťku?

Nejlepší je vycházet z přirozenosti. Jestliže byste bez trhání měla hodně husté a široké obočí, bude vám slušet jen lehce vytrhané. Jestliže ho máte přirozeně tenké anebo dost řídké, bude slušet tenké i přirozeně, to dává smysl.

Důležitým faktorem je i ostrost tváře. Ženám s ostřejšími rysy sedí tenčí obočí, ženám s plnějšími tvářemi zas tlusté obočí.

Vliv má i tvar obočí. Rovné obočí bývá lepší jako tenčí, hodně klenuté obočí zase tlustší. Šikmé rovné obočí je pěkné jako tenké a to je pravidlo jen s málo výjimkami.

Dobré je zjistit, jaká tloušťka vám opticky zvětšuje oči. Tenké obočí dělá větší prostor mezi okem a obočím, takže  opticky zvedá horní víčko. Tlusté obočí může také oko opticky zvětšit, tak to mám třeba já, ačkoli nedokážu vysvětlit proč tomu tak je. Tedy hodně obecně - menší oči by měly mít tlustší obočí, větší oči zas tenčí. Ono to také ne vždy vypadá dobře, když je výrazné obočí u výrazných očí. Ale tady záleží asi na vkusu každého.

Kočičím očím většinou sedí tenké obočí. Očím, kterým směřují vnější koutky dolů, je lepší nechat silnější obočí.

I velikost rtů může ovlivnit, na jakou tloušťku si obočí trhat. Pokud máte přirozeně plné rty a silné obočí, vytrhání hodně chloupků vám způsobí disharmonii. Plná ústa nebudou ničím vyrovnaná a pokud se na ně nanese rtěnka, může to vypadat divně. K úzkým rtům se zas hodí tenké obočí, které je nepotlačuje a nebere na sebe moc pozornosti. Je skutečnosti je to ještě složitější, tato pravidla vždycky neplatí.

Tenké obočí opticky přidává roky, tlusté zase ubírá. Zároveň ale musí harmonizovat s rysy ve tváři. Někdy je těžké najít kompromis.

Nejde nějak schématicky říct, jaké rysy mají mít jaké obočí. Všechno, co jsme uvedla, by mělo sloužit jako pomůcka, nikoli pravidlo. Je dobré se při rozhodování zamyslet nad uvedenými faktory. Jestli zrovna vy nejste ten případ, pro který to platí. Ale samozřejmě tomu tak být nemusí.


Alyssa Sutherland alias Asluag v seriálu Vikings má ostré rysy, kočičí oči a rovné lomené obočí. Vypadá skvěle, pokud je obočí tenké. Neplatí u ní už pravidlo, že plné rty a menší oči by měly mít silnější obočí.


Anna Chancelor, které jsem si všimla v seriálu Pýcha a předsudek, je přesně typ ženy, které tlustší obočí zvětšuje oči. Zároveň jí omlazuje (fotka je vyrovnaná Photoshopem, ale i tak to je vidět). Anna má výrazné tváře, které obočí dobře vyrovnává.


V tomto kostýmu má herečka vlasy hodně do čela, takže by teoreticky snesla i tenčí obočí, protože jeho funkci ,,vyrovnávače" rysů v obličeji teď plní vlasy. Díky silnému obočí jsem si jí ale v seriálu všimla a přišla mi hodně zajímavá.


Tvář Demi Lovato je hodně dívčí a spíše baculatější. Proto by jí více sedlo tlusté obočí a ne tenké, jak ho nosí.


Tím tlustším obočím ovšem nemyslím tohle, které vypadá uměle a ještě hůř, než to tenké:


Mám na mysli něco jako tohle:



Jak se vy stavíte k tloušťce obočí? Všimly jste si na sobě nějakých rysů, které vám určily, na jakou tloušťku si obočí trhat?

10 komentářů:

  1. Abych pravdu řekla, tak obočí nijak zvlášť nehrotím. Nechávám si své přírodní, vytrhávám ho jen lehce po bocích, jinak nic. Dříve jsem si ho taktéž domalovávala, abych ho měla úplně "dokonalé", ale od té doby, co jsem začala svou "no make-up" éru, tak jsem se tužky na obočí ani stínů nedotkla :). Moc pěkný článek!

    OdpovědětVymazat
  2. Já měla do 13 obočí jako Břežněv :) Od té doby si ho trhám, ale poslední roky čím dál méně, protože cibulky vytrhaných chloupků řídnou, ono pak stačí strávit dva týdny mimo civilizaci a vidím, že už by mi do původního tvaru ani nedorostlo.
    Tenké čárky se mi nikdy nelíbily, vždycky si toho na ženě všimnu a když se jí dívám do obličeje, tak je těžké vnímat něco jiného :)
    Před asi třemi měsíci jsem si ho začala nenápadně dokreslovat - no spíše dovybarvovat - protože husté ho mám dost, ale spíš mi vadí nesouměrnost - na kořeni nosu mi roste každé jiným směrem (jedno do strany a jedno nahoru) a mě přišlo, že to musí každý vidět... :) Líbí se mi to, co jsi dala na poslední fotku - upravené, ale pořád dost přirozené.

    OdpovědětVymazat
  3. Já ho nechávám přirozeně, jak mi roste, jen ho trochu zvýrazním. Mám štěstí, že s ním nemusím moc dělat. Myslím, že ke mně sedí tak, jak ho mám.

    Článek se mi líbí!

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký článek :) Snažím se o co nejpřirozenější vzhled obočí. Vytrhávání se sice úplně nevyhnu, ale nedomalovávám si je.

    OdpovědětVymazat
  5. O obočí jsem nikdy nepřemýšlela - se svým jsem maximálně spokojená, je světlé, tak akorát tlusté a prostě mé. :) Souhlasím s tvými příklady Demi Lovato. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já nemám ráda ani jeden extrém - moc husté obočí obzvláště na ženách mě děsí a to hodně tenké se mi líbí jen na opravdu mizivém procentu žen (převážně jsou to ale stejně ty dobové ze 30. let :D ). Sama se snažím mít trochu tlustší než mám, ale moc se nedaří, takže dokresluji. Držím se stylu "svých" 40's :)

    OdpovědětVymazat
  7. Držím se toho, co mi nadělila příroda, docela se jí to povedlo:-), je spíš tenčí. Upravuju jen velmi mírně, vytrhávám to, co je hodně mimo přirozenou hranici. Hodně tenká obočí moc ráda nemám, spíš se mi často líbí ta přirozeně silnější.

    OdpovědětVymazat
  8. Já osobně nesnáším přehnaně úzké obočí. Věřím, že někomu neroste a nebo je světloučké, takže proti takovým nemohu nic namítat. Ale vytrhané obočí do uzoučké linky na mě působí lacině :/...
    Zvu vás všechny na giveaway, ve které můžete vyhrát úžasné sérum na řasy určené pro zhuštění, prodloužení a větší objem řas :-).

    OdpovědětVymazat
  9. Přiznám se, že to vůbec neřeším. Naštěstí mi nenarostlo příliš tlusté obočí, takže si nemusím vytrhávat chloupky. Co se týče tloušťky, moje obočí je asi zhruba na půli cesty - ani tlusté, ani tenké. Nikdy se mi ale nelíbilo, když si někdo vytrhá obočí úplně a jen si ho namaluje tužkou. Ještě jsem nepotkala dívku, které by to slušelo (což samozřejmě neznamená, že taková neexistuje).

    OdpovědětVymazat
  10. Já si obočí zvýrazňuji. Přijde mi, že na to, jaký jsem tmavý typ, tak mám obočí docela světlé a nevýrazné. Mohlo by být hustší. Obočí si trhám tak, že se snažím ho přirozeně víc vyklenout, protože mám docela nízko posazené obočí tak, že když si dávám řasenku, tak se řasy dotýkají obočí

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...