neděle 31. května 2015

Obchod SugarBat - recenze

Na Facebooku na mě vyjela reklama na obchod Sugarbat. Co se týče půjček, pojištění a nabídky soukromých vysokých škol, neklikám, ale u módních záležitostí se ráda podívám, o co se jedná. Jelikož se tento shop zaměřuje na historickou módu, nesmí na Turnýře chybět zmínka o něm a jeho zhodnocení.


Recenze byla psaná k 31.6.2015, později se tedy může sortiment i ostatní věci změnit.

Co se týče servisu a webových stránek
Sugarbat se prezentuje jako e-shop i kamenný obchod s retro, pin-up, rockability a gothic oblečením a doplňky. Mám za to, že nebude mít v ČR moc konkurence, protože - na rozdíl od našich německých sousedů - tady v Čechách moc oficiálních retro krámků s větším sortimentem není. Opravte mne, mýlím-li se.

Jak už bylo řečeno, obchod funguje jako e-shop, ale má i pobočku v pražských Vinohradech. To beru jako velké plus. Člověk si šaty osahá, vyzkouší. Nekupuje zajíce v pytli. Tedy - bydlíte-li v Praze a okolí. A pokud se rozhodnete pro online obchod, poštovné máte dokonce zdarma.

Stránky mají příjemný design a jsou přehledné. Jako velmi dobré hodnotím to, že se ve vyhledávání zboží můžete omezit na svou velikost, styl a značku. Velikosti se ale docela hýbou - hledala jsem si své a jednou jsem byla L, pak XL, jindy jsem se ani nevešla (svoje oblečení mám M)... Viz dále.
Co se týče sortimentu

Bohužel, nejedná se o nějaké dobové kousky nebo něco vyloženě vkusného. Vintage to (ve většině) není, to si nebudeme namlouvat. Pokud bereme slovo retro jako návrat k minulosti, kopírování stylu v posledních desetiletí (zde konkrétně padesátých), tak také úplně ne. Prostě vy, kdo se nějakým způsobem chcete přiblížit starým dobám, se zde asi moc nebudete realizovat.

Pokud někdo hledá moderní pin-up, který je založen na ostrých kontrastech červené (modré) a bílé, tvrdé kočičí linky a jasné rudé rty, tak tady je vaše pole působnosti. Příliš originální kousky v něm ale nenajdete. Střihy, nášivky, vzory látky, nikdo se s tím moc nepatlal. Některé kousky jsou moc pěkné, to uznávám. Pokud by si ale na karneval ve stylu pin-up nakoupilo z obchodu více děvčat, na párty si moc originálně připadat asi nebudou.

Jako ,,návod" jsou v šatech a doplňcích vyfocené modelky. A to je, promiňte mi, katastrofa. Jedná se o klasický vynucený styl, kdy z moderní holky udělají roztomiloučké retro, které ale za a) retro ani není a za b) je to spíš kýč, který znásilňuje umělecké prvky 50. let. Modelky nemají vhodné obličeje na tu dobu. Nalíčené jsou příliš tvrdě a působí nepřirozeně. A nejhorší jsou účesy. Nejsem si jistá, zda mají modelky paruku, nebo jim to celou noc lakovali.

Je to škoda, protože udělat přirozenou půvabnou slečnu v pin-up šatech by bylo podle mě jednoduší než nějakou umělotinu.

Gothic tam napsali spíše z reklamy. Pár kousků tam jakoby gothic jsou, ale výběr valný není a e-shop se na ně očividně nezaměřuje.

Mám pocit, jakoby se tu nikdo ani nesnažil. Dejte tomu puntíky a přirozený pas, nazvěte to pin-up a máte řadu zákaznic. Na českém trhu konkurenci nemáte, takže peníze jsou jisté. Tak to na mě působí...

Umělé, bez půvabu.
Asi paruka, tričko bez stylu
Přehraná póza, nevkusný gradient na pozadí

Šaty ,,Megacute", wow
Šaty

Šaty na mě působí docela dobře, jsou pěkné. Myslím, že by si vybrala každá. Střihově je to ovšem nuda. Širší sukně, pásek, pár stylů ramínek. Jediné trochu originální kousky, které bych si sama pořídila, zas nejsou úplně retro...

Výhodu vidím ve velkém množství barev.

Cenově je mezi 1000 Kč a 2000 Kč, což je taková očekávaná cena. Za víc by to bylo moc, za méně by to neprodával nikdo.

U pouzdrových šatů jsou uvedené míry přes prsa, pas, ale i boky, což beru jako velké plus. Velikostně bych se moc nenašla... Rozdíl mezi boky a pasem mám asi 30 cm a to nejsem ještě takový extrém... Prsa nepočítám, protože ty člověk nacpe i do menšího obvodu.
Pěkná klasika, ale za tu cenu asi moc obyčejné.
Šaty modelce úplně nelichotí

Můj favorit, ač to není dobové
Sukně

U sukní je to hodně mix. Najdete tam dost obyčejné kolové sukně, ale hodně gothic kousků a pár víceméně moderních krátkých. Ty pin-up jsou cenově pod tisícovku, gothic jsou samozřejmě dražší.
Pro pin-up styl bych řekla - kupte si raději pěkné šaty a neutrácejte za kolovou sukni, kterou si můžete za pár šupů spíchnout sama nebo si sehnat kdekoli jinde v originálnějším provedení.

Trochu obyčejná sukně na 900 Kč
Spodničky

Ke koupi sukně nebo šatů samozřejmě musíte započítat i koupi spodničky. Bez ní nebude sukně držet tvar, siluety nedocílíte. Ze střihů spodniček jsem ale dost rozpačitá... Pokud chcete sukni spíše do A tvaru, tak si bezpochyby vyberete (obzláště Lindy Bob vám moc objemu tedy neudělá). Jestli ale sníte nad nadýchanou sukní, jakou vídáte ve filmech z 50. let, tak jsem tam opravdu nenašla spodničku, která by to udělala. Taková spodnička se zvedá už v pase a to hodně a sukně končí v půli lýtek. Spodnička bývá někdy i vystužena kosticemi (je to tedy spíše krinolína). Takže abyste nad něčím nesnila a ono se to potom nesplnilo...
U spodniček člověk nikdy neví, může vám udělat objem, takže třeba udělá. Ale rozhodně nespoléhejte na fotku a jděte si to zkusit do krámu.

Dobová fotka - spodnička, která dělá objem už od pasu, v shopu nenalezeno
Jsem trochu rozpačitá ze spodniček, které jsou posazené pod pupíkem (Banned)... Opět vám neudělá žádaný objem a bude to divné mít spodničku na bocích, když sukně začíná v pase, nemyslíte? Pro někoho je to možná příjemná varianta, ale úplně mi to neharmonizuje se stylem siluety.

Malý dodatek - ty nejkrásnější sukně z padesátých byly do půli lýtek. V obchodu jsem moc takových sukní nenašla. Problém v délkách po kolena je to, že vás docela rozšíří, pokud chcete opravdu nadýchanou sukni. Tento fakt musíte zvážit. Proto doporučuji zkoušet šaty a sukně v obchodě a to dohromady se spodničkou.

Cenově jsou spodničky opět kolem tisícovky, což hodnotím jak dobrou cenu.

Dobová fotka z 50. let - typická silueta, kterou spodničkami z shopu nevykouzlíte

Topy a korzety

Není to nic extra. Některé modely (a to hlavně z gohc strany) považuji skoro za kýč. Cenově okolo 700Kč, no upřímě, za to vám to asi nestojí. Zas tak zajímavé kousky tam nejsou.

Svetříky a bolerka

Doufám, že v sortimentu topy, sukně a svetříky v budoucnu něco přibude, protože je to opravdu bída a to i zde u svetrů. originalita nulová, škoda... Cena za tu nudu u svetříků je opravdu přehnaná.

Legíny a kalhoty

U tří modelů není co hodnotit, ale kalhoty s gothic motivem se mi moc líbí. Až na to, že obvodem boků bych byla XXL, které tam ani není... Tak tyhle velikosti jsem nějak nepochopila.

Pěkné, velikostí nedostupné

Kabelky a peněženky

Je škoda, že skoro všechny kabelky spadly do kýče, Přitom by se nemuselo nic moc řešit. K tak výrazným šatům, jaké shop nabízí, by stačily jednobarevné a jednoduché kousky. Cenově většinou pod tisíc, ale v normálním krámě podle mě seženete hezčí.

Předimenzováno

Plavky

Zas moc malý výběr, střihově to je správně. Doufám, že velikosti podprsenek jsou i větší než 80C, když by správná pin-up měla být vyvinutá.

Obdivuji, že plavky mají ono dobové přetažení horního dílu přes boky, správně by neměly být vidět kalhotky, ale stejně oceňuji
Doplňky

Doplňky zatím zdobí jen gumové pásky a prapodivný vintage? klobouček a jedny rukavičky. Tyto pásky vás krásně přeštípnou v pase, to je pravda. Nějaký si možná i objednám - opravdu se hodí. Výhodou je i škála barev. Čekala bych i jiné typy pásků, čelenky a šátky do vlasů, doufejme, že se jich dočkáme.

Kabáty

Kabáty jsou jen dva, takže snad přibudou další.

Šperky

Nabídka zase není nijak zázračná, jedineční by byli leda náhrdelníky s motýlky. Gothic by si tam něco našel, pin-up moc ne. Přitom skrz doplňky si můžete i z obyčejných šatů ze sekáče udělat obstojné retro! Kde jsou náramky, kde korále, kde brože? Ceny jsou myslím spíše horší, hodnotím-li to, jak moc originální věc si za tu cenu koupíte.
Laciný vzhled, žádné překvapení co se týče desigenu

Shrnutí

Je mi líto, že další pokus o alternativní styl dopadl celkem špatně. Asi jediné, co bych opravdu doporučila, je výběr šatů, které jsou hezké. Pokud máte ženský styl, najdete se. Pro ty, které se ale chtějí hodně lišit a tak nějak přirozeně působit z jiné doby, to vážně není (nebo tak max na pár kousků). Mám pocit, jakobych všechny modely z obchodu už někde viděla. Uvidíme, jakým směrem se bude sortiment ubírat. Zda nakonec ve větším množství nabízeného zboží najdeme opravdové retro, nebo zda opět skončí u nepovedeného pokusu...

Co vy si o obchodu myslíte? Našly jste si něco, co se vám líbí, nebo byste si nevybraly? Máte pro nás, dobové nadšenkyně, tip na nějaký obchod, kde se dají sehnat pěkné nenucené kousky, které jsou v přijatelné cenové relaci?

(kromě dvou dobových fotek z 50. let u spodniček jsou fotky z  sugarbat.com)

17 komentářů:

  1. Zajímavá recenze! Líbí se mi ty samé šaty, co tobě, i když na "doopravdické" dobové retro nejsem. Líbí se mi spíš ty moderní verze, takové ty jenom jako ale kvalitní. Třeba můj zítřejší outfit :-) Mně příliš ty typické kolové sukně nesluší, protože, jak píšeš, hodně rozšiřuji, což já vážně nepotřebuji.

    Krásný den přeje Martina z blogu Elegant 40! Budu moc potěšena, když se opět zastavíš.

    OdpovědětVymazat
  2. Hodlám se tam jít podívat (osobně), protože to vlastní od kamarádky kamarádka, zatím co jsem vidělat jedny šaty a spodničku naživo, tak nic extra kvalita (za to může ale výrobce a ne eshop co přeprodává), jsem ráda, že píšeš o té spodničce, taky nechápu, jak to někdo může chtít mít rozšířený až od boků, vypadá to hrozně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také se tam chci podívat a schválně si něco zkusit...:D A vyfotit a dát sem

      Vymazat
  3. E-shop znám a několik šatů jsem měla v záložce, že "jednou" do nich půjdu. Zatím mi ta cena přijde dost vysoká, protože slavnostní to není a na běžné nošení mi to prostě připadá moc... Kamarádka navíc všechny tyhle modely našla na e-bay za polovic, takže přemýšlíme je zkusit koupit tam a podělit se o poštovné...
    Jinak znám i podobný shop http://www.blankastraka.cz/, který máme v Ústí, jen je na něm zvláštní, že to majitelka provozuje ve svém bytě (pracuji ve stejné ulici a nikde není jediná reklama či upoutávka), takže se k ní člověk musí na zkoušení objednat, k čemuž se samozřejmě nemůžu přinutit.
    Ale skvělá recenze, je skvělý si počíst i nějakou kontruktivní kritiku než jen prázdné óchání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za komentář i za odkaz. Koukám, že některé modely má i Blanka stejné jako SugarBat.. Asi to točí všechno dokola

      Vymazat
  4. Tento eshop poznám iba z počutia, máš pravdu, niečo ok, niečo nuda a niečo gýč. Ja som nakupvoala cez Lindy-Bop, mám odtiaľ tieto šatičky, jasné nie je to original vintage, ale cítim sa v nich dobre: http://www.lindy-bop.com/myrtle-red.html aj ich web sa mi viac páči.

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem si odsud nic neobjednávala, ale už delší dobu obdivuju na FB 2 obchody - Lazy 50's eyes a Zlatá padesátá (tam mívali dokonce některé šaty stejné jako v SugarBat, ale jelikož velikosti většinou neseděly českým ženám a kvalita taky nebyla moc valná, tak se majitelky rozhodly udělat vlastní kolekci, na kterou jsem zvědavá). Ale že by to bylo taky úplný retro, to zas ne, ale šaty jsou pěkné.

    OdpovědětVymazat
  6. Správné gothic šílenosti mají na metalshop.cz, škoda, že to už to nemůžu nosit... vybrala bych si :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gothic shopů je rozhodně víc než vintage.. Taky to nosí víc lidí.

      Vymazat
  7. Na sugarbatu jsem ještě nenakupovala, ale možná k tomu ještě někdy dojde. S čím absolutně souhlasím je fakt, že modelky mají typicky dnešní typ obličeje na kterém "retro" líčení vypadá takřka vulgárně. Dokážu ale pochopit, že nemají neomezený výběr holek a když už mají šaty vypadat jako z 50's, zbytek by měl korespondovat, holt asi i na úkor kýčovitosti a lehké přiblblosti, popravdě to tak vidím úplně na všech takových webech, takže klid. Výběr šatů se mi zamlouvá, i když některé už jsou neskutečně ohrané a všechny mají podobný střih - ale koneckonců všechny mají simulovat pouze ten hlavní trend padesátek a ten takový skutečně byl. Nemůžu si odpustit poznámku, že by klidně mohli vyrábět oblečení v daleko menším rozsahu velikostí, možná teď budu znít krutě, ale popravdě bych obzvláště některé modely nerada potkala na velikosti 46 a výše. ..Další velká zrada je, že přestože šaty mají být PIN-UP, což samozřejmě řvou do světa svojí okázalostí, jsou šity na typicky dnešní postavu a vůbec nepočítají s přesýpacími hodinami! Posledně jsem podobnému e-shopu vracela šaty velikosti S, které byly jak na dobře živenou selku. A to rozhodně nejsem žádná velikost Dachau. Tak či tak, pokud člověk chce klasické pin-up / rockabilly šaty a nepotřebuje žádnou prudkou originalitu, tak zde asi pochodí dobře. Jedny, dvoje šaty odsud bych také brala (kdyby někdy vyrobili i velikost s úzkým pasem...), ale víc by pro mě nemělo cenu. To už by moc zavánělo tuctovostí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuj za dlouhý komentář. Určitě s tebou souhlasím a hlavně s tím komentářem k šířce pasu...

      Vymazat
  8. Pletu se, nebo je nabídka totožná nebo hodně podobná jako na http://www.retrosaty.cz/?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že je. I Lucie Velková tady v jednom komentáři odkazovala na web, který má stejné šaty. Očividně to točí pořád dokola... Smutné. A na retrošaty jsou i vyšší ceny:D

      Vymazat
  9. Zdravím, zkuste se poptat tady: http://www.fler.cz/zbozi?where=zbozi&search=simona%20to%C5%A1kov%C3%A1

    Moc šikovná paní, která šije pin-up šaty na míru.....to by mohlo být pro nadšence to pravé.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...