středa 22. července 2015

Návštěva Vinárny ve stylu 30. let

Ke konci června jsem měla sraz s kamarádem, který mi ,,jen tak mimochodem" řekl, že by rád zašel do vinárny, kde je zrovna párty ve stylu roku 1930. Nabídky jsem se musela ihned chytit, přestože by mě jinak do vinárny nic nelákalo.

Ihned jsem začala hledat, co bych si na sebe vzala. Zrovna ten den mi přišly nádherné černé šaty ve stylu 30. let z Votoče. Těšila jsem se, že si je vezmu. Když jsem je ale - docela stěží - dopla, cítila jsem se jako ve svěrací kazajce a dýchala jako uhnaný pes. Představa, že budu muset jít po schodech - nebo mi šaty po cestě rupnou – byla dost děsivá. Jenže jsem žádný jiný kousek oblečení do 30. let neměla. Jó, kdyby to byla 20. léta, to by byla jiná... Děsila jsem se toho, že tam zas bude většina holek v dvacítkách a já jak idot v nějakých rádoby třicítkách, které nebudou působit dobově. A jakožto autorka z Turnýry bych si to úplně neměla dovolit.

Hledání bylo úmorné. Pořád jsem se převlíkala - a ono to všechno bylo jak do 40. let. A když se mi nelíbí, že si někdo na ples z roku 1930 vezme 20. léta, tak já si přece nemůžu vzít 40., to dává smysl. Nakonec jsem si oblékla něco jakože do roku 1939... :D

Zjistila jsem dost zajímavou věc. Ono stačí trochu posunout pas a už tu máme různé periody. Když jsem si u sukně pas posunula trochu nahoru (a přitáhla páskem), byla to silueta 30. let. Když jsem si ho nechala v pase, byla to silueta 40. let. A pak jsem si ho narvala trochu níž pod pas nad pánevní kosti a ejhle - 50. léta! Můžete to zkusit, až se budete snažit dobově obléknout.

Fotku svého oblečení sem dávat nebudu... Protože bylo opravdu ostudné. Nicméně jsem si udělala po 2 letech pokládané vlny a nostalgicky zavzpomínala na dobu, kdy jsem je nosila 2x týdně. Dám sem někdy návod. :-)

Jaký je závěr? Kamarád dobově oblečený nebyl. Prosila jsem ho, aby si slíznul vlasy, ale to by prý udělal jen tehdy, pokud bych mu za to zaplatila. Do vinárny jsme přišli později po zahájení a dobově oblečení jsem byla úplně sama... Takže jsem se cítila trochu jak debil, protože jiné holky tam byly oblečeny klasicky večerně, s výraznějším makeupem, nažehlenými vlasy a koktejlkami.

Tak jsem si užila pokládané vlny a dobový makeup (snažila jsem si zakrýt obočí na tenké, ale marně). Jakmile jsme vyšli z podniku, vlasy jsem si rozpustila, protože ten den jsem na krátké vlasy ani neměla náladu. Navíc jsem si dala nějaké špatné tužidlo, že vlasy hrozně lepily a mastily. Pořád nedokážu najít nejlepší gel na pokládačky, ten nejlepší se už neprodává...


Napadlo mě, že bych mohla uspořádat někdy v srpnu historicko-módní posezení. Měly byste zájem? Místo konání by byla Praha.

Máte také podobné zkušenosti s akcí, kde se mělo dobově obléknout?

25 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Safra já s tím googlem vůbec neumím... Sraz jednoznačně ano, to by bylo žůžo. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na sraz jdu! Budes mi ale muset poradit, aby nenastal historicky trapas :-) Klidne si i na takovou akci neco usiju! Prosim sup s navodem na pokladane vlny. Ja mam takove sponky na tento typ ucesu, ale hodne mne zestaruje. Tobe naopak ohromne slusi! V dnesni dobe se snad nedodrzuje nic, zadna pravidla...to se mi nelibi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě poradím, ale první sraz by měl být hodně volný co se týče oblékání, aby se nikdo nebál přijít:D Ani já nemůžu být 100% dobová... Jojo, sponky mám taky. Děkuju za pochvalu! Kamarád řekl, že tenhle účes mi teda vůbec nesluší:D Osobně bych měla raději variantu, kdy jsou vlasy i přes uši, ale to už jsou spíš 20. léta...

      Vymazat
  4. Moc nechápu tu část, kde je napsáno: " trochu níž pod pas nad klíční kosti". Nejsem zrovna erudovaný anatom, ale pořád si nedokáži představit, jak může být něco pod pasem a zároveň nad klíční kostí. Neměla být v článku zmíněna jiná kost?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to je nějaká kravina:D Měla bych jít zpátky do školy na zkoušení z kostry.Děkuju!

      Vymazat
  5. Chápu ten problém, taky sama často řeším že bych byla ráda realističtější (alespoň malinko) na nějakou akci a pak zjistím že je to stejně všem jedno a nikdo to nehrotil. :D Jen bych upozornila, že klíční kosti se neobjevují nikde v okolí pasu, zřejmě jsi myslela kyčelní :D

    OdpovědětVymazat
  6. Akurát dnes som skúšala pokladané vlny a spadli mi :D som nešika...sluší ti to! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si to zafixuju sponkami, kdy je vyrábím. Jinak by mi taky spadly... Mám moc pevné vlasy.

      Vymazat
  7. Sakra proč jsem se nakoukla na Tvůj blog dřív? Loni měl ségra svatbu ve 20. letech a já byla úplně ztracená! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je smůla:-) Tak snad se brzy objeví nějaká jiná dobová akce.:-)

      Vymazat
  8. Nádhera, moc ti to sluší. :-) I já bych na sraz přišla velmi ráda, ale Praha je mi opravdu velmi z ruky. Bydlím u Brna. :( Tak třeba někdy příště, a určitě bych přišla ve stylu 80. nebo 90. let. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Škoda, že nemůžeš, z 80. let bych byla opravdu nadšená.

      Vymazat
  9. No, když je večírek ve stylu 30's a dívky přijdou v klasických večerních šatech a vyžehlených vlasech, tak bude chyba spíš u nich, ne? Rozhodně bych se nestyděla za to, že jsem se snažila dodržet "dress code" plánované akce, zatímco ostatní se na to směle vykašlali :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak určitě:-) Ale člověk si stejně připadá divně, že.

      Vymazat
  10. Dneska se kašle na dress code prakticky všude. Část lidí snad ani neví, že je nutný nějaký dress code a druhé je to úplně jedno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ano. Obzvlášť v divadle mi to vadí - džíny v Národním? To je fakt moc.

      Vymazat
  11. Já jsem tedy zažila malý šok na plese ze střední školy. Téma bylo RETRO: A sešli se tam všichni od Hippiesáků přes Rebely až po Četnické humoresky (když to tak musím říct).
    Já si pod slovem retro tedy představuji 50.-60. (nejen ale hlavně v) USA.

    A teď trochu offtop, i když k "vlně"... Sleduješ projekt Elegantní Česko? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No co já jsem četla, tak retro jsou 60. léta a výš. Vintage 10. léta - 50. léta. Ale sama nevím...
      Elegantní Česko vůbec neznám. Ale te´d jsem si to našla a vypadá to opravdu pěkně! Už sleduji na FB:-) Děkuji za doporučení.

      Vymazat
    2. retro = moderna imitacia nejakej veci z dob minulych, retrospektiva
      vintage = konkretna vec zachovana z dob minulych.
      tj je rozdiel mat napr. retro saty (ktore su vintage reproduction) a vintage saty (ktore maju naozaj 50 rokov), aj ked oboje mozu vyzerat hoci aj uplne identicky
      nijaky iny rozdiel tam nie je, nedeli sa to roky ani nic.

      Vymazat
  12. Super, o posezení bych zájem měla, pokud budu v ČR. Přesně takhle přijdu o piknik od Steamzinu, což mě mrzí, ten den se zrovna vracím z dovči a pochybuju, že budu mít sílu ještě lovit korzet a turnýru a jet do Prahy :/ (ale kdo ví, třeba budu mít zrovna děsně akční náladu).

    Jinak to, co jsi popsala, se mi stává pravidelně. Se závistí pozoruju zahraniční maskované party apod., kde téma lidi dodrží. Asi před dvouma rukama jsem byla na halloweenském koncertu. V kostýmu jsem přišla jen já a kapela, achjo. Ale vlastně se není čemu divit, když vidím, do čeho se dokážou obléct lidi jdoucí do divadla, tak je mi to líto, i kvůli těm hercům, kteří se tam o něco snaží. (Jednou, když jsem měla na operu dlouhé šaty a přítel měl oblek, myslím že ani neměl kravatu, tak nás ostatní komentovali, že jsme nějaký konzervativní pár, haha, true story.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak náš sraz snad stihneš i s turnýrou:-) Ta by byla skvělá.

      Hm, koukám, že máš s kostými moc špatné zkušenosti... To je smůla no. Nejhorší přesně je, když je někde dress code a ty jsi v něm jediná a ostatní se ještě tváří - co blbne. Pamatuji, jak jsme šli jednou se školou do menšího divadla. Já a kamarádka jsme jako jediné měly sukni a šperky (i když to pořád večerní oděv nebyl). Ostatní si tam hověli v džínech a mikinách. Už jsem si začínala myslet, že jsme to trochu přehnali, objevila se zástupkyně ředitele s koktejlkách a psaníčku. :D Někdy se divím, že nás ve škole ,,musí" učit věci, které nám přece měli říct rodiče (na základkách vaření, dál rodinná výchova, jak vyplnit formuláře a smlouvy řeší se sexuální výchova atd), ale dress code a etiketa, která se postupně vytrácí, se vytratit nechá úplně. Škoda.

      Vymazat
  13. Nápad se srazem je úplně super. Aspoň se konečně osobně poznáme. Akorát bych potřebovala vědět termín dostatečně dopředu, abych si naplánovala služby v práci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V neděli by snad měl být, snad se vydaří, abys přišla:-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...