sobota 11. července 2015

Módní kiks u nové řady kosmetiky Alverde

Když někdo říká, že je miluje módu 50. let a zná jen pin-up, přivřu oči. Když někdo jde na ples ve stylu 30. let a oblékne si rovné šatičky z 20. let s krátkou sukní, docela mě to točí, ale aspoň se člověk snažil a nepřišel v civilu - a třeba neměl ve skříni nic lepšího. Když si někdo plete architekturu historismu se secesí, tak mě to docela točí, ale přece jen to mám více nakoukané a každý o tom nečte knížky. Sama se nevyznám ve všech oborech a někdy dělám kiksy a ani o tom nevím. Kdybych měla jít někam za indiánku, vezmu si něco ve stylu Vinetoua, i když ani nevím, jestli tam mají správně kostýmy.

Pokud ale někdo udělá výrazný ,,kiks" v historické módě a to v nějaké placeném zdroji - časopis, plakát, oficiální módní přehlídka, film atd - tak to už mi nepřijde omluvitelné. Pokud se tedy nejedná o malou chybu, kde na dobové oblékání není dán důraz - tedy pokud je např. ve filmu krátká humorná scénka zasazená do minulosti a jde víc o ten vtip, než o reálie.

Když je to ale reklama na kosmetiku a její slogan je ,,Fabulous Fifties" a na obrázku je žena s typickým účesem pro 60. léta, růžovou rtěnkou a puntíkovaným trikem, tak se nezlobte, ale tohle prostě nejde. Někdo si tu spletl dvě dekády a ještě si za to nechal zaplatit...



Alverde mám ráda, ale toto se prostě nepovedlo... Když už jsme u toho, vlastně se mi ani nelíbí samotná fotka, modelka, prostě se mi to nelíbí celé, i kdyby tam byl název Fabulous Sixfties:D

Není to poprvé ani naposled. Kolikrát je v časopisech ,,oblečení podle 50. let" a jsou tam šedesátá. V nejhorším případě tam nejsou ani 60. léta, ani žádné jiné retro/vintage, jen sprostě moderní kousky.

Jaký je váš názor na chyby v oficiálních zdrojích a na jaké jste samy narazily?

11 komentářů:

  1. Taky jsem si toho hned vsimla a to se v tom az tak nevyznam. Vetsina lidi to netusi, hlavne ze je to nejake retro. Uplne to nejhlavnejsi, ze to nekdo koupi. Ja tedy tentokrat ne.

    Jinak je to "Fabulous" a v prvni vete je "zá" misto "zná."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby tedy alespoň napsali ,,retro":D

      Děkuji za upozornění...:-)

      Vymazat
  2. A ještě Alverde místo Alvedre ;) (titulek a odstaveček pod obrázkem)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To snad ne:D Takže já tu kritizuji chybné dobové zařazení a sama ani nejsem schopná správně opsat názvy... Děkuju

      Vymazat
  3. Ahoj, na tvůj blog jsem narazila dnes úplnou náhodou, přečetla jsem pár článků a opravdu mě nadchnul! :) Konečně něco zajímavého mezi těma "My favorite..blablabla..", "Haul", "OOTD" a dalšíma 100x stejnýma blbostma. Doufám že budeš i nadále pokračovat a že se počet příznivců bude stále rozrůstat ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Jinak mě štvala nedávná reklama od Hamé - https://www.youtube.com/watch?v=iq6MYk1IqGs . Sice nejsem v módě tak sběhlá jako ty (když tak mě oprav), ale myslím, že si ty 60. a 70. léta trochu prohodili.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No tvl... Ty jo tak tam nemají ani jedno období dobře. Ale ani, ani trochu!!! Tak to mě dostalo. To bude nový článek:D:D Děkuju

      Vymazat
  5. No sama jsem si koupila gel na obočí hnědý a rtěnku. Rtěnka je fajn a gel na obočí - zbytečná věc pro mě. Ale líbili se mi na něm ty puntíky.Jestli to odpovídalo padesátkám či ne, to už jsem nijak nekoumala. Ale chápu, že tě to vytáčí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Heh, za tím určitě stojí hromada reklamních kreativců, kteří měli i své poradce a kostýmní výtvarníky :D

    OdpovědětVymazat
  7. To je tedy obludná příšernost. Dokonce ani jako ty 60's by se mi to nelíbilo. Nechutně přeslazené a podbízivé. Prostě reklamní kýč, fuj.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...