úterý 11. srpna 2015

Retro klipy 1

Rozhodla jsem se vytvořit o nový seriál - Retro klipy. Mnoho interpretů se ve svých videích snaží stylizovat do starého stylu. Někomu se to podaří na výbornou, jinému ujede ruka a z dobrého nápadu se stane kýč. Dnešní porce videí je z různých hudebních soudků. Dívejte se, inspirujte se a třeba někdo z vás objeví i novou muziku. :-)

Adele - Rolling in the Deep
Všem známá klasika. Je zvláštní, že Adele se prezentuje jako šedesátkové retro, přitom v jejích klipech tato stylizace až tak výrazná není. I já jsem jí tak vždy vnímala a když jsem se nyní koukla na Rolling in the Deep, její první slavný singl, tak musím uznat, že ta 60. léta nejsou z klipu a ani z ní tolik cítit.


Beyonce - Countdown
Velmi dobrou stylizaci předvedla Beyonce ve svém klipu Coutndown. Líbí se mi, že se nejedná o ,,mainstreamové" šedesátky - vysoký účes, umělé řasy, puntíky na oblečení - ale o geometričnost, kombinování kontrastních barev, krátký sestřih. Styl, který podle mě dobu vystihuje mnohem lépe, připomíná mi působení modelky Peggy Moffitt. Klip samozřejmě není celý do 60. let, najdeme v něm i současné prvky.


Megan Trainor - All About That Bass
Na první pohled retro, nedokážu ho však zařadit do konkrétního období. Sladké, cukrové, ale docela nepřitažlivé - tedy dle mého názoru. Myslím, že obleček, který má Megan na sobě, jí tedy opravdu nelichotí a přidává jí kila. Megan má i další retro klipy, které asi nemá cenu uvádět v dalších dílech seriálu. Řekla bych k nim asi zas to samé. Zajímá mě váš názor.


Kimbra - Settle Down
Moc dobré video, kde se objevují holčičky stylizované do doby 50. let. Na Wiki píší, že jsou to 60.léta... První holčička má účes jak z 40. let, šaty a siluetu z 50. let. Druhá holčička je - pravda - více do 60. let. U muže popravdě nevím, ale víc by mi seděl do 50. let. Kočárek se mi zadatovat nepodařilo. Rozbor je u konce a je na vás, do jaké doby si klip zařadíte:-). Asi to je jedno, protože jde spíše o podívanou, než o to se podle klipu něco naučit.


Britney Spears, Iggy Azalea - Pretty Girls
Nový single Britney, prapodivné retro, padesátky, šedesátky, devadesátky, současnost... Mix všeho, zmatek, počítačový hlas, v 2:30 pokus o herecký výkon. Zážitek na 4 a půl minuty, víckrát to vidět nepotřebujete.



A další klipy uvidíte v příštím díle! Pokud máte tipy na další kousky (kvalitní i nekvalitní), piště do komentářů.

1 komentář:

  1. Hudebně se mi líbí Adele a Megan a nejlepší klip je Beyoncé a Kimbra.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...