pátek 8. května 2015

Opálit se do snědé, nebo si ponechat bílou pleť?

Sluníčko vylezlo a každým dnem cítím jeho intenzitu silněji. Nebude to trvat dlouho a člověk se projde po městě s alabastrovou pletí a vrátí se s bílými místy po ramínkách tílka. Na rozdíl od minulých lét řeším jednu věc - jak moc se chci opálit a jestli vůbec?

Být opálená jako jižanka je vskutku krásné. Jenže pro bledou češku to může být i problém. Pokud tedy nechce navštívit nuda pláž. Co na opálení nesnáším?
Opálená ramínka od tílka (podprsenky). To je ale snad to nejmenší.
Opálené rukávy.
Opálené brýle.
Opálený výstřih. Na podzim si vezmete teplejší tričko s hlubším výstřihem a půlka prsou je tmavá, půlka světlá
Opálené sandály. Ne střevíčkách obzvláště estetické.
Neopálené břicho. Nevím jak vám, ale mě se opálilo trošičku jednou v životě.
Opálená kabelka. Když nosíte kabelku napříč, budete mít na hrudníku světlý pás, je tomu tak.

Aby se těmto nepříjemnostem předešlo, musí se člověk nutit. Nutit do nošení odhalujících tílek, na které třeba vůbec nemá náladu a raději by si vzal klasické tričko. Nutit se do krátkých sukní a nechat ve skříni ty krásné padesátkové. Nebrat si špěrky, protože ty se také opálí.

Léta 70.

Nesnáším ležet na sluníčku. Do pár minut se začnu nudit. Knížka to nespraví, hudba to nespraví. Já musím mít akci!

Nemám ráda barvu své kůže, když je opálená. Ano, sama o sobě je hezká, ale nesedne mi. Přirozený nádech v zimě mám do olivova. Ale po opálení jsem hnědá a náznak pěkné olivové je pryč.

A nejhorší je pak podzim. Předminulé léto jsem si opravdu připadala jak jižanská žena, protože jsem se na svůj styl opálila moc. Líbilo se mi to. Ale na podzim začalo opálení slézat. Takže jsem nebyla ani španělka, ani sněhurka. Bylo to něco mezi tím, ale vůbec mi to nepřišlo zajímavé.

Nemám ráda, když si na léto musím kupovat nový pudr. Vadí mi, že zimní líčení se v létě nehodí stejně jako všechny barvičky, které na sebe v zimě patlám. Nějak se v létě neumím namalovat:-). Na druhou stranu, kdo chce v pařáku nosit pudr a kdo chce mít po koupání řasenku přes půlku obličeje.

Musím ale dodat, že i opálení má výhody. Člověku najednou sluší oblečení, které by si dříve nevzal. Tyrkysové barvy a obecně bílé a světlé, ty vypadají na opálené pleti naprosto dokonale.

Opálení také zlepšuje pleť s akné. Alespoň na mojí kůži to tak vždy fungovalo.

Jak je to s opálenou pletí a moderností?
Jak všechny víme, v historii bylo opálení známkou nižší třídy, která pracovala na poli. Šlechtici se před sluníčkem skrývali pod klobouky a slunečníky. Ve 20. letech začalo být slunění moderní a od té doby stále je. Pamatuji si své dětství (okolo roku 2000), kdy bylo opálení vrcholem estetiky.

Dnes už tomu není tak, jako když jsem byla malá. Holky se navzájem chválí, když přijedou osmahnuté z přímořských zemí, ale zároveň se jedna s druhou předhání, která z nich potřebuje světlejší make-up. S výskytem rakoviny kůže a odrazování od solárií, které byly kdysi tak populární, se podle mě pomalu přechází zas ke kultu světlé kůže. Myslím, že to ještě bude trvat, než se tato záležitost ustálí.

Mě by zajímalo, jak vnímáte opalování vy u sebe, ale i ve vašem okolí? Mnoho z vás se jistě opaluje rádo, jiné by se třeba opalovaly, ale nemohou kvůli jemné kůži. Jak to máte?

12 komentářů:

  1. Neopaluji se, protoze se maximalne spalim do cervena, pak se oloupu. Tmavsi plet se mi libi moc a rada bych ji mela. No nic nenadelam, protoze ani samoopalovaky moc nefunguji.

    OdpovědětVymazat
  2. Sama na sobě moc cílené opálení nemusím. Jako líbí se mi, pokud je někdo opálený přirozeně a na celém těle, ale když vidím ty blonďaté peroxidové vlasy, k tomu osmahlý vrásčitý obličej s opálením, kde jsou vidět bílá ramínka a výstřih a vypadá to děsně. To ani nemluvím o tom, jak je pak náročné sehnat make-up, když jsem zvyklá sahat po těch světlých odstínech.

    OdpovědětVymazat
  3. Vzhledem k tomu, že ani v zimě nemohu sáhnout po tom nejsvětlejším make-upu, tak nevidím důvod, proč bych se měla zbytečně ještě opalovat. Jen co začne jaro, tak si mažu obličej opalovákem, toť na horách i v zimě. Co na tom, že připadám ostatním jak magor, hlavně že já mám pocit, že nemusím kopat brambory na poli.
    Na jedné fotce, která je focená den po dni na pláži bez stínu a s OF 30, jsem tmavší než Španělka... Po 1 dni. Ale když si to tak vezmu, tak mám i fotky, kde jsem tmavší než holky z Portugalska, a to bylo ještě před tou pláží. Asi nějaké vtipné geny.

    OdpovědětVymazat
  4. Opálení se mi nelíbí. Málokdo se opálí tak hezky, jako by šlo o přirozeně snědou pleť, je to prostě viditelně zásah zvenčí, byť jde o zásah od přírodního sluníčka, ale já mám pocit, že ti lidé jsou pak takoví divně skvrnití, jako by se dlouho nemyli nebo měli nějakou nemoc. O uměle vysolárkovaných peroxidových blondýnách ani nemluvím. Pamatuju si, jak jednou přišla jedna známá s opálením jak kdyby ji někdo natřel nahnědo, všichni jí to hrozně chválili a já byla úplně otřesená, jak to bylo nehezké, jak kdyby si protáhla obličej blátem a teď to zasychalo. Mám tmavé vlasy a velmi světlé oči i pleť a opaluju se málo, dokonce se ani moc nespálím a tak se tomu radši rovnou cíleně vyhýbám. Mým ideálem je taková ta sytě mléčná, čistá pleť rusovlásek, ne bledá a průsvitná, jako mám já. Zhnědnutí kůže není nic jiného než obrana pokožky před poškozením UV zářením, nevím, proč bych si ji tedy měla poškozovat jen proto, že to někdo považuje za hezké.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se ráda opaluji, miluju totiž slunce a dlouhé ležení s knihou na sluníčku. Je to pro mě znak léta a prázdnin. Také mi to pomáhá na akné a celkově ve mě sluneční svit vzbuzuje pozitivní náladu. Co se týče make-upu, tak ten moc neřeším, namaluji se tak jednou za měsíc a v létě nechám působit sluníčko přímo na kůži. Možná pro sebe nedělám to nejlepší, ale mám slunce ráda, takže se mu vyhýbat nebudu.

    OdpovědětVymazat
  6. Já mám ráda přirozené opálení. Což znamená ne se cíleně usmažit, ale když pleť jemně zezlátne. V zimě mám pleť světlou, ale pokud je dlouho bez sluníčka tak přechází do zelena a vypadám nemocně. Zároveň rychle blednu, takže se k nějakému tmavému opálení nikdy nedostanu, což mu ani nevadí. A takové mírné opálení podle mne sluší největšími počtu lidí.

    OdpovědětVymazat
  7. Přes zimu jsem bledule, ovšem jen co vyleze sluníčko, vyskáčou mi okamžitě pihy a jdu dohněda. Bojovat s tím nemá smysl, docílím leda vypálených proužků od ramínek a výstřihu. Na začátku léta si tak stačí párkrát lehnout na zahradě, zarelaxovat na sluníčku nejlépe dokud ještě není moc silné, a trochu to opálení "zrovnoměrnit" (plavky naštěstí na zahradě řešit nemusím). Opálení mi většinou vydrží až do zimy a několikrát jsem měla viditelně vypálené sandály ještě na začátku dalšího léta... Make-up i pudr mám holt na léto jiný než na zimu. Na druhou stranu, hodně si užívám, že si přes léto můžu dovolit výraznější barvy oblečení, tyrkysová a ostře zelená jsou báječné :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já teď právě řeším takové dilema. Opaluji se celkem dobře, poměrně dost času trávím venku a opálená kůže byla ve 40's (moje éra) populární, právě především u mladých dívek. Problém je, že jsem si za několik let "vypěstovala" takřka dokonale bledou kůži, se kterou jsem velmi spokojená a nevím jestli dokážu se jí vzdát. Takže to pravděpodobně dopadne na opalovák 50 + a vyhýbání se přímému polednímu slunci, jako vždy ... :D I když je to "nemoderní" i na moje léta :D

    OdpovědětVymazat
  9. Naštěstí jsem se nikdy moc neopalovala, což je dobře, protože se mi opálená pleť vůbec nelíbí. Někomu to může slušet, ale v mém případě to příliš bije do očí, protože normálně mám poměrně bledou pleť a tak by to také mělo zůstat. Na druhou stranu to má i své výhody, že ani když trávím delší dobu na slunci, nespálím se. Spálila jsem se snad jen jedinkrát v životě a ani tehdy to nebylo tak strašné.

    OdpovědětVymazat
  10. Přesto že jsem bruneta, mám od přírody bledou pleť a spálím se velmi snadno. Dříve mi to vadilo, mazala jsem se různými samoopalovacími přípravky, ale výsledek byl vždy otřesný - místo efektu přirozeného opálení oranžový nátěr a kůže samý flek. Po několika takových experimentech jsem se rozhodla raději být přirozeně bledá a teď mám z toho přednost. Opálený chce být každý, nehledě na to, že se mi to stejně nelíbí. Takže jsem za to vlastně ráda, i když musím být na slunce velmi opatrná.
    A.

    OdpovědětVymazat
  11. Mám od přírody tmavě blond vlasy a světle zelené pronikavé oči, ale vůbec se nespaluji a na konci léta jsem vždy opálená do barvy mléčné čokolády.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...