neděle 30. srpna 2015

Filmy z konce 19. století a začátku 20. století 1

Při nemoci jsem shlédla spoustu filmů situovaných do doby okolo roku 1900, tedy do viktoriánské doby a kousek po ní. Protože skoro všechny tyhle snímky mají krásné kostýmy, musím se o ně s vámi podělit, až také onemocníte a budete si chtít zvednout náladu.

Skvělí Ambersonové (1942)
asi 90. léta
Černobílý film pro pamětníky mísí dobu po roce 1900 s 40. léty 20. století. Kostýmy jsou pěkné, ale účesy a líčení... No, už asi tehdy chtěli mít moderně působící film:-). Ambersonovi jsem nedokoukala, ale na internetu je velmi dobře hodnocený.


Věk nevinnosti (1993)
1871 a později (kostýmy spíš do roku 1876)
Hlavní hrdina Newland Archer nesnáší formálnost společnosti a názory typu ,,kdo si co bude myslet". Poznává ženu, která má podobné smýšlení. Bohužel - on sám je zasnoubený a tak začne řešit, koho z těch dvou vlastně chce. Zajímavý příběh nejen o cestě proti pravidlům, ale o sebezapření v lásce a srovnání svých hodnot. Jistě na zamyšlení. Mě to ale nějak rvalo srdce, takže jsem ho od půlky dost posouvala... Kritici tvrdí, že je příliš rozvláčný. Ke konci se objeví již secesní kostýmy a design, na kterém vidíme velký rozdíl od jaksi ,,nestylových" 70. let, které jsi jistě krásné, ale nemají ten pravý šmrnc oproti moderní secesi.


Kvítek karmínový a bílý (2011), seriál
70. léta
Tento film doporučuji určitě všem! Je to přesně ten snímek, ke kterému se často vracím v myšlenkách. Muž ze střední třídy se zamiluje do prostitutky a vytáhne jí z bordelu. Nicméně je sám ženatý, ačkoli je jeho žena blázen. Pokud máte rádi psychologii postava to hlavně ve vztahových záležitostech, je tenhle film pro vás. Navíc má dokonalý konec. A ještě perlička... Hraje tam Roy z IT crown a právě on je onen muž - hlavní hrdina. Povahově je asi tak stejný trouba jako v sitcomu a uvidíte ho zde ve scénách s prostitutkou... Zajímavé.


Jak je důležité míti Filipa (2002)
po 1900
Komedie o dvou mužích, kteří hrají bratry, aby získali své vysněné dámy. Akorát se jim to vymyká z rukou, protože oba svým kráskám řeknou, že ten druhý se jmenuje Ernest... Komedie příliš nemusím, ale u téhle jsem se i zasmála. Dobová mluva a společenské zvyklosti jistě nejsou přesné. Uvidíte Em z Jamese Bonda.


Pokoj s vyhlídkou (1985)
1907
Obsazení Heleny Bonham Carter nám už tak nějak říká, že půjde o kvalitu. Helena hraje klasicky osobitou a nekonvenční slečnu, o kterou se zajímá snivý a trochu šílený muž. Dále jí žádá o ruku i vážný a nudný Cecil. Film je velmi dobrý a také jsem se hodně smála. Kostýmy krásné. Cecila navíc hraje ten samý muž, jako hlavního hrdinu ve Věku nevinnosti, kde bych ho vůbec nepoznala!


Portrét dámy (1996)
1872
Nicol Kidman je v hlavní roli a hraje nezávislou ženu, která odmítá nabídky k sňatku s tím, že se možná vdát ani nechce. Chce mít stále příležitosti, jaké by v manželství neměla. Jenže potom se objeví John Malchovic... Film mám rozkoukaný, jsem teprve na začátku. Zatím ale působí velmi zajímavě. Pomocí pár nenápadných scén nebo pohledů přesně odhaluje vnitřní boj v hlavní hrdince a psychiku postav. Těším se, až si film pustím dál. Šaty jsou opět o pár let nadčasové... Přijde mi docela nemožné najít film, kde by byla raná turnýra v takové podobě, jak jí nalézáme na módních návrzích, obrazech a fotografiích.


To byly filmy, které jsem shlédla. Ano, při nemoci člověk stihne lecos:-D. Je ale určitě ještě více snímků, které jsou z pozdní viktoriánské doby. Jaké znáte vy?

3 komentáře:

  1. Z filmů, které zmiňuješ, jsem viděla Skvělé Ambersonovy. Po kostýmní stránce jistě pěkné, ale dějově film pokulhává, nejspíš mu dosti ublížili tím, jak ho Wellesovi vzali a brutálně bez jeho souhlasu sestříhali. Chystám se podívat na Kvítek karmínový a bílý, britské seriály mohu v jakémkoliv množství, čím více, tím lépe. :) Ještě jsem viděla Pokoj s vyhlídkou, ale na rozdíl od tebe mě příliš nezaujal, přišel mi rozvláčný. Z pozdní viktoriánské doby si vybavuji např. Sleepy Hollow, což je ale fantasy horor, dále From Hell (neviděla jsem, odehrává se za časů Jacka Rozparovače), no a v podstatě jakéhokoliv Sherlocka Holmese zasazeného do viktoriánského Londýna, na filmy s ním se po vizuální stránce většinou dobře dívá. Zkus sérii s Jeremy Brettem jako se Sherlockem Holmesem, myslím, že by tě mohla zaujmout. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Sice to s tímjle moc nesouvisí, ale něco by mě hrozně zajímalo...připadá mi, že ve filmech z 20. a začátku 30. let, třeba metropolis, erotikon, andaluský pes a další, jako by měli chlapi namalovanou pusu a dokonce mi připadá, že někdy mají i linky a obočí. nevíš jestli se to v té době dělalo, že ve filmech byli nalíčení i mužští herci? aby třeba na tom černobílým obraze líp vypadali?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, no já myslím, že to tak fakt bylo. Četla jsem v časopise z 30. let nějaké triky, jak se namalovat na focení. A že je třeba dobrý si dát žlutou rtěnku atd. A sama když vidím fotky herců, tak nevěřím, že nejsou namalovaný...

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...